سلامت و تندرستی

ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

پیونگ یانگ بالون های ارسالی از کره جنوبی را عامل همه گیری کرونا در کره شمالی می داند.

به گزارش مجله زنده خبری، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلا به افرادی که در تماس با بالن های ارسالی از کره جنوبی به این کشور بودند، آغاز شد.

مقامات پیونگ یانگ قبلاً گفته بودند که شهروندان کره شمالی از طریق بالون های آلوده به ویروس کرونا که توسط کره جنوبی ارسال شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در سال‌های اخیر، کره شمالی بارها خشم خود را از توزیع اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ با بالن‌هایی که از کره جنوبی به خاک کره شمالی فرستاده شده است، ابراز کرده است.

با این حال، مقامات کره جنوبی احتمال آلوده بودن بالن های ارسال شده به کره شمالی به ویروس کرونا را رد کرده اند.

با این حال، رسانه های دولتی کره شمالی به نقل از مراکز پیشگیری از همه گیری این کشور گزارش دادند که نمونه هایی از ویروس کرونا در شهر ایفو در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی پیدا شده است.

بر اساس اعلام آنها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک کودک 5 ساله در اوایل فروردین ماه پس از تماس با “اقلام مشکوک” در آن شهر مثبت شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در دستورالعملی «فوری» از شهروندان این کشور خواسته اند اقلام مشکوک را برای تخریب به مقامات مربوطه تحویل دهند.

با این حال، در این گزارش ها اشاره ای به اشیاء مشکوک نشده است و دولت کره جنوبی قبلاً تبلیغات تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی با استفاده از اعلامیه ها در مرز بین دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که همه گیری ویروس کرونا در این کشور از طریق اعلامیه ها یا سایر اقلام ارسال شده به کشور توسط بالن ها در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی پس از ادعای بحث برانگیز خود مبنی بر عاری بودن این کشور از ویروس کرونا برای بیش از دو سال، سرانجام در 12 می امسال به شیوع کووید-19 اعتراف کرد.

به گفته رسانه های دولتی کره شمالی، حدود 73 نفر بر اثر اپیدمی کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا