بین المللی

استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری و براساس گزارش زومیت، پروژه دیگری از نئوم به‌عنوان بخشی از طرح بلندپروازانه عربستان برای تبدیل منظره‌ی بیابانی این کشور به بهشت گردشگران فاش شده است. این طراحی عجیب‌وغریب و آینده‌نگرانه که «تریام» نام دارد، شامل تفریحگاهی است که به صورت یک هتل و استخر عظیم به طول ۴۵۰ متر برفراز پهنه‌ای آبی ساخته می‌شود.

ساختار پل‌مانند تریام سواحل شمالی و جنوبی یک تالاب را در محوطه‌ای ساحلی از عربستان به هم متصل می‌کند. بخش پل سازه شامل دو بخش خواهد بود. قسمت‌های پایینی، اتاق‌های هتل را که هرکدام دارای کف و سقف شیشه‌ای هستند، در خود جای خواهد داد.

تریام

تریام سواحل شمالی و جنوبی تالابی در عربستان سعودی را به هم وصل می‌کند.

بالای اتاق‌های هتل، استخر بی‌نهایت قرار دارد که همچنین شامل فضای سبز، فضای استراحت، سایه‌بان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی است. امکانات رفاهی و فضای باز مشخصه اصلی پل هستند و سالن بدن‌سازی، حوضچه آب ‌گرم و تفریحاتی مانند غواصی و بادموج‌سواری را شامل می‌شوند. ویدئوی تبلیغاتی نئوم همچنین تراس‌ها و استخر شنایی کوچک‌تر را نشان می‌دهد.

نئوم در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد: «نمای خلاقانه پل از فاصله دور توهمی بصری شبیه غروب خورشید ایجاد می‌کند. طبقات پایین و بالا چشم‌اندازهایی سراسرنما از تالاب و آسمان دارند و درحالی‌که امتداد طبیعی خط ساحلی را حفظ می‌کنند، در چشم‌انداز محو می‌شوند.»

بیانیه ادامه می‌دهد: «شکوه بصری تریام با استخر ۴۵۰ متری روی پشت‌بام گسترش بیشتری پیدا می‌کند. از ارتفاع ۳۶ متری بالای سطح دریا، میهمانان به تجربه‌ی شگفت‌انگیز و حس شناوربودن با چشم‌انداز سراسرنمای خیره‌کننده‌ای از تالاب، مرجان‌های پرشور و آب‌های آرام و بی‌انتها که تا افق امتداد دارند، دست پیدا می‌کنند.»

تریام توسط مارک فاستر گیج، بشایر بامحسن و جو تابت طراحی شده است و از شهر لاین که در خلیج عقبه ساخته می‌شود، فاصله زیادی ندارد. بخش اعظم توسعه عربستان سعودی ازجمله پروژه‌های الانان، زینور و زاردون در همین منطقه متمرکز است.

227227

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا