برترینهای کسب و کارعمومی

لیست مواد اولیه صنایع غذایی

طبق جدیدترین لیست مواد اولیه صنایع غذایی قیمت های تازه ای برای این مواد در نظر گرفته شده است. قیمت آنزیم های مورد نیاز برای تولید مواد غذایی دارای قیمت های مشخصی هستند. معمولا آنزیم ها دارای قیمت بیشتری می باشند.

مواد شیمیایی غیر از آنزیم ها معمولا قیمت کمتری دارند. با این وجود برای اطلاع دقیق از لیست قیمت مواد اولیه صنایع غذایی شرکت ما باید به کارشناسان مربوطه مراجعه کنید. فرق بین آنزیم و سایر مواد شیمیایی است؟ چه فاکتورهایی برای تعیین قیمت آن ها مورد توجه قرار می گیرد؟ دلیل متفاوت بودن قیمت آنزیم و مواد شیمیایی مربوط به تفاوت ساختاری این مواد اولیه است. در ادامه بیشتر آن ها را مقایسه می کنیم.

 فروش مواد اولیه صنایع غذایی

شرکت جهان شیمی بزرگ ترین شرکت وارد کننده مواد اولیه صنایع غذایی است. با توجه به لیست مواد اولیه صنایع غذایی در سایت این شرکت بیشتر مواد اولیه شرکت ها را به فروش می رساند. برای فروش مواد اولیه صنایع غذایی این شرکت از برنامه خاصی استفاده می کند. شرکت ماارائه دهنده خدمات فروش مواد اولیه صنایع غذایی در بهترین بسته بندی و با کیفیت عالی است.

10 سال سابقه این شرکت کمک زیادی به فروش حرفه ای مواد اولیه مربوط به صنایع غذایی می کند. برای مثال فروش آنزیم هایی مثل رنین و پپسین در صنایع غذایی اهمیت زیادی دارد. این شرکت فروش این نوع آنزیم و مواد شیمیایی را با تعرفه های مناسب و کیفیت عالی انجام می دهد.در لیست مواد اولیه صنایع غذایی نام برخی آنزیم ها و مواد شیمیایی صنعتی بیش از بقیه به چشم می خورد. این مواد، به صورت معمولی در کارخانه های تولید مواد غذایی ارزش بیشتری دارند. فروش مواد اولیه صنایع غذایی برای این مواد، با تسهیلات ویژه ای در شرکت ماانجام می گیرد.

List of food industry raw materials

وارد کننده مواد اولیه صنایع غذایی

واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی بسیار هزینه بر است.  در لیست مواد اولیه صنایع غذایی شما موارد زیادی را مشاهده خواهید کرد. که دارای قیمت بسیار بالایی در بازارهای جهانی هستند. با مقایسه قیمت این مواد اولیه با قیمت های شرکت ما متوجه تفاوت قیمت استثنایی و فرصت ایده آل خرید از این شرکت خواهید شد. اما چرا واردات مواد اولیه صنعتی تا این اندازه هزینه بر است؟

عبور مواد اولیه صنعتی از مسیر سخت و دشوار گمرک، میتواند هزینه بر باشد. پرداخت عوارض و هزینه های مربوط به گمرک معمولا هزینه های زیادی را بر شرکت ها تحمیل می کند. شرکت هایی که مسیرهای میانبر گمرک را بلد نباشند، در این بخش بیشتر ضرر می کنند. علت کاهش قیمت در شرکت ما داشتن اطلاعات دست اول در مورد روش های ترخیص سریع تر و کم هزینه تر کالاها در گمرک می باشد. به همین جهت شرکت مارا بهترین و بزرگ ترین شرکت وارد کننده مواد اولیه صنایع غذایی دانسته اند.

شما در لیست مواد اولیه صنایع غذایی با موادی سروکار دارید که به این دانش و تجربه شرکت ما نیاز دارند. شرکت ما به عنوان حرفه ای ترین وارد کننده مواد اولیه صنایع غذایی، این لیست را برای کارخانجات مربوطه فراهم می کند.

 آنزیم های کاربردی در صنایع غذایی

لیست مواد اولیه صنایع غذایی شامل آنزیم های اختصاصی شرکت های غذایی می باشد.آمیلاز شیرین کننده مصنوعی است که در تولید کیک ها و آبمیوه ها و سایر مواد غذایی شیرین از آن استفاده می شود. طعم شیرین این نوع مواد غذایی حاصل این نوع آنزیم اختصاصی در صنایع غذایی است. رنین آنزیم دیگری در لیست مواد اولیه صنایع غذایی است که برای تولید مایه پنیر مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا کارخانه های تولید کننده لبنیات از این ماده اولیه غذایی بهره می گیرند.آنزیم های پکتیکی نیز دسته دیگری از مواد اولیه غذایی هستند. این آنزیم ها در قالب چند دسته وجود دارند.آنزیم پکتین استراز برای تولید آبمیوه و صاف کردن و شفاف کردن آبمیوه های صنعتی استفاده می شود.

آنزیم های پاپایین و بروملائین و فیسین برای ترد کردن گوشت استفاده می شوند. این آنزیم ها در کارخانه های فناوری گوشت و کارگاه های تولید کننده فراورده های گوشتی مورد بهره برداری قرار می گیرند.شیره و میوه برخی درختان آناناس و پاپایا و درخت انجیر برای تولید این آنزیم ها تهیه شده و آنزیم های مورد نظر را از آن استخراج می کنند.

آنزیم هایی که در دسته پروتئازها قرار می گیرند، شامل مواردی مثل فیتاز هستند. فیتازها سبب نرم شدن بافت سبزی ها می شوند. برای تهیه غذاهای حاوی سبزیجات و نرم کردن آن ها از این آنزیم پروتئینی استفاده می شود. برای نرم شدن بافت سبزی ها، این آنزیم، کلسیم و آهن موجود در سبزی را نرم کرده و بافت ماده غذایی مورد نظر را آماده پخت می کند. برخی سبزیجات با کمک این آنزیم نرم نمی شوند. برای مثال لوبیا سبز به این آنزیم نیازی ندارد. اما سبزیجات سخت تر از این آنزیم بهره زیادی می برند.

آنزیم های مهم در لیست مواد اولیه صنایع غذایی

لیست مواد اولیه صنایع غذایی شامل آنزیم های دیگری مثل پپسین نیز می باشند. این آنزیم برای تولید انواع پنیرها استفاده می شود. البته کیفیت این آنزیم به اندازه رنین نیست. واقعیت این است که رنین پنیر مرغوب تر و خوش طعم تری ایجاد می کند. با این وجود پپسین برای تولید انواع پنیرها مناسب می باشد.

آلفا آمیلاز برای تولید نان به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی از آنزیم ذکر شده در لیست مواد اولیه صنایع غذایی، برای تولید آرد گندم استفاده می شود.  نتیجه می گیریم که در تمامی کارخانه های نیازمند آرد گندم به این آنزیم نیز نیاز است. بنابراین برای تولید انواع نان ها و شیرینی جات صنعتی به آنزیم آلفا آمیلاز نیاز است.  جایگاه این آنزیم در کارخانه های لبنیات است. یعنی از این آنزیم برای تولید ماست استفاده می شود. آسپر زیلوس نایجر و باسیلوس سوبتیلیس از دیگر بخش هایی هستند که آنزیم مورد نظر در آن ها استفاده می شود.

بتا آمیلاز نیز از دیگر آنزیم های گروه آمیلاز است. برای تغییر در ساختار دانه های گیاهی از این آنزیم در صنعت استفاده می شود. جوانه های گیاهی دارای مقدار زیادی آنزیم بتا آمیلاز هستند. به همین جهت برای شکستن این دانه ها و تجزیه آن ها در کارخانه های صنعتی بتا آمیلاز را در لیست مواد اولیه صنایع غذایی قرار داده اند.

آنزیم لیپاز نیز برای تولید انواع پنیرها استفاده می شود. طعم و مزه پنیرهای دارای لیپاز نسبت به نمونه های دارای پپسین بسیمواد اولیه صنایع غذایی ترکیباتی که در حین پردازش به مقدار کم به مواد غذایی اضافه می شوند. مواد اولیه صنایع غذایی همچنین شامل ترکیباتی هستند که طعم، رنگ و ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهند. این مواد اولیه می توانند مصنوعی یا طبیعی باشند. اکثر مواد غذایی بسته بندی شده یا فرآوری شده ای که امروز در بازار خریداری می کنیم مملو از مواد افزودنی مصنوعی هستند. این ترکیبات در صورت مصرف زیاد می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. مواد اولیه صنایع غذایی برای قرن هاست که در آماده سازی غذاها مورد استفاده قرار می گیرند.

رایج ترین افزودنی های مورد استفاده در دوران قدیم عسل، شکر، گیاهان و نمک بوده اند. امروزه تنوع افزودنی های غذایی افزایش یافته است. با تغییر سریع سبک زندگی، مردم تمایل دارند کمتر در خانه آشپزی کنند. در عوض ترجیح می دهند مواد غذای آماده را از بازار تهیه کنند.بنابراین، باید مراقب آنچه می ‌خورید باشید، زیرا افزودنی‌های مصنوعی می ‌توانند برای سلامتی خطرناک باشند. در ادامه مقاله در توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

افزودنی های غذایی چیست

چرا از افزودنی های غذایی استفاده می شود افزودنی ‌های غذایی در طیف گسترده‌ای از غذاها عملکرد خاصی را ارائه می‌ دهند. در زیر دلایل استفاده از افزودنی های غذایی برای شما آورده شده است

برای حفظ یا بهبود ایمنی و تازگی

مواد اولیه صنایع غذایی که به عنوان نگهدارنده شناخته می شوند، فساد محصول ناشی از کپک، هوا، ، قارچ یا مخمر را کاهش می دهند. این مواد علاوه بر حفظ کیفیت غذا، به کنترل آلودگی که می تواند باعث بیماری های ناشی از مواد غذایی از جمله بوتولیسم، کمک می کند.یک گروه از نگهدارنده ها، مانند آنتی اکسیدان ها از فاسد شدن چربی ها، روغن ها و غذاهای حاوی آنها جلوگیری می کنند. این مواد همچنین از قهوه ای شدن رنگ میوه های تازه بریده شده، مانند برش های سیب هنگام قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری می کنند.

برای بهبود یا حفظ ارزش غذایی

ویتامین ‌ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی به بسیاری از غذاهای آماده اضافه می ‌شوند. اینها به عنوان مواد اولیه صنایع غذایی مواردی را جبران می کنند که در رژیم غذایی افراد کمبود آن مواد مغذی وجود دارد یا در فرآیند فرآوری مواد غذایی از بین می ‌روند. این مواد افزودنی کیفیت تغذیه ‌ای یک غذا را افزایش می‌ دهد. چنین غنی سازی با این مواد به پیشگیری و کاهش سوء تغذیه در بسیاری از کشورها در سراسر جهان کمک کرده است. تمام محصولات حاوی مواد مغذی اضافه شده باید به طور مناسب برچسب گذاری شوند.

برای بهبود طعم، بافت و ظاهر

ادویه جات، طعم دهنده های طبیعی و مصنوعی، شیرین کننده های  کم و بدون کالری، نمک و فلفل اغلب برای افزایش طعم به مواد غذایی اضافه می شوند. رنگ های خوراکی اضافه شده نیز ظاهر مواد غذایی را حفظ یا بهبود می بخشند.ها، تثبیت کننده ها و غلیظ کننده ها به مواد غذایی بافت و قوام می بخشند.خمیرمایه ها اجازه می دهند تا محصولات پخته شده در حین پخت پف کنند و بالا بیایند. برخی از افزودنی ها به کنترل تعادل pH مواد غذایی بسیار کمک می کنند. در حالی که سایر مواد اولیه صنایع غذایی به حفظ طعم و جذابیت مواد غذایی و کاهش محتوای چربی کمک می کنند.

مواد اولیه صنایع غذایی می توانند به طور طبیعی یا مصنوعی تولید شوند. برخی از افزودنی ‌های غذایی ممکن است مشابه آن ‌هایی باشند که در طبیعت یافت می ‌شوند اما به صورت مصنوعی برای حفظ قوام و کاهش هزینه ‌ها در طول تولید در صنایع غذایی استفاده می‌ شوند. این مواد اولیه همچنین به ترویج تولید افزودنی های غذایی پایدار کمک می کنند.

فواید افزودنی های غذایی

برخی از مواد اولیه صنایع غذایی را می توان حذف کرد اگر غذای خود را با آشپزی تهیه کنیم. مواد افزوده شده ممکن است به ما کمک کنند که وعده های غذایی خود ​را سریع تر روی میز بگذاریم (صرفه جویی در زمان) یا از خراب شدن مواد غذای موجود در انبار یا یخچال قبل از خوردن جلوگیری کنیم (صرفه جویی در هزینه). مواد اولیه استفاده شده در صنایع غذایی با کاهش سرعت فساد به کاهش ضایعات غذایی و جلوگیری از مسمومیت غذایی بسیار کمک می کنند.

تفاوت مواد افزودنی و نگهدارنده چیست

مواد نگهدارنده اساسا در فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و از رشد میکروب های خطرناک جلوگیری می کنند. با وجود اینکه شما نمی توانید آنها را ببینید، هزاران میکروب تقریبا روی هر سطحی که ما لمس می کنیم در حال فعالیت هستند. در حالی که برخی از این ها مطلقا هیچ تهدیدی برای زندگی انسان ندارند، برخی دیگر ممکن است باعث بیماری های خطرناک شوند.

برخلاف مواد نگهدارنده، افزودنی های غذایی برای کاهش خطر میکروب ها یا قارچ ها در نظر گرفته نشده اند. اکثر تولید کنندگان مواد غذایی از مواد افزودنی در محصولات خود استفاده می ‌کنند تا طعم محصولات خود را افزایش دهند، ظاهری مطلوب‌ تر به محصولات خود بدهند یا رنگ آن ها را تغییر دهند.

دکمه بازگشت به بالا