بایدها و نبایدها قبل و بعد از کاشت مو

از جمله عمل‌های زیبایی است که انجام آن نیازمند ظرافت‌های گسترده‌ای است، کاشت مو مشهد است. ریرش مو امروزه به مسئله‌ی شایعی بین مردان و زنان تبدیل شده است. تارها و فولیکول‌های مو بسیار حساسند و در برابر ناهنجاری‌های محیطی و بیماری‌ها آسیب می‌بینند. ریزش پیوسته و بیش از حد موهای با هر دلیلی سرانجام منجر به طاسی سر می‌شود. مشکلی که برای بسیاری از افراد و به ویژه بانوان آزار دهنده است.

در چنین شرایطی بهره‌مندی از روش‌های درمانی برای توقف ریزش مو و کاشت مو موثر است. کاشت مو تاکنون به عنوان یکی از راه‌های برای پیوند موهای طبیعی به صورت دائمی تایید شده است. اما انجام عمل کاشت مو به تنهایی برای داشتن موهایی سالم و پرتراکم کافی نیست. رفتارهای مراقبتی پیش و پس از فرآیند کاشت مو تاثیر زیادی در خواهد داشت. از این رو در این مطلب به اهمیت این مراقبت‌ها در کاشت مو می‌پردازیم.

۱۳ دستورالعمل مهم قبل از انجام کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و موثر واقع شدن فرآیند کاشت در کلینیک کاشت مو در مشهد، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

  1. از مصرف ویتامین و مکمل‌ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید. به ویژه ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می‌شود.
  2. مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.
  3. نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون خواهند شد. دو هفته تا یک ماه پیش از پیوند طبیعی مو این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید.
  4. یک ماه پیش از موعد کاشت موی طبیعی، رژیم‌های خاص غذایی را کنار بگذارید. بدن شما باید برای کاشت مو آماده باشد. بنابراین کمبود انرژی و مواد معدنی را در طول این مدت تقویت کنید. کمبود مواد معدنی در بدن باعث می‌شود دوره ریکاوری و بهبود پس از پیوند، طولانی‌تر شود.
  5. یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت‌های سخت خودداری کنید.
  6. سعی کنید شب‌ قبل از کاشت مو، زودتر بخوابید و بیشتر استراحت کنید.
  7. در خصوص مصرف داروهای احتمالی خود در روزهای پیش از کاشت و پس از آن لازم است با پزشک خود مشورت کنید. معمولا توصیه می‌شود داروهای ضد افسردگی و رقیق‌کننده‌ خون در روزهای منتهی به فرآیند کاشت مو استفاده نشوند. حتما با پزشک خود در این باره صحبت کنید و از او مشورت بگیرید.
  8. سعی کنید در روز پیوند مو، لباس مناسب بپوشید. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید تا در هنگام تعویض بعد از پیوند مو با سر شما تماسی نداشته باشد.
  9. حتما از یک نفر درخواست کنید تا پس از اتمام پیوند طبیعی مو همراه شما باشد.
  10. شب قبل از فرآیند کاشت از مصرف مواد غذایی پر قند‌، پروتئین‌ و کربوهیدرات پرهیز کنید. بهتر است شام سبکی میل کنید.
  11. شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید زیرا تا چند روز از حمام کردن خبری نیست.
  12. از مصرف غذاهای پر چرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
  13. مصرف سیگار و دخانیات در نتیجه نهایی کار تاثیرات منفی داشته و بر روند بهبود موهای کاشته شده اثر مخرب می‌گذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند حداقل به مدت دو هفته مانده به عمل کاشت مو سیگار را ترک کنند.

برای اطلاع از خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

اهمیت کوتاهی مو قبل از کاشت مو

یکی از توصیه‌هایی که معمولا پیش از ایمپلنت مو عنوان می‌شود، کوتاه کردن موی سر است. البته کوتاهی موها به روش مورد استفاده برای کاشت مو بستگی دارد. در این خصوص پزشک شما تصمیم‌گیرنده‌ نهایی است. اگر نیاز باشد، به شما یادآوری می‌کند که موهای خود را کوتاه کنید. برای اجرای راحت‌تر پیوند، موهای قسمت اهدا‌کننده باید کمی بلند باشند. همچنین بلند بودن موها در قسمت برای پوشاندن جای زخم‌های ایجاد شده موثر است. البته این زخم‌ها پس از مدتی از بین می‌روند و اثری از آن‌ها نمی‌ماند.

مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند. لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو، حتما نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده موثر هستند:

  • اگر چه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است اما برای احتیاط بیشتر توصیه می‌شود دو هفته از هر گونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  • به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هر گونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌ها کاملا ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد. توجه داشته باشید هرگونه درد، قرمزی و تورم در ناحیه‌‌ تحت پیوند را با دکتر خود در میان بگذارید.
  • گرما به فولیکول‌های تازه پیوند شده آسیب می‌رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  • از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  • برای پیشگیری از تورم پوست ، به هنگام خواب سر را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. این امر باعث بهبود خون‌رسانی به ناحیه تحت پیوند مو می‌شود در نتیجه زخم‌های ناشی از کاشت مو، زودتر التیام پیدا خواهند کرد. از سویی دیگر این کار از متورم شدن پیشانی جلوگیری می‌کند. کمپرس یخ هم برای مقابله با ورم موثر است.
  • تا سه الی چهار روز بعد از پیوند، از خوردن بستنی و یا داروی آسپرین باید پرهیز شود.
  • استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیدا ممنوع است.
  •  استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم‌های روی سر با کندی صورت می‌گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می‌یابد.

بایدها و نبایدهای دوران نقاهت پس از پیوند مو

روند بهبود برای تمامی افراد پس از کاشت مو یکسان است. اما این زمان ممکن است برای برخی کوتاه و برای برخی دیگر طولانی‌تر باشد. پس از پایان فرآیند پیوند مو، ناحیه کاشت پانسمان می‌شود که باید تا چند روز نگهداری گردد. سایر نکات مراقبتی که باید در دوره نقاهت به آن‌ها توجه داشته باشید، در ادامه عنوان می‌شود:

  • از برداشتن وزنه سنگین در فاصله ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از عمل خودداری کنید.
  • از سونا بخار و آفتاب گرفتن تا حداقل سه هفته پرهیز کنید.
  • پزشک برای بیمار داروهای آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد تا فرد آن را طی چند روز مصرف کند و از بروز عفونت جلوگیری شود.
  • بعد از گذشت سه روز از انجام کاشت مو، می‌توانید موهای خود را در حمام بشویید. این کار را بسیار با احتیاط انجام دهید و مراقب باشید آب به فولیکول‌های تازه پیوند شده نفوذ پیدا نکند.
  • پس از گذشت دو الی سه هفته پس از ایمپلنت مو، تمامی موهای کاشته شده از بین خواهد رفت و ریزش می‌کنند اما جای نگرانی نیست. این روند کاملا طبیعی است و دوباره موهای جدیدی شروع به رویش خواهند کرد.
  • هنگام شانه زدن موها هم باید با احتیاط رفتار کنید. شانه را به آرامی حرکت دهید تا باعث نشود ریشه‌های تازه کاشته شده آسیب ببینند.
  • از سشوار به خصوص در دو هفته ابتدایی بعد از پیوند مو به شدت پرهیز کنید. مخصوصا سشوار کشیدن با باد بسیار گرم می‌تواند بسیار مخرب باشد.
  • به محض این که پوسته‌ دور ریشه‌های تازه کاشته شده از آن‌ها جدا شد، می‌توانید موهای خود را رنگ کنید. حتی در این زمان امکان کوتاه کردن موها وجود دارد.
  • معمولا پس از گذشت ۶ الی ۹ ماه، بیش از ۶۰ درصد فولیکول‌های کاشته شده کاملا رشد خواهند کرد.

مفتخریم اعلام کنیم پیوند مو با روش میکروگرافت در ایران تنها در کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا با همکاری و دریافت مجوز معتبر از ترکیه و آلمان قابل انجام است. مجوز انحصاری این روش در اختیار کلینیک هلیا و دکتر خراسانی است. کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

عوامل موثر در نتیجه‌ پیوند طبیعی مو

بدون شک قطر موها تاثیر مهمی در موفقیت کاشت مو خواهد داشت. افرادی که ذاتا موهای ضخیم‌تری دارند، احتمال موفقیت بالایی در پیوند مو خواهند داشت زیرا با موی ضخیم برخلاف موهای نازک، تراکم و پوشش بالاتری پیوند داده می‌شود و پس از رویش مو، باعث پوشش بهتر و کامل‌تر می‌گردد. یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای موثر در پیوند مو، وسعت طاسی سر می‌باشد. هر چقدر میزان طاسی بیشتر باشد به تعداد فولیکول بیشتری برای پیوند نیاز خواهد بود. همچنین نوع پوست نیز بر نتیجه‌ نهایی پیوند مو تاثیرگذار است. پوست‌های نازک‌تر کاشت موی راحت‌تری دارند و حراجت‌های حین برداشت فولیکول‌ها و کاشت مو زودتر ترمیم می‌شوند.

در نتیجه افرادی که پوست شل‌تری دارند، اثرات برداشت فولیکول‌های مو در آن‌ها کمتر به جای می‌ماند. طبیعتا افرادی که از سلامت جسمی برخوردار هستند و دارویی مصرف نمی‌کنند، نتیجه‌ بهتری از فرآیند کاشت مو مشاهده خواهند کرد. ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون ممکن است موفقیت کاشت مو را کاهش دهد. به همین دلیل این گروه از افراد باید ابتدا بیماری خود را تحت نظر پزشکان متخصص کنترل کنند. ابتلا به یکی از این بیماری‌ها به معنای آن نیست که ایمپلنت مو برای شما ممنوع است بلکه برای شما مراقبت‌های قبل از کاشت مو متفاوت‌تر خواهد بود. شما می‌توانید با مشورت از پزشک و رعایت برخی نکات اقدام به کاشت مو نمایید.

جلوگیری از خونریزی عدم مصرف دخانیات و الکل حداقل به مدت یک ماه قبل و بعد از پیوند
عدم مصرف دارو و مکمل رقیق‌کننده خون به مدت دو هفته قبل و بعد از پیوند
اهمیت رژیم غذایی کمک به افزایش قوای ایمنی بدن برای افزایش سرعت ریکاوری بدن در دوره نقاهت
کمک به تقویت فولیکول‌ها
کمک به ترمیم سریع‌تر زخم‌ها
کاهش عوارض جانبی همانند خونریزی و ورم
نحوه خوابیدن پس از کاشت فشار نیاوردن به محل پیوند مو
بالاتر بودن سر از بدن در زمان خواب برای کاهش ورم
استحمام کردن پس از کاشت تا دو روز به حمام نروید.
تا زمانی که متخصص توصیه می‌کند، زیر فشار مستقیم دوش آب نرفته و از شامپوی تجویز شده استفاده کنید.
آب باید ولرم باشد.

پیوند فولیکولی مو در کلینیک هلیا تحت نظر دکتر حمیدرضا خراسانی

دکتر حمیدرضا خراسانی مدرس و متخصص کاشت مو و ابرو ، دارای مدرک رسمی از انجمن بین المللی کاشت موی طبیعی در اروپا و آسیا می‌باشد. دکتر خراسانی با کمک تیم پزشکی خود و پیگیری‌های چند ساله و حضور در دوره‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط با در کشور آلمان و ترکیه، موفق به اخذ گواهی رسمی و مورد تایید به صورت انحصاری برای کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا و ورود کاشت مو به روش میکروگرافت به ایران شدند. بیش از ۱۵ هزار نمونه کاشت مو و ابروی موفق، یکی از چندین کارنامه کاری موفق ایشان می‌باشد.

ما مفتخر به آنیم که اعلام کنیم پیوند مو میکروگرافت در ایران تنها در با همکاری و دریافت مجوز معتبر از ترکیه و آلمان قابل انجام است. مجوز انحصاری این روش در اختیار کلینیک هلیا و دکتر خراسانی است. و با افتخار کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا