بین المللی

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

هیاتی از مقام‌های ارشد بلاروسی به کره شمالی سفر کرده و با مقام‌های این کشور با هدف تعمیق همکاری‌های دو جانبه مذاکره کردند.

به گزارش مجله زنده خبری، خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی.سی.ان.ای) امروز جمعه گزارش کرد «اِوگنی شستاکوف»، معاون وزیر امور خارجه بلاروس و «ایم چون ایل»، همتای او در دولت کره شمالی طی دیدار با یکدیگر در روز پنجشنبه به بحث در مورد همکاری دوجانبه در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و همچنین حمایت دوجانبه در صحنه جهانی پرداختند.

به نوشته خبرگزاری رویترز این جدیدترین مورد از تعاملات دیپلماتیک کره شمالی است که بعد از رفع محدودیت‌های مربوط به همه گیری کووید-۱۹ توسط حکومت این کشور از سر گرفته شدند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد شستاکوف روز سه‌شنبه وارد پیونگ یانگ شده است اما توضیح بیشتری ارائه نکرد.

«کیم سون گیونگ»، معاون سازمان‌های بین‌المللی وزیر امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری دولتی پیونگ یانگ انتشار یافت از «لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل به سبب سفر اخیر وی به کره جنوبی و ژاپن انتقاد کرده و تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ را «غیرقانونی» دانست.

روسیه چند روز پیش با تمدید سالانه هیات چندملیتی کارشناسان سازمان ملل برای نظارت بر اجرای تحریم‌های کره شمالی مخالفت کرد.

مقام‌های کره شمالی از ماه گذشته میلادی تاکنون به چند کشور شامل چین و ویتنام سفر داشته‌اند و متقابلا هیات‌هایی از جانب روسیه و چین نیز به پیونگ یانگ سفر کردند.

نشست معاونان وزرای امور خارجه کره شمالی و بلاروس چند ماه بعد از آن برگزار می‌شود که «سرگئی آلینیک»، وزیر امور خارجه بلاروس با «کیم سون گونگ»، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در حاشیه نشست جنبش عمد تعهد در ماه ژانویه در اوگاندا دیدار کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا