برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

کدام لمینت دندان بهتر است؟

همه چیز در مورد برندهای لمینت دندان

در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از روش های زیبایی پرطرفدار و البته کاربردی در لمینت دندان در تهران صحبت کنیم. یکی از روش های زیبایی بوده که به دلیل اثرات بالای آن در رفع نواقص دندانی اخیرا بسیار مورد توجه بوده است. زیبایی دندان تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت صورت و ایجاد لبخند زیبا در افراد دارد. وجود بدفرمی ها در ناحیه دندان سبب می شود تا افراد اعتماد به نفس کافی برای صحبت و ایجاد ارتباطات اجتماعی نداشته باشند.

در گذشته به دلیل نبود روش های نوین دندانپزشکی، رفع نواقص و بدفرمی های دندان با مشکل و چالش روبرو بوده است. امروزه با ورود روش های نوینی چون لمینت دندان، دندانپزشکان قادر به رفع بسیاری از مشکلات دندان شده اند. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد این روش زیبایی با جزئیات بیشتری صحبت کنیم، به همین منظور موارد زیر را بررسی خواهیم کرد.

لمینت دندان چیست؟

لمینت در واقع یک لایه و یا قالب از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان ها قرار می گیرد. با وجود اینکه روش های دندانپزشکی بیشتر جنبه درمانی دارند، ولی این روش بیشتر جنبه ی زیبایی داشته و سبب اصلاح فرم دندان ها می شود. لمینت سرامیکی در تهران دارای تنوع زیادی در رنگ و حتی ضخامت هستند که انتخاب نوع آن ها با توجه به نظر پزشک و مشورت با بیمار صورت می گیرد. البته روش انجام کار برای نوع لمینت متفاوت بوده و شیوه انجام آن و مواد مصرفی آن ها متفاوت خواهد بود.

بعد از چه مدت باید لمینت دندان را تغییر داد؟

اینکه بعد از چه مدتی باید بهترین نوع لمینت دندان را تغییر دهید و یا به اصطلاح آن را تمدید و یا ترمیم کنید، کاملا وابسته به میزان مراقبت های پس از آن است. رعایت موارد بهداشتی چون مسواک زدن روزانه، استفاده از نخ دندان، پرهیز از خوردن مواد غذایی رنگی مثل چایی و قهوه و پرهیز از خوردن مواد غذایی خیلی سفت که سبب ایجاد شکست در دندان ها می شود.

با وجود اینکه رعایت نکات بالا می تواند در افزایش ماندگاری و ثبات رنگ لمینت های دندان اثرگذار باشد، اما توجه به این نکته ضروری است که میزان کیفیت و نوع جنس لمینت استفاده شده تاثیر فراوانی در میزان ماندگاری آن ها خواهد داشت. احتمالا بارها این جمله را از افراد مختلف شنیده باشید که با وجود مراقبت های فراوان باز هم دندان های لمینت آن ها تغییر فرم و یا تغییر رنگ داده است. به همین منظور توجه به جنس و کیفیت لمینت استفاده شده از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

انواع جنس برندهای لمینت دندان در ایران

به طور کلی جنس لمینت ها ممکن است از مواد مختلفی باشد. در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد جنس لمینت ها خواهیم داد تا در ادامه بتوانیم در مورد انواع برندهای مختلف لمینت ها صحبت کنیم.

چهار جنس مختلف در ساخت لمینت های دندانپزشکی کاربرد دارد که شامل:

  • سرامیک توده ای: این جنس لمینت دارای زیبایی و جلوه ی بسیار قابل قبولی است در حالی که دوام و ماندگاری زیادی ندارد.
  • سرامیک فشرده: این جنس ضخامت بیشتری دارد در حین اینکه جلوه و زیبایی قابل توجهی ندارد.
  • دی سیلیکات لیتیوم: این جنس لمینت استحکام و دوام بسیار بالایی دارد، برای همین منظور، گزینه ای مناسبی برای افرادی است که در شرایط پر استرس بوده و معمولا دندان قروچه دارند.
  • زیرکونیوم: این جنس دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است در حین اینکه دارای زیبایی و جلوه منحصر به فردی هم می باشد. این نوع لمینت دارای کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی چون پر کردن حفره ها و اصلاح بدفرمی ها دارد. شاید مهم ترین مزیت این جنس این باشد که دارای سازگاری بالایی با بدن انسان است و به همین جهت ایجاد بوی نامطبوعی در فضای دهان نمی کند.

پس از آشنایی با انواع جنس لمینت ها بهتر است در ادامه توضیحاتی پیرامون انواع برندهای (مارک های) لمینت دندان استفاده شده در ایران صحبت کنیم و ارزانترین و گران ترین آن ها را معرفی کنیم.

  • لمینت ایمپرکس ایمکس: این نوع از لمینت توسط شرکت مشهوری به نام ویوانت ساخته می شود. به دلیل نوع مواد به کار رفته در این لمینت دندان، دارای دوام و استحکام بالایی است. همچنین این برند لمینت کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی و اصلاح فرم دندان دارد.
  • ونیر لمینت: این نوع لمینت معمولا توسط شرکت مک ساخته می شود. این برند یکی از گرانترین برندهای لمینت بوده و به دلیل خاص بودن آن تنها برای افرادی استفاده می شود که خواستار استفاده از این نوع برند باشند. این برند، یکی از برندهای محبوب و پرکاربرد در بین ستاره های هالیوودی می باشد. شاید مهم ترین مزیت این نوع لمینت شباهت بسیار بالای آن به دندان طبیعی است.
  • لمینت دوراتین: شرکت ویتا یکی از شرکت های مشهور در زمینه ساخت این لمینت است. این لمینت از جنس پرسلین فشرده بوده و در حین اینکه قیمت مناسبی دارد از نظر مقایسه با سایر برندها ارزانترین برند لمینت به حساب می آید،  همچنین دارای استحکام و ماندگاری قابل قبولی است.
  • ونیر سرک: شرکت CEREC که یکی از شرکت های مشهور در زمینه طراحی و ساخت لمینت دندان است، این لمینت را تولید و عرضه می کند. از مزایای بسیار مهم این لمینت آماده سازی سریع آن است که از طریق طراحی سه بعدی در مطب دندانپزشک صورت می گیرد و به همین علت جزء گران ترین برندهای لمینت دندان به حساب می آید.

به طور کلی گرانترین برندهای لمینت دندان را می توان برند ونیر لمینت و ونیر سرک و ارزانترین را لمینت دوراتین نام برد.

کلام آخر

استفاده از لمینت دندان یکی از روش های زیبایی پر طرفدار در دندانپزشکی است که در حین اینکه دارای تاثیر فراوانی در ایجاد زیبایی در دندان دارد، همچنین یکی از موثرترین روش ها برای اصلاح بدفرمی و نواقص دندان است. برندهای مختلفی از لمینت امروزه در مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

هر کدام بسته به جنس مواد به کار رفته دارای دوام و جلوه خاص به خود هستند. یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب نوع لمینت در ایران قیمت آن می باشد. در همین جهت بهتر است قبل از مراجعه به مطب های دندانپزشکی ابتدا مطالعه ای در مورد انواع برندهای لمینت و ویژگی های آن ها داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا