برترینهای کسب و کاربین المللی

مزایای ویزای IMP کانادا برای کارکنان و کارفرمایان بین‌المللی

کشور کانادا به‌دلایل مختلفی مانند نرخ پایین بیکاری و پیشرفته به لحاظ اقتصادی یکی از مقصدهای افراد جویای کار است. این موارد و دلایل بسیار دیگری سبب شده تا هر ساله متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف برای داشتن شرکت در کانادا اقدام کنند. همان‌طور که در مطالب گذشته بیان شد برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد باید براساس شرایط و موقعیت خود روش مناسب را انتخاب نمایند. افرادی که قصد اخذ ویزای کار کانادا را داشته و هم‌چنین به اطلاعات کاملی در خصوص ویزای کار IMP کانادا چیست دست پیدا کنند، در ادامه با همراه باشند.

ویزای IMP کانادا چیست؟

نحوه اخذ ویزای کار IMP کانادا مزایای مهاجرت با ویزای IMP

  • دریافت ویزای IMP، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.
  • هزینه قابل پرداخت در این برنامه مهاجرتی نسبت به دیگر روش‌های دریافت ویزای کار، کمتر است.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این برنامه، فدرال بودن آن است؛ به‌طوری که می‌توان از طریق اقامت IMP، در شهر و استان دلخواه خود ساکن شد.
  • عدم نیاز به دریافت LMIA ( توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای کار بدون LMIA، باید شرکت تأسیس شده، در یکی از جنبه های فرهنگی، اقتصادی، هنری و … برای کانادا ارزش افزوده داشته باشد.)
  • امکان مهاجرت همراه با خانواده
  • ایجاد فرصت تحصیل رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال
  • کسب درآمد ایده‌آل از کسب و کار تاسیس شده
  • امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم در کمترین زمان ممکن

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، ثبت شرکت، خرید بیزینس یا کسب و کار در این کشور، عبارت‌های رایجی هستند که اگر به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا از طریق روش‌های مهاجرتی بیزینس محور را داشته باشید حتما به گوشتان خورده است. اما توجه داشته باشید برنامه‌های مهاجرتی تحت این عناوین وجود ندارد! این کارها تحت برنامه‌های مهاجرتی مختلفی مانند کارآفرینی، استارت‌آپ، IMP و … قابل انجامند که شرایط، مراحل، مزایا و معایب خود را دارند.

انتخاب روش مناسب بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است و نمی‌توان یک برنامه را به عنوان بهترین برنامه مهاجرتی معرفی کرد.  برای برداشتن هدفمند اولین قدم و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها در فرآیند مهاجرت، وقت مشاوره‌ای با کارشناسان ما رزرو کنید. با سابقه بیش از 10 هزار پرونده موفق، ارائه خدمات به مشتریان از 50 کشور مختلف و 8 مشاور رسمی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا در تمامی مراحل اخذ ویزا و مهاجرت همراه شما هستیم.

معایب برنامه IMP کانادا ویزای کار IMP موقت است و باید پس از گذشت زمانی مشخص، این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کرد. شخص دارای این ویزا تنها می‌تواند در شرکتی که خودش تاسیس کرده مشغول به کار شود و اجازه ندارد در شرکت دیگری فعالیت کند. ( البته این شخص اگر بخواهد می‌تواند به صورت تعاملی با سایر شرکت‌ها کار کند و با آن‌ها قرارداد امضا کند؛ درواقع در این نوع همکاری، طرف قرارداد باید شرکت باشد و فرد نمی‌تواند در قالب یک کارمند با شرکت متقاضی نیروی کار، قرارداد امضا کند.)

افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای IMP به‌طور کلی همه افرادی که توانایی ایجاد و Entrepreneurs or self-employed individuals seeking only temporary residence – [R205(a) – C11] – International Mobility Program یک شرکت در کانادا را داشته باشند و بتوانند طبق شرایط تعیین شده این شرکت را اداره کنند، واجد شرایط هستند. با این حال صاحبان بعضی از مشاغل، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار IMP در کانادا را دارند؛ این افراد عبارتند از:

  • متقاضیانی که دارای بیزینس شخصی هستند.
  • افرادی که در رزومه کاری خود، دارای سابقه مدیریت، بخصوص سابقه مدیریت مالی هستند.
  • پزشکان عمومی
  • صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های موفق در حوزه‌های مختلف اقتصادی
  • متخصصین و مدیران شرکت‌های فعال در حوزه کامپیوتر

مقایسه ویزای کار TFWP و ویزای کار IMP کانادا

  • در ویزای کار TFWP، صدور ویزا براساس نیاز بازار کانادا یا همان LMIA صورت می‌پذیرد؛ این در حالی است که در برنامه اقامتی IMP، صدور ویزای کار براساس منفعت فرهنگی و اقتصادی کانادا است و نیاز بازار کانادا هیچ‌ نقشی در این نوع ویزای کاری ندارد.
  • در برنامه TFWP، ویزای کار محدود به کارفرما است اما در برنامه IMP، ویزای کار هم می‌تواند به کارفرما محدود شود و هم غیروابسته به آن باشد.
  • در TFWP، جذب نیرو مبتنی‌بر نیاز شغلی و منطقه‌ای است اما در IMP، جذب نیرو براساس توافقات بین‌المللی انجام می‌شود.
  • ویزای کار TFWP، تحت نظارت سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) است؛ درحالی که برای دریافت ویزایIMP، باید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست داد.

جهت اخذ ویزای کار IMP، مسیرهای مختلفی وجود دارد که لازمه قرار گرفتن در هر یک از آن‌ها، داشتن برخی شرایط است. درواقع برای هر یک از این مسیرها، شرایط و قوانین خاصی در نظر گرفته شده است که فرد متقاضی در صورت برخوردار بودن می‌تواند، از آن جهت درخواست ویزای IMP، استفاده کند.

مهاجرت از طریق خرید بیزینس آماده، ثبت شرکت در کانادا، راه‌اندازی کسب و کار و … عبارت‌های متدوالی هستند که در واقع زیرمجموعه برنامه‌های مختلف مهاجرتی قرار می‌گیرند. یکی از این برنامه‌های محبوب، IMP است. ویزاهای کاری C11 ،C10  و C12، روش ICT یا همان راه‌اندازی شعبه یک شرکت در کانادا همگی زیر مجموعه IMP قرار می‌گیرند. برنامه IMP مخفف International Mobility Program، در واقع شامل تمام روش‌هایی است که برای دریافت ویزا کار احتیاج به LMIA ندارند. ویزای کاری C11، یک نوع ویزای کار موقت یک تا دو ساله قابل تمدید است که از طریق آن صاحبان مشاغل و مدیران ارشد می‌توانند بدون نیاز به مدرک آیلتس و مدرک تحصیلی، بدون محدودیت سنی و همراه با خانواده مسیر خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا شروع کنند.

این ویزا مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم نمی‌شود. پس از ورود به کانادا و کسب سابقه کار شما می‌توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. کانادا برنامه جابجایی بین‌المللی است که مخفف International Mobility Program یا به اختصار IMP است. تحت این برنامه مهاجرتی کارفرمایان کانادایی اجازه دارند که نیروهای کار خارجی را بر اساس ویزای کار موقت استخدام کنند. این نوع ویزای کار به مجوز ارزیابی تاثیر بازار کانادا یا همان مجوز LMIA نیاز ندارد و در ایران به ویزای imp کانادا یا ویزای کار مبتنی بر منفعت عمده (Significant Benefit) شهرت دارد.

شرایط ویزای کار IMP همانطور که گفته شد، برنامه ویزای کار کانادا IMP دارای چندین مسیر است و هر کدام از این مسیرها شما را به ویزای کار موقت کانادا می‌رساند. اینکه شرایط ویزای کار IMP چیست، بستگی به این دارد کدام یک از مسیرهای برنامه جابجایی بین‌المللی یا به اختصار IMP را انتخاب کنید. هر برنامه و هر روش IMP کانادا شرایط خاص خود را دارد. بعضی از شرایط ویزای کار در همه روش‌های مهاجرتی IMP عمومی و مشترک هستند و بعضی از شرایط خاص آن روش IMP هستند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا