ورزش و نشاط

عباسی:حفظ ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری از گیلان؛ اسدالله عباسی در آئین رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو به‌طور همزمان در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آبهای داخلی که با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و ارتباط تصویری با وزیر جهاد کشاورزی همراه بود، با بیان اینکه شهید جمهور در مسیر خدمت صادقانه به مردم جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: با دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی دولتمردان با قدرت در حال فعالیت هستند و مسیر توسعه کشور در حال حرکت است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ ذخایر انواع ماهیان به ویژه‌ ماهیان خاویاری و استخوانی گفت: صید و صیادی یکی از شغل‌های آب و اجدادی ما گیلانیان است که هر ساله درآمد بسیار خوبی را برای افراد ایجاد می‌کند از این رو باید آن را برای آیندگان به خوبی حفظ کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به وجود چهار مرکز تکثیر انواع ماهیان خاویاری و استخوانی در این استان افزود: اقتصاد دریا محور با معیشت مردم گیلان گره خورده است، از این رو صیادان و ساحل نشینان باید تمامی گونه‌های ماهی را به هر طریقی شده حفظ کنیم.

عباسی یکی از راه‌های تأمین امنیت غذایی را حفظ ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دانست و بیان کرد: در دریا انواع ماهیان استخوانی و خاویاری وجود دارد که نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارند، که در همین راستا یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم و تاکیدات شهید جمهور توسعه مراکز ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی بود و اقدامات خوبی در این خصوص در گیلان انجام شده است.
وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم اعطای تسهیلات به تولیدات همگام با زیست بوم است، تصریح کرد: در اعطای تسهیلات اولویت با تولیدات همگام با زیست بوم استان است زیرا توجه به این امر منجر به زنجیره تولید و ارزش افزوده می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی را یک ظرفیت برای استان‌های ساحلی کشور و شمالی دانست و گفت: از مجموع ۴۵۰ میلیون قطعه بچه آبزی که عملیات رهاسازی آنها امروز در این ۵ استان آغاز می‌شود، ۳۰ میلیون قطعه بچه میگوست، ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی مختص آب‌های استان خوزستان و بقیه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری است که بیشتر آن در گیلان رهاسازی خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در گیلان رهاسازی شده بود، افزود: حجم رهاسازی بچه ماهیان خاویاری حدود ۳ میلیون قطعه است که عملیات رهاسازی این بچه ماهیان در استان گیلان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهتمام دولت سیزدهم در جلوگیری از انقراض ماهیان خاویاری بیان کرد: صید بی رویه برخی از کشورها باعث منقرض شده ماهی خاویار شده بود که جلو این امر گرفته شده است.

در این آیین که در ساحل رودخانه پلرود شهر کلاچای رودسر برگزار شد، همچنین از مدیرکل شیلات گیلان و تعدادی از فعالان حوزه شیلات تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا