برترینهای کسب و کارعمومی

دستگاه مه پاش کشاورزی

یکی از دغدغه های اصلی کشور استفاده بی رویه از آب در بخش کشاورزی است. با وجود تولید سیستم‌های آبیاری جدید و بسیار کارآمد، بخش زیادی از کشاورزان هنوز از روش سنتی آبیاری غرقابی استفاده می‌کنند که در آن مقادیر زیادی آب در مسیر جذب خاک یا در اثر نور خورشید تبخیر می‌شود. استفاده از مه کشاورزی یکی از روش های نوین آبیاری است که مزایا و معایب زیادی نسبت به روش های سنتی دارد. در این مقاله نگاهی داریم به مه کشاورزی و ویژگی های آن.

سموم کشاورزی و اهمیت خرید آنها

با استفاده از سیستم های مه پاش کشاورزی، آبیاری مزارع بزرگ کشاورزی یا سالن های بزرگ گلخانه ای با آب کمتر امکان پذیر است. در این روش با استفاده از فرآیند تبخیر، اتمسفر مرطوب و خنک می شود و گیاهان عاری از رطوبت و آب می شوند.

شرکت صنعت مه پاش در زمینه فروش، نصب و پشتیبانی سیستم های مه پاش کشاورزی فعالیت می کند و به دوستان عزیز خدمات ارائه می دهد. خرید استاد کشاورزی یکی از روش هایی است که می تواند به شما در آبیاری کمک کند اما در این فرآیند مهم این است که بتوانید با توجه به نیاز و شرایط خود انتخاب درستی داشته باشید.

در این مرحله بهترین گزینه این است که از تیمی متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانند بر اساس شرایط شما در تجزیه و تحلیل نیازهایتان بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند. بنابراین شما را با کارشناسان صنعت مه آشنا می کنیم، می توانید با مشاوره کاملا رایگان از متخصص ترین تیم ایران کمک بگیرید; برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 09194690649 تماس بگیرید.

سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی

سیستم‌های آبیاری نوین در کشاورزی با استفاده از روش‌های آبیاری مه‌آبی، آبیاری قطره‌ای و آبیاری زیرزمینی اجرا می‌شوند.

در حین آبیاری تحت فشار یا مه، ذرات آب با مکانیزم خاصی به صورت پودر در محیط پراکنده می شوند. این ذرات رطوبت را به محیط اضافه می کنند و در نتیجه این رطوبت، گیاهان آب مورد نیاز خود را می گیرند. در واقع این سیستم آبیاری شبیه آبیاری دیم است و به آن آبیاری دیم نیز می گویند.

باید بدانید که نصب و راه اندازی این نوع سیستم ها نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. شما باید تمام جنبه ها مانند شرایط جغرافیایی زمین کشاورزی، محصول زیر کشت، دمای منطقه، درجه خشکی هوا و غیره را بررسی کنید. همچنین می توانید گیاهان را با دستگاه بخور اسپری کنید. برای این کار کافی است سم کشاورزی محلول در آب را به مخزن سیستم اضافه کنید.

موارد استفاده از مرطوب کننده های گلخانه ای و کشاورزی

سیستم مه پاش در مزارع کشاورزی یا گلخانه ها، بسته به نوع و روش لوله گذاری در محیط گلخانه، نیاز آبی کشاورزان را برای ساخت انواع محصولات کشاورزی تعیین می کند. در این سیستم آبیاری جدید، آب به ذرات ریز معلق در هوا تبدیل می شود که با استفاده از سیستم گردش هوا به طور یکنواخت در محیط پراکنده می شوند.

علاوه بر استفاده کشاورزی از تجهیزات سمپاشی در مزارع حیوانات، رستوران ها و کافه ها، سالن ها، مراکز خرید و غیره. به عنوان محل نگهداری برای پرورش قارچ، سردخانه، مرغداری، دامداری، دستگاه جوجه کشی و آزمایشگاه، کارخانه چای و نساجی و البته انواع چاپخانه ها و هر جای دیگری استفاده می شود. این نوع تجهیزات محسوب می شوند.

نحوه عملکرد سیستم های مه پاش کشاورزی

اساس کار در سیستم های آبپاش کشاورزی بر اساس کاهش حرارت از طریق تبخیر و اختلاف فشار است. در این سیستم آب به کمک یک الکتروپمپ فشار قوی به داخل لوله ها پمپاژ می شود. آب فشار قوی از طریق یک لوله مه‌آلود به ناحیه کم فشار منتقل می‌شود. در نتیجه ذراتی را به صورت مه حذف می کند که در نهایت باعث کاهش دمای هوا و خنک شدن جو می شود.

یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی کشور استفاده بی رویه از آب در بخش کشاورزی است. با وجود توسعه سیستم‌های آبیاری جدید و بسیار کارآمد، اکثر کشاورزان هنوز از روش سنتی غرقابی استفاده می‌کنند که در آن مقادیر زیادی آب از طریق مسیرهای جذب خاک یا در نتیجه نور خورشید تبخیر می‌شود. استفاده از مه کشاورزی یکی از روش های نوین آبیاری است که مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی دارد. در این مقاله در مورد مه کشاورزی و عملکرد آن صحبت خواهیم کرد.

مه پاش کشاورزی و نیاز به خرید آن

با استفاده از ماشین آلات کشاورزی، آبیاری مزارع بزرگ یا گلخانه ها با کمترین میزان آب ممکن امکان پذیر است. به این ترتیب منطقه با فرآیند تبخیر و بدون نرم شدن و ریختن آب روی خود گیاهان خنک و مرطوب می شود.

شرکت صنعت مه پاش متخصص فروش، نصب و پشتیبانی سیستم های مه پاش کشاورزی و ارائه خدمات به جامعه می باشد. خرید مه پاش کشاورزی یکی از شرایطی است که به شما در فرآیند آبیاری کمک می کند، اما در این مرحله مهم این است که بتوانید بر اساس نیاز و شرایط خود – شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این فرآیند بهترین گزینه این است که از گروهی از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا با تجزیه و تحلیل نیازهای شما بهترین گزینه را بر اساس شرایط شما ارائه دهند. لذا شما را با متخصصین در زمینه مه پاش آشنا می کنیم، می توانید با مشاوره کاملا رایگان از حرفه ای ترین تیم ایران کمک بگیرید; جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 09194690649 تماس حاصل فرمایید.

سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی

سیستم های آبیاری مدرن در کشاورزی با استفاده از روش های مه، قطره ای و آبیاری زیرزمینی ساخته می شوند. برای تهیه مه پاش مرغداری با ما تماس بگیرید.

در آبیاری تحت فشار یا مه پاشی ذرات آب به صورت پودر با روش خاصی در محیط پخش می شود. این ذرات باعث افزایش رطوبت محیط می شوند و به دلیل این رطوبت گیاهان آب مورد نیاز را جذب می کنند. در واقع این سیستم آبیاری شبیه آبیاری آب باران بوده و به آبیاری بارانی نیز معروف است.

باید بدانید که نصب و راه اندازی این نوع سیستم ها نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. باید تمام جوانب از جمله شرایط جغرافیایی زمین کشاورزی، محصولات زراعی، دمای منطقه، خشکی هوا و … را بررسی کنید، همچنین می توانید گیاهان را با سمپاش سمپاشی کنید. برای انجام این کار، به سادگی سموم کشاورزی محلول در آب را به مخزن سیستم اضافه کنید.

مشکلات استفاده از رطوبت گلخانه ای و کشاورزی

بسته به نوع و روش لوله کشی در محیط گلخانه، سیستم های مه پاش در مزارع کشاورزی یا سالن های گلخانه ای نیاز آبی کشاورزان برای تولید هر نوع محصول کشاورزی را برطرف می کند. در این سیستم آبیاری مدرن، آب با استفاده از سیستم گردش هوا به ذرات بسیار ریز معلق در هوا تبدیل می شود و به طور یکنواخت در محیط پراکنده می شود.

علاوه بر استفاده از سیستم های آبپاش کشاورزی در مزارع حیوانات، رستوران ها و کافی شاپ ها، تالارها، مراکز خرید و …. استفاده شده است. مانند سالن پرورش قارچ، سردخانه، مرغداری، دامپروری، جوجه کشی و آزمایشگاه، کارخانه چای سازی و نساجی و البته انواع چاپخانه ها و هر جایی که نیاز به رطوبت دقیق و تنظیم شده داشته باشد، این نوع خریدار است. دستگاه در نظر گرفته شده است

نحوه عملکرد سیستم های مه پاش کشاورزی

اساس عملکرد یک سیستم آبپاش کشاورزی بر اساس کاهش حرارت از طریق تبخیر آب و اختلاف فشار است. در این سیستم آب به کمک پمپ برقی فشار قوی به داخل آب پاشیده می شود. آب فشار قوی از طریق نازل به ناحیه کم فشار فرستاده می شود. در نتیجه ذرات را به صورت مه دفع می کند که در نهایت باعث کاهش دمای هوا و خنک شدن محیط می شود.

در زمستان می توانید از آب گرم برای ایجاد هوای گرم در گلخانه ها و خانه های قارچ استفاده کنید و از خشک شدن هوا جلوگیری کنید.

سوراخ های قرار گرفته در نازل های قالب نیز بسیار کوچک و در محدوده میکرون هستند. این باعث می شود که آب از قالب خارج شود و بستر خیس نشود.

مزایای استفاده از اسپری های کشاورزی

مزایای اصلی استفاده از مه پاش های کشاورزی عبارتند از:

محصولی با رطوبت نسبی بسیار بالا

کاهش دمای هوا در روزهای گرم

گرد و غبار محیطی، بو و ذرات معلق در هوا را از بین می برد

مصرف آب را کاهش دهید

افزایش نرخ رشد و تولید کالا

بهبود کیفیت محصول

پرهیز از یخ زدگی محصولات در روزهای سرد سال

قابل اسپری و ضدعفونی می باشد

کنترل اتوماتیک دما و رطوبت محیط

یکنواختی رطوبت و خنک کننده محیط

جوانه زنی و گسترش آن را افزایش دهید

تجهیزات مورد استفاده در سیستم های مه پاش کشاورزی

تجهیزات مه پاش کشاورزی شامل:

نازل های مه شکن کشاورزی اغلب از نازل های 30 میکرونی استفاده می کنند.

پمپ برقی

لوله فشار قوی

پایه نازل و لوازم جانبی مربوطه

پنل الکتریکی

فیلترهای آب در دو تا چهار مرحله برای سخت شدن آب استفاده می شوند.

دکمه بازگشت به بالا