برترینهای کسب و کارعمومی

جذابترین مدلهای گل ارکیده با قیمت مناسب

7 واقعیت که قبل از خرید گل ارکیده باید بدانید

گل ارکیده یکی از جذاب ترین گل هایی است که در بازار وجود دارد. این گل نمادی از تجمل، عشق و زیبایی است که رمز و راز خاصی را به همراه دارد و جذابیت غیرقابل انکاری را به ارمغان می آورد. پس جای تعجب نیست که سفارش اینترنتی انواع ارکیده، اغلب در فهرست هدایای لوکس ظاهر می شود. درواقع ارکیده دارای تنوع رنگ‌ و شکل‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که آن را به هدیه‌ای عالی برای عزیزانتان تبدیل می کند.

    برای خرید گل ارکیده باید بدانید، ارکیده جزو گیاهان قدیمی به حساب می آیند: گل ارکیده به عنوان یکی از قدیمی ترین گل‌ها شناخته می شود. درواقع دانشمندان احتمال دادند که ارکیده بیش از ۱۰۰ سال است که وجود دارد. به همین خاطر اگر دنبال همچین گل بادوامی هستید، می توانید از طریق سفارش اینترنتی انواع ارکیده اقدام به خرید آن نمایید.

    ارکیده ها قدرت شفابخشی دارند: در طب سنتی چینی از ارکیده برای کمک به درمان سرفه و بیماری های ریوی استفاده می کنند. همچنین یونانیان باستان بر این باور بودند که گونه‌های خاصی از این گونه‌ها آرکیده وجود دارند که باعث شفابخشی می شوند. پس با خرید گل ارکیده می توانید از همچین مزایایی نیز بهره مند شوید.

    ارکیده ها معنا و مفهوم خاصی دارند: به طور کلی، ارکیده نشان دهنده تجمل، زیبایی و قدرت است. البته به خاطر داشته باشید که هنگام هدیه دادن ارکیده، انواع و رنگ های مختلف می توانند پیام های متفاوتی را منتقل کنند. اما ارکیده امروزه برای هدیه روز عشق، روز مادر، روز پدر نیز به جای گل رز و دیگر گل‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص گل ارکیده

آثار باقی‌مانده از گذشته نشان می‌دهد که قبلا گل ارکیده را به عنوان گلی بسیار قدرتمند می‌شناختند. در دوران یونان باستان، بسیاری از مردم معتقد بودند که ارکیده خاصیت شفابخشی و درمان بیماری‌ها را دارد. هم‌اکنون اگر فردی دچار سرفه و بیماری‌های ریوی شود، پزشکان سنتی چینی دارویی گیاهی به او پیشنهاد می‌دهند که گل ارکیده هم در آن وجود دارد.

جالب است که یونانیان باستان هم ارکیده را برای افزایش قدرت بدنی در مقابله با دشمن مصرف می‌کرده‌اند. در دوران قدیم ثابت شده است که این گل به عنوان گنجی با ارزش درنظر گرفته می‌شده است. شما  هنوز هم می‌توانید زیبایی اسرارآمیز ارکیده را در کنار خاصیت‌های مثبتش برای سلامتی داشته باشید. استفاده از گیاهان در محل زندگی و کار باعث افزایش کیفیت هوا و رطوبت می‌شود و میزان استرس را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند که شب‌ها بهتر بخوابید. پس منتظر چه هستید همین الان برای خرید گیاه ارکیده اقدام نمایید!

گل ارکیده چه گونه‌هایی دارد؟

زیبایی، پیچیدگی و تنوع شگفت‌انگیز گل‌های ارکیده در دنیای گیاهان بی‌نظیر است. این گل‌های زیبا و چشم‌نواز بزرگ‌ترین خانواده‌ی گیاهان گل‌دار را بر روی کره‌ی زمین تشکیل می‌دهند و بیش از سی هزار گونه‌ی مختلف دارند. ارکیده را می‌توانید در همه‌جای این کره‌ی زمین به جز قطب شمال و جنوب پیدا کنید. دلیل این گوناگونی و گستردگی زیاد، توانایی فوق‌العاده ی ارکیده در سازگاری با محیط زندگی‌اش است. در واقع گونه‌های متنوعی از ارکیده در شرایط محیطی مختلفی زندگی می‌کنند و شما به آسانی می‌توانید با خرید گل ارکیده در گونه‌های متفاوت یک گلخانه‌ پر از گلهای زیبا تهیه کنید.

بیش‌تر ارکیده‌ها بومی مناطق استوایی‌اند و در محل زندگی طبیعی‌شان، با ریشه‌هایشان به تنه‌ی درختان یا بقیه‌ی گیاهان می‌چسبند. ریشه‌های محکم و سفیدرنگ‌شان به طور ویژه برای جذب رطوبت و مواد غذایی محلول در آب طراحی شده‌اند. چون این ارکیده‌های بومی مناطق استوایی در ارتفاع بالایی از شاخه‌های درختان زندگی می‌کنند، به گردش خوب هوای تازه و استفاده از نور زیاد عادت دارند. آن‌ها در تمامی طول سال به ۱۲ ساعت نور خورشید نیاز دارند. در ادامه با سه نوع ارکیده‌ی شناخته‌شده و محبوب آشنا می‌شویم و از شرایط نگهداری ارکیده خواهیم گفت:‌

ارکیده‌ فالانوپسیس

نام دیگر ارکیده‌ی فالانوپسیس،‌ ارکیده پروانه‌ای است و و دلیل این نام‌گذاری شباهت زیاد این گل به بال‌های پروانه است. فالانوپسیس از انواع رایج ارکیده هستند که در خانه می‌توانید از آن نگه‌داری کنید. بعضی از آن‌ها سفیدند و رگه‌های صورتی یا بنفش هم دارند. در واقع ارکیده‌ی فالانوپسیس یکی از زیباترین گل‌های طبیعت است. این ارکیده‌ شرایط نگه‌داری آسانی دارد و برای کسانی که در مراقبت از این گیاه بی‌تجربه هستند، بسیار مناسب است. ارکیده‌ی فالانوپسیس در اوایل تابستان گل می‌دهد و گل‌هایش تا میانه‌های پاییز باقی می‌مانند.

ارکیده‌ دندروبیوم

ارکیده‌های هیبرید دندروبیوم رنگ‌های متنوعی مثل سبز، زرد، صورتی، سفید و  بنفش دارند. این ارکیده‌های زیبا به محیط گرم برای رشد نیاز دارند و در هوای سردتر برگ‌هایشان می‌ریزد.

ارکیده سیمبیدیوم

این ارکیده با نام ارکیده‌ی قایقی هم شناخته می‌شود و گل‌های بسیار جذاب و ماندگاری دارد. این گل رنگ‌های مختلفی دارد و جالب است که گل شاخه‌ بریده‌ی آن می‌تواند حتی تا دوماه هم در آب زنده بماند.

همان‌طور که گفتیم گیاه ارکیده به خاطر گل‌های زیبایش محبوب و شناخته‌شده است. زیبایی منحصر به فرد ارکیده باعث شده است که یکی از عناصر زیبا در دکوراسیون بخش‌های مختلف منزل مثل اتاق پذیرایی، آشپزخانه، حمام و اتاق محل کارتان باشد. رایج‌ترین انواع ارکیده که به عنوان گیاهان خانگی خریداری می‌شوند،‌ شرایط رشد آسانی دارند و به راحتی در خانه گل می‌دهند و موجی از زندگی و طراوت را به شما هدیه می‌دهند.

عمر و داوم گل ارکیده

عمر گل ارکیده در طبیعت بسیار زیاد است. در شرایط آپارتمانی با مراقبت خوب و نگهداری منظم، یک گیاه ارکیده ممکن است بیشتر از 10 سال عمر کند. بیشتر ارکیده‌ها سالی یکبار شکوفا می شوند. اما اگر آنها واقعاً در محیط خود خوشحال باشند، ممکن است سالی دو بار شاهد گلدهی آن باشید. زمانی که ارکیده گل می‌دهد، معمولاً شش تا ده هفته می‌توانید از زیبایی شکوفه‌های آن لذت ببرید. دمای نگهداری گل ارکیده بسیار مهم است. چه در زمان گلدهی، چه در زمان‌های دیگر هر چه دمای محیط خنک‌تر باشد، عمر ارکیده نیز بیشتر می‌شود.

برای عمر بیشتر گل ارکیده باید آن را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور مستقیم باعث سوختن برگ و گل‌ها می‌شود. نور کم نیز موجب کاهش دوران گلدهی، ریز شدن غنچه‌ها و کاهش شادابی برگ‌ها می‌شود. پس از خرید گل ارکیده سعی کنید محیط مناسب را فراهم کنید تا گیاهی شاداب و زیبا داشته باشید.

سوالات متداول شما درباره خرید گل ارکیده:

آیا می توانم گل ارکیده را بصورت آنلاین بخرم؟

شما می توانید گل ارکیده را برای منزل خود سفارش دهید و یا به عنوان هدیه به دست عزیزانتان برسانید. مرکز بین المللی گل و گیاه رزگاردن، زیباترین ارکیده‌ها را در ایران و خارج از ایران به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. عشق را گسترش دهید و همین الان ارکیده سفارش دهید

قیمت گل ارکیده چقدر است؟

اکثر ارکیده های معمولی را می توان با قیمتی بین 500 هزار تا 3 میلیون تومان، بسته به اندازه و تنوع آنها خریداری کرد. قیمت ها بسته به کمیاب بودن و تعداد شاخه ها افزایش می یابد. ارکیده هایی که به راحتی قابل تهیه هستند با قیمت های پایین تری نسبت به گونه های کمیاب یا حتی در معرض انقراض فروخته می شوند.

چه زمانی بهتر است گل ارکیده بخرم؟

بهترین زمان برای خرید گل ارکیده زمانی است در فصل بهار است که دوره شکوفایی ارکیده آغاز می‌شود. معمولاً شش تا ده هفته می‌توانید از زیبایی شکوفه های ارکیده لذت ببرید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا