اقتصادیبرترینهای کسب و کار

نحوه واریز تتر به کوکوین

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی کوکوین KuCoin

تعداد کاربران ساکن ایران که علاقمند به عضویت در کوکوین و کار با این صرافی هستند، در حال افزایش است. در اینصورت آموزش فروش تتر بدون احراز هویت، واریز و برداشت در کوکوین از ملزومات مورد نیاز این کاربران می باشد. مشتریان صرافی کوکوین که قصد انجام ترید در این صرافی را دارند، لازم است نحوه واریز به کوکوین و شارژ حساب کاربری خود را آموزش ببینند. همچنین اعضایی که در این صرافی فعال بوده و مبادلات ارزهای دیجیتال را انجام داده اند، نیاز به برداشت از کوکوین را دارند، بنابراین آموزش صرافی کوکوین و چگونگی واریز و برداشت در کوکوین، کاربران را در انجام این فعالیت ها راهنمایی می کند.

برای شروع معامله گری در KuCoin و ترید با بیت کوین و بیش از 600 کوین دیگر، اولین مرحله آن است که ارزهای رمزنگاری خود را در پلتفرم صرافی سپرده گذاری کنید. عملیات سپرده گذاری و واریز و برداشت در kucoin آسان است ولی امکان بروز چند اشتباه رایج وجود دارد. جهت اجتناب از این اشتباهات و اطمینان از سپرده گذاری ایمن و سریع در حساب خود لازم است به آموزش کوکوین بپردازید. جهت سهولت کار با صرافی کوکوین، در این مقاله ارز دیجیتال مراحل آموزش واریز و برداشت tether در صرافی کوکوین و نحوه استفاده از سامانه معاملاتی کوکوین آورده شده است. جهت راهنمایی گام به گام واریز به KuCoin و آشنایی با نحوه واریز در وب سایت KuCoin می توانید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

نحوه واریز و برداشت در صرافی کوکوین

در این سه به نحوه واریز و برداشت ارز دیجیتال USDT در صرافی Kucoin پرداخته شده است. در ویدیوی اول می توانید روش و مراحل کلی انجام اینکار را مشاهده نمایید و در دو ویدیوی بعدی می توانید روش انتقال از یکی از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال و همچنین یکی از معروف ترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی به کوکوین را مشاهده نمایید.

منظور از واریز به کوکوین چیست؟

طی گذراندن مراحل آموزش واریز و برداشت در kucoin به این نکته توجه کنید که کاربران ایرانی نمی­توانند به طور مستقیم ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرید کنند. برای آنها امکان پرداخت وجه ریالی و با استفاده از کارت های بانکی ایرانی وجود ندارد. افرادی که بخواهند حساب کاربری خود در این صرافی را شارژ نمایند بایستی از طریق واریز ارز دیجیتال یا استیبل کوین اقدام کنند.

منظور از سپرده گذاری یا Deposit به معنای انتقال دارایی ها از دیگر صرافی ها به KuCoin است. در اینجا کوکوین، طرف دریافت کننده محسوب شده و تراکنش Deposit واریز سپرده به KuCoin است. در حالی که طرف برداشت کننده پلتفرمی است که پول را ارسال می کند. صرافی کوکوین از واریز وجوه به حساب های اصلی / ترید / حاشیه / آتی / PooL-X پشتیبانی می کند.

چنانچه در مقالات قبلی گفته شد، ایران در فهرست کشورهای مجاز برای فعالیت در کوکوین نیست. ولی کاربران ساکن ایران می­توانند با به کاربردن VPN یا VPS از آی پی کشورهای دیگر استفاده کرده و در صرافی kucoin ثبت نام کنند.

مراحل واریز به کوکوین چیست؟

در ادامه نحوه ورود به صفحه سپرده گذاری در KuCoin آورده شده است. جهت واریز به کوکوین مراحل زیر را بپیمایید.

ابتدا از آدرس KuCoin وارد وب سایت رسمی کوکوین شوید.

با تایپ کردن نام کاربری و گذرواژه در فیلدهای مشخص شده، وارد پنل کاربری خود شوید.

در بالا و سمت راست صفحه اصلی با کلیک موس بر روی منوی Asset به مرحله بعدی بروید.

از لیست منوی کشویی که ظاهر شده، عبارت Main account Deposit & Withdraw را انتخاب نمایید.

از داشبورد بالای صفحه منوی سپرده گذاری یا Deposit را برگزینید.

سپس در صفحه ای که ظاهر شده، بایستی نوع ارز دیجیتالی که قصد واریز به کوکوین دارید را مشخص نمایید.

از طریق امکان جستجو در لیست آبشاری می­توانید نام ارز مورد نظر خود را بیابید.

کاربران می­توانند به آسانی سپرده های خود در دیگر صرافی های کریپتو که به صورت بیت کوین، اتریوم، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال است به حساب خود در صرافی KuCoin انتقال دهند. بیشتر اشخاص جهت شارژ حساب خود از استیبل کوین USDT استفاده می کنند، در این صورت می­توانند کارمزد کمتری پرداخت نمایند.

در این مرحله باید نوع حساب مورد نظر که قصد شارژ آن را دارید انتخاب کنید. برای کاربران معمولی، دو نوع حساب وجود دارد که دارای مشخصات زیر هستند.

حساب اصلی که با Main Account مشخص شده و صاحب حساب می تواند برای واریز و برداشت ارز در صرافی کوکوین از آن استفاده نماید.

حساب معاملاتی با عنوان Trading Account حسابی در صرافی کوکوین است که سپرده های موجود در آن را می­توانید برای معامله یا ترید به کار برید.

اگر بخواهید حساب خود را با کوین پایدار Tether شارژ کنید بایستی شبکه انتقال آن را انتخاب کنید.

تتر روی چهار شبکه منتشر می شود. در شبکه ترون با استاندارد TRC20 انتقال تتر دارای کارمزد کمتر و سرعت بالاتر می باشد.

در این مرحله آدرس محل واریز که همان آدرس حساب کاربری تان در صرافی است را کپی کنید. با گزینه Copy می­توانید آدرس را کپی کنید و یا QR code آن را اسکن نمایید.

سپس این آدرس را در فیلد تعیین شده برای واریز ارز قرار دهید.

پس از واریز به Kucoin حساب کاربری شما شارژ شده و از آن پس قادرید از سرویس ها و امکانات صرافی برای انجام تریدها استفاده نمایید.

نحوه برداشت دارایی از وب سایت کوکوین

۱. وارد وب سایت KuCoin.com شده و پس از ورود به حساب کاربری روی گزینه Assets بالا گوشه سمت راست کلیک کنید.

۲. بخش Overview گوشه سمت چپ را انتخاب کنید. در این بخش نشان داده می‌شود که دارایی‌های شما در کدام حساب‌ها هستند. توجه داشته باشید که شما فقط می‌توانید از Funding Account یا Trading Account برداشت کنید. بنابراین قبل از انتقال پول از کوکوین، همان طور که در بالا توضیح دادیم از طریق گزینه Transfer وجوه خود را به یکی از این حساب‌ها (ترجیحا Funding Account) منتقل کنید. سپس، روی گزینه Withdraw کلیک کرده و دارایی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۳. آدرس کیف پول را وارد کرده و شبکه انتقال را انتخاب کنید.

۴. مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کرده، سپس برای ادامه گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

توجه: در این بخش اگر قصد دارید بیت کوین منتقل کنید به کارمزد انتقال بیت کوین توجه داشته باشید. یا اینکه می‌توانید تمام دارایی خود را به تتر تبدیل کرده و آن را منتقل کنید.

۵. پنجره تایید امنیتی ظاهر می‌شود. برای ارسال درخواست برداشت، رمز عبور معاملات، کد تاییدی که به ایمیلتان فرستاده می‌شود و کد ۲FA را (که همه را از قبل تنظیم کرده‌اید) وارد کنید. پس از انجام این مراحل و تایید از سوی شما، برداشت از کوکوین انجام خواهد شد.

 نحوه انتقال دارایی از اپلیکیشن کوکوین

۱. وارد اپلیکیشن شده و از بالا گوشه سمت چپ قسمت Login وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. قسمت Assets پایین گوشه سمت راست را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه  Withdrawal کلیک کرده و دارایی مورد نظر و شبکه انتقال را انتخاب کنید. آدرس کیف پولی را که قرار است دارایی‌ها به آن منتقل شود وارد کرده و شبکه انتقال ارز دیجیتال را انتخاب کنید. مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کرده و در ادامه گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

۴. پس از تایید مراحل امنیتی، برداشت از کوکوین انجام خواهد شد.

کارمزد انتقال و واریز و برداشت در صرافی Kucoin چه مقدار است؟

همانطور که می دانید، برای واریز، برداشت و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر باید کارمزد پرداخت کرد. مقدار این کارمزد در بین صرافی های مختلف متفاوت می باشد. به همین جهت، برای بسیاری از کاربران، به خصوص افرادی که تراکنش های زیادی انجام می دهند مهم است تا میزان کارمزد پرداختی خود را تا جای ممکن پایین نگه دارند. در ویدیوی زیر می توانید میزان کارمزد دریافتی برای انتقال و ترید ارزهای دیجیتال در صرافی Kucoin را مشاهده نمایید.

چگونه می توان از واریز به صرافی کوکوین اطمینان پیدا کرد؟

اگر پس از واریز وجه، هیچ سابقه ای در بلاک چین وجود ندارد و TXID یا شناسه تراکنش را پیدا نکردید. سعی کنید با پلتفرم فرستنده تماس بگیرید. احتمال دارد انتقال شما ناموفق بوده است. اگر از موفقیت آمیز بودن انتقال اطمینان دارید باید یک شناسه تراکنش یا TXID وجود داشته باشد.

احتمال دارد در حین پروسه واریز، رکوردهایی در بلاک چین وجود داشته باشد ولی تعداد تاییدات به حد نصاب نرسیده باشد. تراکنش های سپرده به صورت خودکار انجام می شود، اما انتقال باید توسط بلاک چین تایید گردد.

وجوه انتقالی پس از تایید کافی به طور خودکار به حساب شما واریز می شود. در این صورت منتظر بمانید تا تعداد تایید مورد نیاز جمع آوری شود. تایید سپرده های خود را از طریق سایت های زیر می توانید پیگیری نمایید:

  • برای بلاک چین بیت کوین از طریقinfo
  • برای بلاک چین اتریوم از طریقio
  • برای بلاک چین نئو از طریق io

امکان دارد انتقال تایید شده اما هنوز وجه به حساب شما واریز نشده باشد. بنابراین تایید های کافی برای تراکنش خود دریافت کرده اید، در این صورت بعد از 2 تا 3 ساعت دوباره حساب خود را چک کنید. برخی اوقات، در سیستم کوکوین جهت ثبت سپرده تاخیر وجود دارد. اگر پس از گذشت 3 ساعت متوجه شدید که هنوز سپرده خود را دریافت نکردید، بهتر است با پشتیبانی آنلاین کوکوین تماس بگیرید و اطلاعاتی شامل موارد زیر را به آنها ارائه کنید:

  • آدرس گیرنده،
  • شناسه تراکنش یا TXID،
  • نوع ارز انتخابی و مقدار آن،
  • آدرس ایمیل معتبری که هنگام ثبت نام به KuCoin داده اید.

اقدامات لازم در هنگام واریز به آدرس اشتباه کدامند؟

اگر به آدرس اشتباهی واریز کرده باشید، حالت های مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد.
در صرافی KuCoin، اگر توکن ها بر مبنای یک شبکه منتشر شده باشند، آدرس های سپرده توکن ها باید یکسان باشد. برای مثال، از جمله توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 توکن های اتریوم و BNS هستند. کوکوین اعلام داشته سیستم این صرافی به‌طور خودکار توکن‌ها را شناسایی می‌کند، بنابراین ارز های واریزی کاربران گم نمی‌شود. ولی لازم است کاربران قبل از واریز، ابتدا رابط سپرده توکن مربوطه را وارد کنند و سپس برای درخواست و ایجاد آدرس کیف پول توکن‌های مربوطه اقدام نمایند. در غیر این صورت امکان دارد سپرده شما واریز نگردد.

اگر آدرس واریزی با آدرس توکن متفاوت باشد یا به عبارتی اگر آدرس سپرده شما با آدرس کیف پول توکن مطابقت نداشته باشد. در این صورت امکان دارد KuCoin نتواند در بازیابی دارایی‌هایتان به شما کمک کند. پس قبل از واریز، آدرس سپرده خود را به دقت بررسی نمایید.

نتیجه گیری

مشتریان صرافی کوکوین پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوکوین لازم است مراحل آموزش واریز و برداشت در صرافی Kucoin را بگذرانند. چگونگی واریز و برداشت در کوکوین به سادگی و طی مراحلی که در بالا آورده شده، انجام پذیر است. البته احتمال وقوع اشتباهاتی در انجام فعالیت های واریز و برداشت در Kucoin وجود دارد که لازم است کاربران قبل از اقدام به این کار مطالعات و بررسی های لازم را انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا