اجتماعی

لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی در صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش و رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، ماموریت اصلی صندوق را توجه به منزلت، معیشت و خلق ثروت برای قشر فرهیخته فرهنگیان کشور اعلام کرد و گفت: تحول گرایی باید مبنای تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های صندوق ذخیره در سال جهش تولید باشد.

به گزارش مجله زنده خبری دکتر رضامراد صحرایی در دیدار با مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره و معاونان صندوق و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌های تابعه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت منزلت، معیشت و خلق ثروت برای معلمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخشی از منزلت معلمان در گرو معیشت آنان است و تقویت معیشت توسط شما مستلزم خلق ثروت برای آن‌هاست و صندوق نقش مهم و جدی در این زمینه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین دغذغه های ما اعتماد معلمان به صندوق ذخیره است، اعتمادسازی و اعتمادآفرینی در فرهنگیان را از وظایف ارکان تصمیم گیری و مدیریتی صندوق برشمرد و اظهارکرد: انتظار می رود این اعتماد به جامعه فرهنگیان  بازگردد چراکه  آنها سرمایه گذار هستند و مجموعه صندوق امانت دار آنان محسوب می‌شوند و باید رضایت  فرهنگیان جلب شود.

وی تصریح کرد: رضایت معلمان، پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت و صندوق در این زمینه باید نقش آفرینی کند.

وزیر آموزش و پرورش اهتمام به افزایش بهره وری و تحول در همه ارکان و بخش های صندوق را ضروری دانست و افزود: به گونه‌ای عمل کنید که کارهای آموزش و پروزش به صندوق سپرده شود.

صحرایی با اشاره به وجود ظرفیت های آموزش و پرورش برای فعالیت های صندوق ذخیره ادامه داد:  بیش از ٧300 هنرستان می‌تواند واحد تولیدی برای صندوق باشد و در این مسیر بهره مندی از ظرفیت ها بسیار مهم است.
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: از صندوق انتظار جدی برای تحقق شعار سال داریم و صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه خودش را در زمان کوتاهی اعلام کند.

صحرایی اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه تامین مسکن فرهنگیان همچنین ورود هلدینگ پتروفرهنگ به صنایع پایین دستی و تولید اسید استیک انجام شده است که باید تداوم یابد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص اجرای کامل طرح ارزش مالکانه تاکید باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود و موضوع سهام مالکانه را دنبال می‌کنیم.
 
 صحرایی با تاکید بر احیای بانک سرمایه و ایجاد تغییر و تحول اساسی در فعالیت ها و عملکرد بانک افزود: بانک سرمایه همچنان بحران‌ها و چالش‌هایی دارد که باید رفع شود.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاست زدگی در آموزش و پرورش و صندوق ذخیره، در مورد روند انتصابات گفت: انتصاب سیاسی نداشته باشیم و افراد پاکدست، متعهد و متخصص به کار گرفته شوند و کوچکترین فساد در صندوق قابل قبول نیست.
 
صحرایی ضمن تاکید بر سودآوری واقعی و شفاف در صندوق اظهارکرد: شرکت زیان ده نباید در  صندوق داشته باشیم.

در این دیدار محسن احمدی – مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان – از حمایت ها و هدایت های وزیر آموزش و پرورش درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان تقدیر و گزارش کوتاهی از اقدامات و عملکرد صندوق در سال گذشته و برنامه های سال جاری ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره توجه به معیشت فرهنگیان را اولویت مهم صندوق برشمرد و گفت ساخت مسکن ویژه فرهنگیان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های این قشر فرهیخته به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، سید عبدالمجید فرجی – رییس هیات مدیره صندوق – نیز در این دیدار با قدردانی از رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: خلق ارزش افزوده و سود پایدار برای معلمان از اهداف اصلی صندوق  در سال ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا