برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

فرم دهی لب با ژل عوارض دارد؟

لب‌ها یکی از ویژگی‌های ظاهری و اصلی صورت هستند که می‌توانند به جذابیت چهره بیفزایند. پرکردن لب‌ها با استفاده از تزریق ژل لب یکی از موارد آرایشی محسوب می‌شود که منجر به پر شدن و بزرگ‌تر دیده‌شدن لب‌ها می‌شود و سال‌به‌سال بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. انواعی از پرکننده یا فیلر برای لب وجود دارند که جزو روش‌های جوانسازی پوست به حساب می‌آیند و معمولاً در کنار کارهایی مثل تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند. امروزه روش‌هایی که بر اساس تزریق باشند کاربرد بیشتری دارند.

از پراستفاده‌ترین و معروف‌ترین پر کننده هایی که در این دوران برای افزایش حجم و زیبایی لب‌ها استفاده می‌شود محصولات حاوی مواد مشابه اسید هیالورونیک هستند و به آن‌ها در اصطلاح ژل لب گفته می‌شود. به این پرکننده‌ها گاهی اوقات پرکننده‌های اسید هیالورونیکی نیز گفته می‌شود که برای تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از بهترین راه های برجسته سازی و فرم دهی لب تزریق ژل لب می باشد، ژل های مختلفی جهت تزریق به لب وجود دارند، ماندگاری تزریق ژل ها کوتاه مدت است و معمولا بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارند.

نیز زمانی پرکننده پوستیِ رایجی بوده اما امروزه کمتر مورداستفاده قرار می گیرد. علت آن این است که مواد جدیدی که استفاده می‌شوند ایمنی بیشتری دارند. همچنین ماندگاری موارد جدید مانند ژل لب بیشتر است و آثار آن مدت‌زمان بیشتری باقی می‌ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردی یا غیرکاربردی بودن موارد مرتبط با زیبایی می‌توانید با مشورت کنید.

تزریق چربی و مواد قابل‌کاشت از دیگر راه‌های افزایش حجم لب‌ها هستند. امروزه از این موارد استفاده نمی‌شود چرا که نتایج متنوعی به همراه دارند. علاوه بر این عوارض جانبی و خطرات آن‌ها نیز بیشتر است.

ژل لب در چه مواقعی کاربرد دارد؟

ژل لب یا پرکننده‌های اسید هیالورونیکی با افزودن موارد زیر می‌توانند منجر به بهبود ظاهر لب‌ها شوند:

ژل لب بهتر است یا تزریق چربی یا پروتز لب؟

تزریق ژل لب نسبت به دیگر روش‌ها فوایدی دارد. در زیر می توانید دلایل بهتر بودن ژل لب را ببینید:

  • تورم و عوارض حداقلی نسبت به دیگر روش‌ها.
  • اقتصادی‌تر بودن نسبت به تزریق چربی و روش‌های دیگر.
  • اثرگذاری سریع.
  • موقتی بودن که باعث داشتن امکان تغییر و اصلاح نتایج می‌شود.
  • امکان کنترل حجم لب‌ها.

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

آثار تغییراتی که تزریق ژل‌های اسید هیالورونیکی ایجاد می‌کنند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. اما برای ژل لب و تزریق این نوع ژل‌ها در لب، حدود ۶ تا ۹ ماه آثار آن‌ها باقی می ماند. بعد از این مدت برای حفظ حجم و ظاهر لب‌ها باید مجدداً تزریق صورت بگیرد. برای بررسی دقیق‌تر میزان ماندگاری و تزریق مجدد بهتر است با مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب اگر به‌طور صحیح و دقیق انجام شود عوارض جانبی زیاد و بلندمدتی ندارد. حتی ممکن است بدون هیچ‌گونه عوارضی باشد. اما به‌طورکلی بعد از شما می‌توانید انتظار ورم‌کردن و یا کبودی لب‌ها را داشته باشید. علاوه بر این‌ها عوارض رایج دیگر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قرمزشدن و همچنین تورم و کبودی به علت آسیب‌های جزئی بافتی ایجاد می‌شوند.
  • شکننده شدن پوست لب.
  • ایجاد دانه (توده و غده).
  • درد به میزان کم.
  • خارش.

همه این علائم گفته‌شده معمولاً بعد از حدود دو تا چهار هفته از بین می‌روند.

عوارض جدی تر بسته به تجربه فردی که تزریق را انجام می‌دهد و دقیق بودن محل تزریق دارد. برای مثال تزریق ژل به‌طور مستقیم در عروق خونی به‌طور ناخواسته می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. این عوارض شامل زخم‌های دائمی، اختلال در بینایی، کوری و خط افتادن روی لب هستند. همچنین ابتلا به عفونت‌ها که در تزریق با لوازم غیر استریل رخ می‌دهند. به همین دلیل است که انتخاب یک متخصص خوب و با تجربه برای تزریق ژل لب اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره تلفنی دکترتو درمورد انتخاب متخصص برای تزریق مشورت کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید. عوارض ناشی از ژل لب باید بعد از دو تا چهار هفته از بین برود. در غیر این صورت باید به متخصص مراجعه کنید.

انواع برند ژل لب

اگرچه همه ژل‌های موجود از ترکیبات و مواد یکسانی (ترکیبات هیالورونیک اسید) ساخته شده‌اند و عملکرد یکسانی دارند اما برندها و شرکت‌های مختلفی آنها را تولید می‌کنند. انتخاب برند به دلیل متفاوت بودن غلظت مواد استفاده شده در برندهای مختلف و کیفیت ژل‌ها اهمیت دارد. در اینجا به بررسی چند برند معروف و پرکاربرد می‌پردازیم. برای کسب آگاهی پیرامون بهترین برندها می‌توانید از دکتر پوست نیز مشورت بگیرید.

۱: ژل ژوویدرم (Juvederm)

ژوویدرم یک خانواده از پرکننده‌های پوستی با پایه اسید هیالورونیک هستند که خود شامل چند نوع محصول می‌شود.

  • Juvederm Voluma XC: حجم زیرپوست را افزایش می‌دهد. بیشتر برای تزریق ژل گونه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • Juvederm XC و Juvederm Vollure XC: بر ترمیم و مانند ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و خطوط اطراف دهان و بینی (خط لبخند) کاربرد دارد.
  • Juvederm Ultra XC و Juvederm Volbella XC: به‌عنوان حجم دهنده‌های لب تزریقی و غیر جراحی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

همه محصولات ژوویدرم که در نام خود عبارت XC دارند، دارای یک ماده بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین نیز هستند تا درد یا ناراحتی‌های حین تزریق را از بین ببرد.

رستیلن نیز گروهی از پرکننده‌های اسید هیالورونیکی را شامل می‌شود:

  • رستیلن:
    • برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های صورت کارایی دارد. در حجم دادن به لب نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و نوعی ژل لب است. نوع Restylane-L آن دارای لیدوکائین است.
  • Restylane Lyft:
    • برای افزایش حجم گونه و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین و تنها نوعی از ژل‌های گروه اسید هیالورونیک است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای اصلاح نقص حجم در بخش پشتی دست موردتأیید بوده و استفاده شده است.
  • Restylane Silk یا رستیلن ابریشم:
    • برای حجم دادن به لب‌ها و ازبین‌بردن چروک‌های اطراف دهان مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • Restylane Refyne و Restylane Defyne:
    • برای بهبودی و ترمیم خط لبخند مورداستفاده قرار می‌گیرد. Refyne برای خطوط و چروک‌های خفیف تا متوسط و Defyne برای خطوط متوسط تا شدید استفاده می‌شود.

۳: ژل بلترو (Belotero)

ژل نیوویا مدل اینتنس لیپس ساخته کشور ایتالیا است و در ایران مورداستفاده فرار می‌گیرد. این ژل نیز برای افزایش حجم لب‌ها و شکل‌دادن به لب مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ژل نیز مانند دیگر موارد گفته‌شده، حاوی اسید هیالورونیک است.

۶: پرفکتا

ژل لب پرفکتا از محصولات ایمن و استاندارد در این زمینه است. محصولی که در زمینه آب‌رسانی به پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها و افزایش حجم کاربرد دارد. این ژل نیز مانند دیگر ژل‌های پرکاربرد امروزی از اسید هیالورونیک ساخته شده است. در ساخت این ژل اسید هیالورنیک‌های با منشأ حیوانی وجود ندارند. این محصول در کشور فرانسه تولید می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که ماندگاری این ژل حدود ۱۸ ماه بوده درحالی‌که اکثر برندهای دیگر تا حدود ۶ ماه ماندگاری دارند. عوارض جانبی این محصول نیز مانند دیگر محصولات کم و موقتی بوده و عوارض جدی‌ای به همراه ندارد.

 

دکمه بازگشت به بالا