برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین ماسک مو برای موهای رنگ شده وآسیب دیده

انتخاب ماسک مو متناسب با مو

ماسک موها معمولا در انواع مختلف آبرسان، ضد موخوره، نرم کننده و … تولید می‌شوند. بنابراین، اگر قصد خرید و استفاده از ماسک مو را دارید،  ابتدا هدف خود از استفاده این محصول را مشخص کنید. برای این کار هم لازم است جنس و آسیب‌های موی خود را بشناسید و سپس به سراغ انتخاب محصول مناسب بروید. استفاده از شامپوی مناسب مثل شامپو جنسینگ بیز در کنار ماسک مو به بهبود وضعیت مو کمک میکند.

ماسک مو آبرسان: اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، ماسک موهای آبرسان انتخاب مناسبی برای شما هستند.

ماسک مو نرم کننده: اگر از شامپو بدون سولفات دکتر بیز استفاده میکنید و موهای فر و زبری دارید و با مشکلاتی مثل وز شدن مو دست و پنجه نرم می‌کنید، نرم کننده‌ها و حالت دهنده‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

ماسک مو ترمیم کننده: این نوع ماسک مو خاصیت ترمیمی و تقویتی بسیار بالایی دارد و معمولا برای موهای دکلره شده یا رنگ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت ماسک مو زنانه و مردانه

ترشحات پوستی در ناحیه سر و هورمون‌های ترشح شده در الگوی رشد مو در زنان و مردان مکانیسم کاملا متفاوتی دارد. بنابراین محصولات مراقبتی مانند ماسک موها، باید به گونه‌ای طراحی و تولید شوند که سازگاری مناسبی با الگوی جنسیتی هر فرد داشته باشند.

برای مثال، در ابتدایی‌ترین مقایسه می‌توان این مورد را در نظر گرفت که ساختار موی زنان و مردان باهم تفاوت‌هایی دارند.آقایان معمولا موهای زبرتر و ضخیم‌تری دارند و به ماسک مویی با خاصیت نرم کنندگی قوی‌تر احتیاج دارند. در مقابل، خانم‌ها موهای نازک و ظریفی نسبت به آقایان دارند و به نرم کننده‌های ملایمی در ماسک موی خود نیاز دارند.

ترکیبات عمده ماسک موها از چه چیزی است؟

ماسک موها برخلاف نرم کننده‌ها، فقط برای صاف کردن و نرم کردن مو به کار نمی‌روند. اکثر ماسک موها با هدف درمانی تولید می‌شوند و برای رفع آسیب‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات معمولا حاوی مواد اولیه غنی هستند تا بتوانند نیازهای تغذیه‌ای موهای شما را به خوبی تامین نمایند.

انواع روغن های مغذی مانند بادام، آرگان، نارگیل و زیتون در انواع ماسک ها به کار برده میشود. همچنین استفاده از پروتئین هیدرولیز شده گندم نیز یکی دیگر از مواد اولیه ای است که برای آبرسانی به موهای خشک از آن استفاده می‌شود.

روغن آرگان سرشار از ویتامین، مواد معدنی و اسید چرب‌های ضروری است. بنابراین می‌تواند موهای شما را عمیقا آبرسانی و تغذیه کند.

کره شی باتر سرشار از اسیدهای چرب مفیدی مانند استریک، اولئیک و اسید لینولئیک است. همچنین مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و کاتچین را نیز در ساختار خود جای داده و به همین خاطر است که استفاده از آن در تولید ماسک مو کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد.

آب نارگیل سرشار از مواد معدنی منیزیم و پتاسیم، آنزیم‌های ترمیم کننده، امگا 3 و اسید آمینه ضروری است. بنابراین می‌تواند تقویت کننده مناسبی برای استفاده در ماسک موها باشد.

ماسک مو کراتینه مو را صاف می‌کند؟

کراتین یکی از ساختارهای پروتئینی اصلی در مو، پوست و ناخن است و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت این اندام‌ها به عهده دارد. وجود کراتین در مو، باعث نرم شدن، درخشندگی و لطافت طبیعی موها می‌شود. این پروتئین ارزشمند، طی استفاده مکرر از سشوار، رنگ کردن و دکلره کردن متعدد مو و … دچار آسیب می‌شود. به همین خاطر است که موهای ما به مرور زمان خشک، شکننده و بدحالت می‌شوند و درخشندگی طبیعی خود را از دست می‌دهند.

ماسک موهای حاوی کراتین که در اصطلاح ماسک‌های کراتینه هم نامیده می‌شوند، می‌توانند درمان موقتی برای ترمیم و بازسازی ساختار کراتین موهای ما باشند.همچنین استفاده از شامپوی بدون سولفات برای موهای خشک و وز در کنار این ماسک موها می تواند از آسیب به بافت مو جلوگیری کند. کراتین به کار رفته در فرمولاسیون این مبسیاری از خانم‌ها و دختران جوان برای ایجاد تنوع و زیبایی به سراغ اقدامات گوناگونی می‌روند.

یکی از این اقدامات رنگ کردن موهاست. علاوه بر این افرادی هم که سنشان بالا رفته و موهای سفید روی سرشان پیدا می‌شود، به فکر رنگ کردن موهایشان می‌افتند. رنگ کردن موها یک اقدام زیبایی است که با آسیب همراه می‌باشد. زیرا اکثر رنگ‌ موها با پایه شیمیایی که دارند به بافت و ساختار مو صدمه وارد می‌کنند. اما چاره چیست؟ راه حل این مسئله این است که بعد از رنگ کردن موها با مواد شیمیایی، باید به موها رسیدگی شود. یکی از محصولات مراقبتی در این زمینه، ماسک موهای رنگ شده است. این ماسک مخصوص موهای رنگ شده بوده و به سلامت مو کمک فراوانی می‌کند..

چرا بعد از رنگ کردن مو به ماسک مو نیاز داریم؟

موها یکی از اعضای بدن هستند که می‌توانیم بگوییم نقش بسیار موثری در زیبایی هر انسانی ایفا می‌کند. به طور کلی مو از مهم ترین المان‌های زیبایی یک فرد به حساب می‌آید. پس توجه و رسیدگی به موها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از روش هایی که برای زیبایی موها استفاده می‌شود، رنگ کردن آن‌ها با مواد شیمیایی است. این رنگ‌ها در عین حال که موها را زیباتر می‌کنند، اما به موها آسیب وارد می‌کنند. اینجاست که با خرید ماسک موهای رنگ شده می‌توانید موهای خود را احیا کنید و به آن‌ها جانی دوباره ببخشید.

با رنگ کردن و دکلره کردن مداوم، موهای شما در برابر خطرات زیادی قرار می‌گیرد مخصوصا اگر از رنگ و مواد شیمیایی بی کیفیتی استفاده کنید، این آسیب چند برابر خواهد شد. معمولا بعد از رنگ کردن مو، موها خشک و وز می‌شوند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. راه حل مبارزه با مشکلات بعد از رنگ مو، استفاده از ماسک موهای مناسب است.

ویژگی‌ بهترین ماسک موهای رنگ شده

ویژگی‌های ماسک مخصوص موهایی رنگ شده‌اند تقریبا شبیه به ماسک مخصوص موهای خشک است. از ویژگی‌های ماسک موی رنگ شده می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ماسک مخصوص موهای رنگ شده از کم رنگ و بد رنگ شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • این محصول ، درخشش و زیبایی موها را حفظ خواهد کرد.
  • ماسک، موها را مرطوب کرده و باعث چرب شدن بیش از حد آن‌ها نمی شود.
  • بهترین ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده حاوی ویتامین‌های مفید مو مانند E و A و گاها B می‌باشد.
  • از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ماسک موهای مخصوص موی رنگ شده می‌توان به پروتئین‌های هیدرولیز شده، هیالورنیک اسید، آنتی اکسیدان‌های طبیعی و روغن گیاهی اشاره کرد.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

استفاده از ماسک مو فواید بسیاری برای سلامت و زیبایی موهای شما خواهد داشت. از مزایای استفاده از ماسک مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براق و درخشان شدن موها
  • کاهش شکنندگی و آسیب موها
  • آبرسانی و مرطوب کردن موها
  • جلوگیری از ایجاد وز شدگی در موها
  • سالم ماندن پوست سر

چند وقت یکبار از ماسک مو استفاده کنیم؟

ماسک مو چون یک تقویت کننده است بهتر است دو الی سه بار در هفته استفاده شود تا موها سالم مانده و از آسیب‌ها به دور باشند.

آیا نرم کننده و ماسک مو یکی هستند؟

خیر، نرم کننده و ماسک یکی نیستند و باهم فرق دارند. خیلی افراد فکر می‌کنند که ماسک مو و نرم کننده یکی بوده و فرقی ندارد از کدام محصول استفاده کنند. اما باید بگوییم که این طرز فکر اشتباه است چون نرم کننده، موها را نرم و لطیف می‌کند اما ماسک مو خاصیت تقویت کنندگی برای موهای شما دارد. همچنین مدت زمان استفاده از نرم‌کننده یک الی دو دقیقه است اما استفاده از ماسک مو به نوع آبکشی یا بدون آبکشی ماسک بستگی دارد.

از ماسک مو قبل و یا بعد از شامپو استفاده کنیم؟

بهتر است ابتدا موهای خود را با آب ولرم شسته و بعد مقداری از آب موهایتان را بگیرید به طوری که دیگر آب از موهایتان چکه نکند. بعد از این‌که آب موها را گرفتید، مقداری از ماسک مو را بردارید و بر روی ساقه‌ موی خود ماساژ دهید. بعد از گذشت زمان مناسب می‌توانید ماسک را از روی موها آبکشی کنید.

معرفی بهترین ماسک مخصوص موهای رنگ شده

رنگ مو ترکیبات قلیایی مانند آمونیاک و رنگدانه های بنزنی دارد که بشدت به ساختار ساقه مو و پوست کف سر آسیب وارد می‌کنند. این مواد باعث خشکی‌های شدید شده و در صورت استفاده مستمر از رنگ‌های شیمیایی، موها را کدر و بد حالت می‌کنند. برای جلوگیری از این صدمات باید از محصولات مراقبت از مو استفاده کرد. به طور مثال استفاده از ، ماسک موهای آبرسان و برای جلوگیری و کاهش اثرات مخرب ناشی از دکلره و رنگ، گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

دکمه بازگشت به بالا