برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

درمان افتادگی دور چشم

چشم‌ها از تاثیرگذارترین اعضای صورت هستند که برای بیان احساسات و حالات درونی فرد اهمیت دارند. چشم‌های شاداب و جوان انرژی مثبت به اطرافیان القا می‌کند. در مقابل چشم‌های خسته می‌تواند نشانه رخوت و بی‌حوصلگی باشد. افتادگی پلک‌ها یا پف زیر چشم یکی از دلایلی است که چهره فرد را خسته نشان می‌دهد. راه‌های زیادی برای رفع افتادگی پلک وجود دارد؛ از روش‌های خانگی و انواع داروهای گیاهی و ورزش گرفته تا جراحی و لیزر. اما بهترین روش درمان افتادگی پلک چیست؟

این سرم ليفتينگ با اثرگذاری قوی، پوست را سفت کرده و چین وچروک‌های سطحی پوست را از بین می‌برد، به طوری که پس از استفاده و گذشت چند دقیقه احساس لیفت، کشش و رطوبت رسانی را به وضوح در پوست حس خواهید کرد؛ همچنین طراوت و شادابی را به پوست هدیه می‌بخشد. مشاورین متخصص بیزکالا در طول دوره مصرف با ارایه مشاوره‌های رایگان شما را درباره کرم لیفت گاتیو همراهی خواهند کرد.

علل افتادگی پلک بالا و پایین چیست؟

چروک شدن پوست و افتادگی آن یک پدیده طبیعی است که هر کسی با افزایش سن با آن روبه‌رو می‌شود. بعد از ۳۰ سالگی، پوست به طور طبیعی کلاژن خود را از دست می‌دهد و باعث به وجود آمدن چین و چروک‌هایی می‌شود. نواحی پلک و ابروها نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت هستند و همین امر باعث می‌شود پلک‌ها بیشتر در معرض افتادگی باشند. بیماری‌های عصبی، آسیب دیدن چشم، سکته، دیابت و ارث از دیگر علل افتادگی پلک‌ها هستند.

روش های درمان افتادگی پلک

برای اینکه بدانید بهترین روش درمان افتادگی پلک برای شما کدام است، ابتدا باید تمام روش‌های درمانی را بشناسید. روش‌های درمان افتادگی پلک عبارتند از:

درمان با ورزش

افتادگی پلک اغلب به دلیل ضعف عضلات آن اتفاق می‌افتد. بنابراین با تقویت عضلات پلک می‌توان تاحدودی افتادگی پلک‌ها را درمان کرد.

انواع حرکات برای رفع افتادگی پلک وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها عضلات پلک خود را تقویت کنید. گرم کردن پلک‌ها، پلک زدن، تحریک عضله‌های چشم، تمرین مقاومتی چشم، تمرینات لیفت ابرو، کشش پلک، تراتاکا و پوشاندن چشم در مواردی می‌توانند بهترین روش درمان افتادگی پلک باشند. این حرکات را باید روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید.

مزایا و معایب

عدم نیاز به هیچ‌گونه برش و جراحی از مزایای رفع افتادگی پلک با ورزش است. با این کار گردش خون در اطراف چشم زیاد شده و پلک‌ها بهبود می‌یابند. با این حال، این حرکات برای انواع افتادگی‌ها جوابگو نیست و حتی در مواردی ممکن است به بدتر شدن پلک‌ها منجر شود.

هزینه

درمان افتادگی پلک با حرکات ورزشی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

میزان تاثیرگذاری

هیچ مطالعه دقیقی برای اندازه‌گیری تاثیر انجام حرکات ورزشی روی افتادگی پلک انجام نشده است. این روش برای افتادگی‌های خفیف و متوسط ممکن است تاثیرگذار باشد. اما باید حداقل ۶ روز در هفته و هرروز به مدت ۳۰ دقیقه این حرکات را انجام دهید.

درمان با داروهای گیاهی

بعضی از داروهای گیاهی خاصیت‌های ضددرد، ضدالتهاب و لایه‌برداری دارند. از این داروها می‌توان برای رفع افتادگی پلک استفاده کرد. برای مثال درمان و … بسیار تاثیرگذار است.

زنجیل، آلوئه‌ورا، چای کیسه‌ای بابونه، خیار، ترکیب جو، عسل و تخم مرغ از بهترین داروهای گیاهی هستند که می‌توانید به عنوان ماسک از آن‌ها استفاده کنید. هرکدام از این مواد را می‌توانید با روش مخصوص به خود، دو یا سه بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه روی پلک بگذارید. آن‌ها با خاصیت‌های ضددرد، ضدالتهاب و آبرسان خود می‌توانند ورم، پف پلک و خاصیت کشسانی پوست را کاهش دهند.

مزایا و معایب

اگر افتادگی پلک شما متوسط یا خفیف است، استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند بهترین روش درمان افتادگی پلک باشد. مزیت اصلی این روش طبیعی و بی‌خطر بودن آن است. البته بعضی از این داروها ممکن است حساسیت‌زا باشند. بنابراین قبل از استفاده باید آن را تست کنید.

هزینه

داروهای گیاهی معمولا در همه‌جا با قیمت‌های ارزان در دسترس است.

میزان تاثیرگذاری

در سنین پایین‌تر و قبل از شدید شدن افتادگی پلک، استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند مفید باشد.

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

بعضی از قطره‌های چشمی مانند آپراکلونیدین، آفلاگان و آپنیک با انقباض سریع پلک‌ها به رفع افتادگی پلک کمک می‌کنند.

قطره‌های چشمی باید با تجویز پزشک و معمولا دو یا سه بار در روز و در هر بار یک تا دو قطره باید استفاده شود.

مزایا و معایب

این قطره‌ها به سرعت عضلات پلک‌ها را منقبض و افتادگی را رفع می‌کنند. اما ممکن است عوارضی مانند تاری دید، خشکی چشم، تورم پلک و ریزش اشک را به همراه داشته باشند.

هزینه

قیمت قطره‌های چشمی براساس نوع و برند قطره متفاوت است. قیمت تقریبی قطره آپراکلونیدین پنج میلی‌لیتر حداقل ۴۵۰هزار تومان است.

میزان تاثیرگذاری

بر اساس اطلاعاتی از سایت تاثیر این قطره‌ها به سرعت در چهره نمایان می‌شود. استفاده از قطره‌ای مانند آپراکلونیدین در طول حداکثر ۱۰ روز باعث می‌شود پلک بالایی یک تا سه میلی‌متر به سمت بالا برود.

درمان افتادگی پلک با پماد و کرم

کرم‌های زیادی برای رفع مشکلات مربوط به دور چشم مانند پف زیر چشم یا افتادگی پلک‌های بالا وجود دارند.

توصیه می‌شود این کرم‌ها را هر صبح یا شب روی پلک بگذارید و کمی ماساژ دهید. بدین ترتیب گردش خون در اطراف چشم‌ها بیشتر می‌شود.

مزایا و معایب

این کرم‌ها معمولا با تقویت کلاژن و عضلات پلک و همچنین با خاصیت لیفتینگ خود می‌توانند به سرعت افتادگی را از بین ببرند. از معایب رفع افتادگی پلک با کرم‌ها می‌توان به تاثیر کوتاه مدت و حساسیت‌زایی آن اشاره کرد.

هزینه

کرم‌های دور چشم که برای افتادگی پلک استفاده می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و معمولا هزینه‌های بالایی دارند. قیمت آن‌ها با توجه به برند و عملکردی که دارند، متفاوت است.

میزان تاثیرگذاری

بعضی از کرم‌های ضدافتادگی پلک تاثیر آنی دارند، تا این حد که قبل از مهمانی‌ها هم می‌تواند استفاده شود. اما توجه کنید که معمولا استفاده از آن‌ها تاثیر طولانی مدت نداشته و به محض عدم استفاده، پلک‌ها به حالت قبل برمی‌گردند.

درمان افتادگی پلک با روغن

بعضی از روغن‌های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به رفع افتادگی پلک کمک می‌کنند. روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن درخت چای می‌توانند با بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به پوست باعث جوان‌سازی پلک‌ها شوند.

برای اینکه زودترین تاثیر کرم دور چشم ضد چروک و رفع سیاهی گاتیو ببینید لازم است به این روش آن را استفاده نمایید.(طراحی خاص تیوپ این کرم دور چشم به گونه ای ایجاد شده است که شما آن را به راحتی به زیر چشم و اطراف آن بزنید.)در ابتدا مقداری از کرم GATIEAU را آهسته و آرام در اطراف چشم علامت گذاری کنید.به کمک انگشت حلقه، ضربات آرامی را از گوشه بیرونی چشم آغاز کرده و تا استخوان ابرو ادامه دهید.

مزایا و معایب

استفاده از روغن درخت چای می‌تواند ظاهر پلک‌ها را بهبود بخشد و شرایط پوستی خاص مانند افتادگی پلک را درمان کند. البته این روغن را باید با احتیاط و دقیقا مطابق روش درمان مصرف کنید. قرمزی، سوزش و تحریک پوست در اطراف چشم از معایب احتمالی درمان افتادگی پلک با روغن است.

هزینه

روغن درخت چای بسته به میزان خالص و طبیعی بودن آن می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد. قیمت ۳۰ میلی‌لیتر از این روغن در سایت‌های مختلف از ۳۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

میزان تاثیرگذاری

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، ۲۰ نفر مبتلا به افتادگی پلک تحت آزمایش قرار گرفتند. تمام این افراد ۶۰ روز بعد از شروع درمان به طور قابل توجهی بهبود یافتند.

درمان افتادگی پلک با نخ

لیفت پلک یکی از راه‌های درمان افتادگی پلک است. این روش باعث تحریک کلاژن شده و پوست پلک‌ها را سفت می‌کند.

این روش با بخیه زدن زیر سطح پوست انجام می‌شود. پزشک ابتدا ناحیه پلک‌ها را بی‌حس کرده و پس از ایجاد برش‌های بسیار ریز، شروع به بخیه زدن می‌کند. بخیه‌ها هم نیازی به کشیدن ندارند؛ چرا که خودشان جذب پوست می‌شوند.

مزایا و معایب

درمان افتادگی پلک با نخ بسیار آسان است و کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. این روش یکی از ارزان‌ترین درمان‌های زیبایی است و هیچ زخمی به جای نمی‌گذارد. معایب احتمالی لیفت پلک با نخ عبارتند از: ایجاد حساسیت‌های پوستی، بی‌حسی، عدم تقارن پلک‌ها و حرکت کردن پلک‌ها زیر پوست.

هزینه

هزینه درمان افتادگی پلک با نخ به عوامل متعددی ازجمله نوع نخ، تخصص پزشک، تجهیزات بیمارستان یا کلینیک و مقدار افتادگی پلک بستگی دارد. هزینه این روش درمان در جلسه مشاوره تعیین می‌شود.

میزان تاثیرگذاری

نتیجه درمان افتادگی پلک با نخ به سرعت قابل مشاهده است. این روش دائمی نبوده و بعد از ۶ تا ۹ ماه که نخ‌ها جذب پوست شوند، پلک‌ها به حالت عادی برمی‌گردند.

درمان افتادگی پلک با لیزر

لیزر با از بین بردن سلول‌های قدیمی‌تر پوست، چهره را زیباتر و روشن‌تر می‌کند. همچنین این روش با بازسازی کلاژن، به مرور زمان افتادگی پلک را بهبود می‌بخشد.

در این روش یک متخصص پوست باید به دقت عمق درمان را کنترل کند. پزشک با استفاده از لیزر سلول‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد تا علاوه بر رفع چین و چروک‌ها، سلول‌های جدیدی جایگزین آن‌ها شود.

مزایا و معایب

روکش مجدد لیزر با تقویت تولید کلاژن، پوست را در ناحیه درمان تحریک می‌کند و باعث بهبود ظاهر آن می‌شود. البته بعد از درمان افتادگی پلک با لیزر ممکن است تا چندین هفته پلک‌ها قرمز، کبود و متورم شوند.

هزینه

قیمت هر جلسه برای لیزر دور چشم‌ها تقریبا ۵۰ هزار تومان است.

میزان تاثیرگذاری

نتیجه نهایی درمان افتادگی پلک با لیزر معمولا پس از گذشت سه تا ۶ ماه نمایان خواهد شد.

درمان افتادگی پلک با پلکسر یا پلاسما جت

پلاسما حالت چهارم ماده است که با تصعید پوست می‌تواند لایه آسیب‌دیده را از بین می‌برد. در این روش قسمت‌هایی از پوست تبخیر شده و هیچ رد اسکاری به جا نمی‌گذارد.

در این روش پزشک با استفاده از یک ژنراتور پلاسما پرتوهای متمرکزی ایجاد می‌کند. این پرتوها اپیدرم پوست را تصعید کرده و باعث جمع شدن پوست در آن ناحیه می‌شوند. درمان به این روش در یک تا چهار جلسه قابل انجام است. هر جلسه تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

کمک به بازسازی پوست مواد اصلی سازنده کرم سفت کننده بدن گاتیو مقابله با افتادگی پوست بدن کار پیچیده ای است و به این دلیل، مواد قوی و اثربخشی در ساختار این محصول استفاده شده است مانند ضد افتادگی و لیفت سریع پوست ، ضد چروک و مرطوب کننده ؛ بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

دکمه بازگشت به بالا