ورزش و نشاط

کریمی فرد: کشاورزان با نصب نیروگاه‌های خورشیدی از اجرای طرح‌های مدیریت ‌بار معاف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری از فارس،  حمیدرضا کریمی‌فرد امروز، ۱۰ تیرماه در نشست شرکت توزیع نیروی برق فارس، به طرح تشویقی برق رایگان وزارت نیرو برای کشاورزان صرفه‌جو در استان اشاره کرد و گفت: کشاورزانی که چاه‌های کشاورزی خود را از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه، حد فاصل ساعت ۱۱ الی ۱۶ خاموش کنند، می‌توانند از مزیت ۱۹ ساعت برق رایگان در ساعات دیگر شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: این شرکت در حال حاضر به حدود ۳۰ هزار مشترک کشاورزی خدمات ارائه می‌کند که حدود ۲۵ هزار اشتراک مربوط به مصارف پمپاژ آب کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اظهار کرد: از حدود ۲۵ هزار اشتراک کشاورزی با تعرفه ۳-الف، حدود ۲۳ هزار اشتراک فعال بوده که همگی به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

کریمی‌فرد، کنتور هوشمند را راهی برای ایجاد امکان پایش میزان مصرف و مدیریت هوشمند مشترکان عنوان کرد و گفت: برای بیش از ۹۵ درصد از مشترکان دیماندی و همچنین ۱۰۰درصد از مشترکان کشاورزی این کنتورها نصب و راه‌اندازی شده و در آینده کنتورهای هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا امکان مدیریت بار و قرائت از راه دورمشترکان محقق شود.

وی، ضمن ابراز رضایت از همراهی کشاورزان با طرح‌های تشویقی همکاری در برنامه‌های مدیریت مصرف تابستان سال‌ گذشته یادآورشد: بیش از ۲۳ هزار مشترک برق کشاورزی این استان در طرح‌های کاهش مصرف برق درتابستان سال‌ گذشته مشارکت کردند که به منظور قدردانی از همکاری آنان، بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال پاداش پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس تصریح کرد: برای سال جاری وزارت نیرو سیاست‌های تشویقی را برای اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف کلیه مشترکان اعم از مشترکان خانگی و تجاری در ماه‌های گرم سال پیش‌بینی کرده است که بی شک همکاری تمامی مشترکان در جهت موفق شدن هر چه بیشتر این سیاست‌ها و کاهش پیک بار تابستان مفید و موثر خواهد بود.

کریمی‌فرد در ادامه سخنان خود به پویش با انرژی، اشاره کرد و گفت: این پویش، پویشی همگانی در راستای اصلاح رفتار مصرف برق در بخش خانگی است که از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی هدف اصلی این پویش را کاهش حداقل ۱۵ درصدی مصرف برق در طول فصل گرم سال جاری عنوان کرد و افزود: مشترکان بخش خانگی می‌توانند با فعالیت مستمر و کاهش بیش از ۱۵درصد به اهدف طلایی پویش برسند و شانس برنده شدن در جوایز را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد: به مشارکت کنندگان در این پویش، به قید قرعه جوایز ارزشمندی از جمله ۳۰۰ خودرو و هزاران کمک هزینه خرید لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی به قید قرعه اهدا و همچنین تخفیف در قبوض برق افراد دارای صرفه‌جویی به صورت قطعی تا سقف رایگان شدن قبض اعمال می‌شود.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا