برترینهای کسب و کارعمومی

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون سالن های زیبایی

سالن­‌های زیبایی زنانه از جمله مکان­‌هایی هستند که طراحی داخلی و فضای ظاهری آن‌­ها تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. دکوراسیون سالن زیبایی به‌طور کلی دارای دو بخش است: بخش اول قسمت مدیریت و به اصطلاح رزرو نوبت و بخش دوم فضای اصلی انجام خدمات زیبایی و آرایشی. زیبایی سالن، استفاده از مبلمان شیک، استفاده از رنگ‌­های ملایم، سالن­‌های مجزا با طراحی­‌های منحصر به فرد و … از جمله مواردی است که نگاه بانوان با سلیقه را به سالن زیبایی شما جذب می­‌کند. نکات بسیار زیادی برای طراحی سالن زیبایی وجود دارد که در ادامه به مهم­‌ترین آن­‌ها می‌­پردازیم. پارتیشن بندی سالن زیبایی یکی از روش های زیبا سازی سالن های زیبایی است.

اصول طراحی سالن زیبایی | [5 اصل مهم در طراحی دکوراسیون سالم زیبایی]_ماموت دیزاین

نکات مهم برای طراحی سالن زیبایی زنانه

  1. متراژ سالن و طراحی نقشه

مهم‌­ترین نکته هنگام طراحی سالن توجه به متراژ سالن مورد نظر است. اگر سالن شما کوچک است، بهتر است از طراحی­‌های ساده و خلوت­‌تر استفاده کنید تا فضای سالن شما شلوغ نشود. هنگامی‌که متراژ سالن شما بالا است، به‌راحتی می‌­توانید سالن­‌های مجزا برای هرکدام از خدمات خود در نظر بگیرید. استفاده از آینه­‌های بزرگ و آینه‌­کاری فراوان در سالن‌­های کوچک باعث می­‌شود بزرگ‌­تر به‌نظر برسد. کمد، آینه، مبلمان و سایر وسایل سالن را با توجه به متراژ سالن تهیه کنید. به این صورت سالن شما منظم، مرتب و زیبا به‌نظر می‌­رسد.

  1. نورپردازی سالن

نور و روشنایی در هنگام طراحی سالن زیبایی از نکات بسیار مهم است و باید برای آرایشگران و کارکنان سالن مناسب باشد. آرایشگران در هنگام کوتاه کردن، رنگ کردن و حالت دادن موهای مشتریان، باید بتوانند به‌خوبی ببینند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. می­‌توانید در بالای هر میز کار چراغ مناسب قرار دهید و برای نور محیط از چراغ‌های دیواری استفاده کنید. البته توجه داشته باشید مکان­‌هایی مانند اتاق ماساژ نیاز به نور زیاد ندارند و باید از چراغ کم نور و شمع استفاده کنید.

«نورپردازی سالن»

  1. ورودی سالن

بسیاری از مشتریان برای اولین‌بار به سالن زیبایی شما مراجعه می­‌کنند. اگر از همان نگاه اول طراحی ورودی سالن برای آن­‌ها جذاب نباشد، مشتری شما نخواهند شد. می‌­توانید از یک پیشخوان برای پذیرش و نوبت­‌دهی به مشتریان خود استفاده کنید.

«میز پیشخوان»

  1. سبک طراحی

برای انتخاب سبک طراحی سالن خود حتماً به شهر و محل تاسیس سالن توجه داشته باشید. می­‌توانید از که شامل به‌کارگیری سنگ مرمر، سرامیک‌­های زیبا، مبلمان براق و تمیز است استفاده کنید. اگرچه این سبک طراحی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت اما باعث جذب مشتریان سطح بالاتر به سالن شما می‌­شود.

در سبک­‌های سنتی می‌­توانید از میز­های چوبی، پرده‌­هایی با طرح­‌های سنتی استفاده کنید و بسیاری سبک­‌های دیگر که با توجه به سلیقه و نوع کاری که انجام می‌­دهید متفاوت است. هرگز از هر دو سبک در یک فضا استفاده نکنید. سعی کنید از سبک­‌هایی برای طراحی استفاده کنید که به مشتریان حس آرامش و امنیت بدهد.

  1. طراحی اتاق­‌های مجزا برای عروس و میکاپ

طراحی اتاق­‌های مجزا برای میکاپ و می‌­تواند تاثیر زیادی در آراستگی و نظم سالن شما داشته باشد. توجه داشته باشید اتاق عروس باید زیباترین و جذاب‌­ترین نقاط سالن باشد. در نظر گرفتن اتاق مجزا برای عروس و همراهان نیز ایده­‌ای جالب است که به اعتبار سالن شما اضافه می‌­کند. می‌­توانید از مبلمان لوکس­‌تر در اتاق عروس و همراهان استفاده کنید.

  1. طراحی اتاق کاشت و طراحی ناخن

توجه داشته باشید در بخش­‌های طراحی و کاشت ناخن قراردادن آینه­‌های بزرگ و اهمیت چندانی ندارد. صندلی و مبل­‌های مناسب و راحت، فضای بهداشتی و تمیز برای طراحی این بخش­ بسیار مهم است.

«اتاق پدیکور»

  1. طراحی کف سالن و دیوارها

طراحی و رنگ‌­بندی کف سالن بسیار مهم است. استفاده از رنگ سفید و سایر رنگ‌­های روشن فضا را بازتر نشان می‌دهد، البته توجه داشته باشید رنگ روشن کوچک­‌ترین آلودگی در سالن را کاملاً نمایان می­‌سازد. می­‌توانید دیوار­های آرایشگاه زنانه را با وسایلی مانند باکس‌های تزئینی و لوازم دکوری فانتزی و نصب برچسب­‌هایی با اشکال مرتبط به حرفه آرایشگری به زیبایی تزئین کنید.

«طراحی کف سالن با چوب»

  1. رنگ‌بندی بخش‌­های مختلف سالن

رنگ­‌بندی از آیتم‌­های مهم طراحی سالن زیبایی زنانه است. می­‌توانید از دو رنگ در سراسر سالن استفاده کنید. یا دو یا سه رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی استفاده کنید و در هربخش با توجه به کار مشخص این بخش، رنگ­‌های دیگری با این رنگ‌­ها ترکیب کنید. از رنگ­‌هایی که باعث احساس آرامش می‌­شوند استفاده کنید. می‌­توانید از رنگ‌­هایی مانند صورتی که مورد علاقه اکثر بانوان است استفاده کنید.

«رنگ‌بندی سالن»

  1. استفاده از گل و گیاه در سالن

یکی از مواردی که به جذابیت سالن شما کمک فراوانی می­‌کند است. توجه داشته باشید رنگ گل­‌ها و گلدان­‌ها با تم سالن همخوانی داشته باشد. اگر در سالن نور کافی برای رشد گیاهان وجود دارد از گلدان‌­های طبیعی و در غیراین‌صورت از گل­‌های مصنوعی استفاده کنید.

«تزئین سالن با گل و گیاه»

  1. پرده، صندلی و مبلمان سالن

در هنگام خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید پرده و مبلمان سالن باید با تم و رنگ طراحی سالن هم‌خوانی داشته باشد. می‌­توانید از پرده­‌هایی با طرح‌­های فانتزی برای جذابیت بیشتر سالن استفاده کنید. اگر مشتریان سالن شما زیاد هستند، حتماً فضای مناسبی با مبلمان راحت برای زمان انتظار مشتریان در نظر بگیرید.

ماساژدرمانی، پدیکور، مانیکور، و یا هر خدمت دیگری که در آرایشگاه ارائه می­‌شود نیازمند به لوازم خاصی در این زمنیه­‌ها می‌­باشد. به‌عنوان مثال برای میکاپ نیاز به صندلی است و برای ماساژدرمانی باید از تخت­‌های مخصوص بهره گرفته شود.

  1. استفاده از قاب‌عکس­‌ها و پوسترهای روی دیوار

استفاده از عکس‌­های هنری، پوسترها و حتی نمونه کارهایی از سالن بر روی دیوار می‌­تواند سالن شما را جذاب‌­تر کند.

«استفاده از قاب عکس در سالن»

نکات مورد توجه در سالن­‌های زیبایی طراحی شده

در ادامه قصد داریم با تعدادی از نمونه‌­های جذاب سالن زیبایی در دنیا آشنا شویم.

  1. طراحی سالن زیبایی زنانه در لندن

در این سالن زیبایی از میزهای بزرگی استفاده شده که دورتادور آن صندلی قرارگرفته است. روی میز و مقابل هر صندلی، جعبه‌­های بزرگ چوبی قرار گرفته است. آینه بزرگی درون آن قرارگرفته، جعبه‌ه­ای با روکش مخمل بنفش برای نگهداری جواهرات قرار گرفته است.

«سالن مو در لندن»

جعبه‌­ها شامل تمام ابزار و امکاناتی هستند که برای کوتاهی مو لازم دارید. از جمله مکانی برای نگهداری ایمن از جواهرات شما، شارژر تلفن آن‌ها، عطر، نوشیدنی و…

«جعبه نیازهای مشتری»

  1. طراحی سالن زیبایی زنانه با رنگ‌­های ملایم و چارچوب تیره

همان‌­طور که در تصاویر زیر می‌­بینید، این سالن از رنگ­‌های ملایم و چارچوب تیره برای طراحی سالن زیبایی خود استفاده کرده است. فضا به‌گونه‌­ای طراحی شده که مشتریان بتوانند آزادانه در میان سالن حرکت کنند و محدود به یک نقطه نشوند.

«رنگ‌بندی ملایم در سالن»

یک میز پذیرایی در این سالن قرار دارد و در مرکز سالن یک میز بزرگ قرار دارد که به‌عنوان یک مکان انتظار درنظر گرفته شده است. مشتریان می‌­توانند مجله بخوانند­، قهوه بنوشند یا با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

 

دکمه بازگشت به بالا