برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ

غذای خشک سگ چیه و چه ترکیباتی داره؟ مبتدی‌ها بخونن

سگ‌ها حیوانات خانگی محبوبی هستن که در سراسر دنیا طرفدارهای زیادی دارن. این موجودات بامزه‌ و باهوش به تغذیه مناسبی نیاز دارن که سالم باشه و به سلامتی اونا کمک بیشتری کنه. تو این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ بدیم که غذای خشک سگ چیه و شامل چه ترکیباتی هست و بهترین پت شاپ های تهران کدامند؟ پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

این موجودات دوست‌داشتنی و محبوب به راحتی با آدم‌ها دوست می‌شن و به قدری باهوشن که سریع آموزش می‌بینن. سگ‌ها در اغلب مواقع به غذاهای خشک نیاز دارن و همونطور که تو مقاله غذای سگ چیست گفتیم، در کنار غذای تر، کنسرو‌ها و غذای خانگی از غذای خشک هم استفاده می‌کنند.

غذای خشک سگ چیه؟

غذای مناسب سگ انواع مختلفی دارن و از مواد غذایی متنوعی تهیه می‌شن. بسته به نوع نژاد و شرایط دوست کوچیکتون می‌تونین محصول مناسب رو پیدا کنین. برندهای خارجی و ایرانی زیادی وجود دارن که سگ شما دوست داشته باشه و بتونه باهاش کنار بیاد به همین دلیل انتخاب محصول اهمیت زیادی پیدا می‌کنه. اما غذای خشک سگ چیه؟

غذای خشک سگ شامل مواد غذایی خشک شده هست که به صورت قطعات کوچک یا کیبل دراومدن و بسته به مدلشون شامل گوشت، غلات، سبزیجات و مواد معدنی مختلف هستن.

ترکیبات درست غذای خشک به سلامت سگ کمک می‌کنه و باید به اون دقت کنین. بعضی از این برندها بسیار معتبر هستن و کیفیت بیشتری دارن. همچنین غذای توله سگ‌ها متفاوته و باید از غذای مخصوص خودشون استفاده کنن. در ادامه مواد غذایی مورد نیاز این موجودات بامزه و باهوش رو بیشتر بررسی می‌کنیم:

مواد غذایی مورد نیاز سگ

پروتئين ۷۵%
چربی ۱۰%
کلسیم ۵%
فسفر ۰.۸%
سدیم ۰.۳%

مزایای غذای خشک سگ چیه؟

غذاهای تجاری و صنعتی به دو دسته تر و خشک تقسیم می‌شن. بنابراین انتخاب نوع غذا اهمیت زیادی داره. همچنین استفاده از غذای خشک مزایا و معایبی داره که در ادامه بهتون میگیم مزایای غذای خشک سگ چیه:

  • نگهداری غذای خشک سگ آسونه و به این راحتی خراب نمی‌شه. البته به تاریخ انقضای اون دقت کنین (معمولا می‌تونین تا یک سال ازش نگهداری کنین).
  • غذای خشک قیمت پایین‌تری نسبت به کنسرو داره و به نظر به صرفه‌تر میاد.
  • با تهیه غذای خشک سگ دیگه چندان نیازی به تهیه غذاهای خانگی نیست و کمتر به دردسر میوفتین.
  • غذای خشک تمام نیازهای بدن حیوان خانگی شما رو تامین می‌کنه و دارای پروتئین،‌ کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنیه.
  • فضای کمی رو اشغال می‌کنه و به راحتی می‌شه با خودتون حملش کنین و به سفر ببرید.
  • دستگاه‌هایی طراحی شده که وظیفه غذادهی به سگ یا گربه رو به عهده دارن و به صورت خودکار میزان مشخصی از غذای خشک رو به وسیله مخزنش در دسترس حیوان خانگی شما قرار می‌دن که برای مواقعی که خونه نیستین عالین.
  • غذای خشک برای حیوانات خانگی نیاز به مکمل و ویتامین رو هم برطرف می‌کنه و دیگه نیازی به مکمل ندارن.
  • اغلب این غذاها به صورت درمانی هم وجود دارن و در صورت نیاز و با مشورت دامپزشک می‌تونین از غذاهای درمانی یا حمایتی هم استفاده کنین.

معایب غذای خشک سگ چیه؟

غذای خشک معایبی رو برای بدن سگ به همراه دارن که باید در هنگام مصرف بهش دقت کرد. تغذیه مناسب و مقوی به سلامتی حیوان خانگی شما کمک می‌کنه و کمتر شما رو به دردسر میندازه. به طور کلی مزایای غذاهای خشک سگ بسیار بیشتر از معایب‌شونه. در ادامه میتونید ببینید که معایب غذای خشک سگ چیه:

  • مصرف زیادی غذای خشک سگ موجب کم آبی بدن سگ‌ها می‌شه و باید همیشه آب تازه و تمیز در دسترس‌شون باشه.
  • مصرف زیاد غذای خشک سگ موجب چاقی حیوانات خانگی می‌شه و بیماری اون‌ها رو در پی داره.
  • به دلیل وجود کربوهیدرات، میزان مصرف این غذای خشک باید مناسب با جثه، نژاد و اندازه اون‌ها باشه.
  • کیفیت غذای خشک به تامین نیازهای بدن سگ‌ها و سلامتی اون‌ها کمک می‌کنه و اگه غذای بی‌کیفیت استفاده کنین، ممکنه مشکلات گوارشی و کلیوی برای حیوانات خانگی ایجاد کنه.

معرفی چند برند غذای خشک سگ خارجی

    برند غذای خشک سگ ” رویال کنین “

شاید بتوان بهترین برند غذای خشک سگ خارجی را در بین تولید کنندگان خارجی به رویال کنین اختصاص داد. رویال کنین یک برند فرانسوی است و محصولات آن در ایران نیز قابل دسترس می‌باشد.

    برند غذای خشک سگ ” بوش “

برند بوش یک برند آلمانی است که فعالیت خود را درسال 1960 برای تولید غذای حیوانات شروع کرد و شعار آن این است: “به دلیل عشق به سگ و گربه‌تان به ما اعتماد کنید.”

    برند غذای خشک سگ ” تست آف ده ویلد “

اگر به دنبال غذای خشک و ارزان هستید برند ” تست آف ده ویلد ” انتخاب مناسبی است. این برند علی رغم کیفیت بالای محصولات خود قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبای تجاری خود دارد

    برند غذای خشک سگ ” هپی داگ “

هپی داگ یک برند آلمانی است که در تولید غذای حیوانات خود از محصولات کشاورزی ، دامی و محلی و همچنین میوه ها و سبزیجات استفاده می کند

    برند غذای خشک سگ ” جوسرا “

برند جوسرا نیز یک برند آلمانی بسیار خوب است که سال‌هاست که در زمینه تولید غذای حیوانات فعالیت می‌کند.

در کنار مواردی که ذکر شد می‌توان به برندهای دیگر همچون رفلکس و جونیور نیز اشاره کرد.

معرفی چند برند غذای خشک سگ ایرانی

با توجه به افزایش قیمت دلار تهیه غذای خشک سگ خارجی کمی مشکل شده است اما جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که تولید کنندگان داخلی نیز چند سالی است که غذاهای خوب و با کیفیتی برای سگ‌ها تهیه می‌کنند که در ادامه به معرفی برخی از این برندها می‌پردازیم.

    برند ایرانی غذای خشک سگ ” نوتری پت “

شرکت بهین تاش با نام تجاری نوتری پت معروف‌ترین برند تولید غذای حیوانات ایرانی است. کسانی که به دنبال غذای خشک سگ ارزان هستند می‌توانند از برندهای ایرانی استفاده کنند چون بسیار ارزان‌تر از غذاهای خارجی هستند.

    برند ایرانی غذای خشک سگ ” مفید “

شرکت مفید نیز از جمله تولید کنندگان غذای حیوانات در ایران است این شرکت تولید کننده غذای خشک سگ خیابانی یا همان سگ نگهبان است .

    برند ایرانی غذای خشک سگ ” فیدار “

فیدار نیز یکی از شرکت‌های خوب تولید غذای حیوانات در ایران است.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا