راهنمای خرید گوشی

آیا به گوشی جدیدی از اپل، سامسونگ یا سازنده دیگری توجه دارید؟ این روزها، پیدا کردن گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ و زیبا کار سختی نیست. مجموعه ای از دوربین ها؛ و عمر باتری طولانی گوشی‌های پریمیوم به راحتی می‌توانند بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشند، اما مدل‌های ارزان‌تر همچنان عملکرد بسیار خوبی دارند همه چیز به این بستگی دارد که کدام ویژگی واقعا برای شما مهم است..

انتخاب سیستم عامل گوشی شما

همه تلفن های هوشمند توانایی مرور وب و اجرای برنامه ها، مدیریت ایمیل های اداری و شخصی و تسهیل شبکه های اجتماعی را دارند. هر دو سیستم عامل نشان داده شده در اینجا مجموعه گسترده ای از برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند.

و اگرچه اکثر مردم تمایل دارند به سیستم عامل مشابهی پایبند باشند، اما دانستن تمام حقایق ارزش دارد. یک انتخاب می‌تواند ویژگی‌های اضافی یا روشی برای تعامل با چیزهای شما به ارمغان بیاورد که جذاب‌تر از آنچه اکنون دارید. 

اندروید

اگر انتخاب گسترده ای از تلفن ها می خواهید، به سیستم عامل مناسبی رسیده اید. پلتفرم اندروید گوگل از مدل های بی شماری از گوگل، وان پلاس، سامسونگ و دیگران پشتیبانی می کند. گزینه ها شامل همه چیز از مدل های جمع و جور گرفته تا تلفن هایی با نمایشگر بزرگتر از 6 اینچ است .

سیستم عامل اندروید به لطف ویجت ها و سایر ابزارها برای بهینه سازی کنترل های تلفن و همچنین ظاهر و احساس کلی دسکتاپ بسیار قابل تنظیم است. موتور جستجوی گوگل بومی اندروید، جیمیل، اپلیکیشن Maps و سرویس‌های Drive و Photos مبتنی بر ابر از جمله پرکاربردترین اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند (حتی در میان کاربران آیفون) هستند.

مشکل اصلی اندروید این است که بسیاری از گوشی‌ها با نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل فروخته می‌شوند و کاربران همیشه به‌موقع به‌روزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کنند. و شرکت‌هایی که این تلفن‌ها را تولید می‌کنند، تمایل دارند نرم‌افزار خود را روی سیستم‌عامل لایه‌بندی کنند، که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را از بین ببرد و صفحه اصلی شما را به هم ریخت. 

راهنمای خرید گوشی

IOS

رابط iOS اپل از اپراتور به اپراتور یکسان است و تقریباً با سیستم عامل iPad یکسان است. اپل همچنین باعث می‌شود که آیفون‌هایش به راحتی با مک‌بوک‌ها ، اپل واچ و دیگر دستگاه‌های اپل مانند هدفون AirPods Pro تعامل داشته باشند .

دستیار کنترل صوتی Siri در تفسیر و اجرای تعداد قابل توجهی از درخواست ها کاملاً ماهر است. نسخه‌های اخیر iOS پرداخت‌های همتا به همتا را همراه با قابلیت‌های واقعیت افزوده جدید به Apple Pay آورده است.

اگر به دنبال فروشگاه حرفه ای با ارسال سریع برای خرید لوازم جانبی گوشی میگردید به شما فروشگاه اینترنتی تاچ تل را معرفی میکنم.

ویژگی های گوشی که باید در مورد آن بدانید

گوشی‌های هوشمند امروزی علاوه بر برقراری تماس و دسترسی به وب، دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند خلاق‌تر، سازنده‌تر و کارآمدتر باشید. 

بیومتریک

بیومتریک از ویژگی های فیزیکی منحصر به فرد مانند اثر انگشت، تشخیص چهره، صداها برای شناسایی افراد استفاده می کند. ویژگی ها توسط یک سنسور شناسایی شده و به شکل دیجیتال تبدیل می شوند. به عنوان مثال، پس از اینکه اسکنر چاپ شما را ثبت کرد، می توانید از انگشت خود به عنوان “رمز عبور” استفاده کنید. تلفن ها به طور فزاینده ای از تشخیص چهره استفاده می کنند.

دوربین

اگرچه دوربین های گوشی های هوشمند هنوز به خوبی همتایان مستقل خود نیستند، اما راه درازی را پیموده اند. بسیاری از تلفن ها دارای تنظیمات چند دوربینی هستند که شامل گزینه های عریض، فوق عریض و تله فوتو می شود. آنها اغلب دارای حالت های پرتره و شب هستند. و حتی ابتدایی‌ترین تلفن‌ها هم اکنون دارای برنامه‌هایی هستند که می‌توانند عکس‌های نامطلوب را حتی پس از گرفتن عکس بهبود بخشند.

شارژ بی سیم

دیگر لازم نیست با آداپتورها و جک‌های گاهاً پیچیده‌شان دست و پنجه نرم کنید. فقط تلفن را روی جایگاه مخصوص بگذارید  و تمام! شروع به شارژ شدن می کند.

اما فقط یک سربلندی برخی از تلفن ها و شارژرها سریعتر از سایرین هستند. و در حالی که اکثر تلفن هایی که شارژ بی سیم را انجام می دهند با شارژرهای Qi کار می کنند، فقط برخی از آنها با شارژ سریع سازگار هستند.

معرفی مدل ها در youtube.com

معرفی چند گوشی مناسب در قیمت های مختلف

ردمی نوت 12 پرو نسخه 256/8 گیگابایت

ردمی نوت 12 پرو دیگر جدیدترین میان‌رده شیائومی نیست و سری ردمی نوت 13 نیز در دسترس قرار دارد، ولی با این وجود هنوز می‌توان این محصول را برای خرید پیشنهاد داد. این گوشی طراحی کاملا تخت دارد و هم فریم کناری و هم قاب پشتی از این زبان طراحی شبیه به ایفون‌های اپل استفاده می‌کند. بخش روبرویی این محصول میزبان نمایشگری 6.67 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ است. این پنل حدود 87 درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص داده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، HDR10+، Dolby Vision و گستره رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری سازنده چینی از تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 1080 کمک گرفته است. قدرت پردازشی این تراشه تقریبا مانند اسنپدراگون 778 است ولی کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و شاید انتظار داشتیم این گوشی با سخت افزار بهتری روانه بازار شود. البته قدرت این گوشی در مقایسه با ردمی نوت 11 پرو 5G در پردازش‌های گرافیکی و پردازش‌های کلی بین 25 الی 50 درصد بهتر شده که اتفاق مثبتی است.

ردمی نوت 11 پرو 5G از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد اما این سنسور در ردمی نوت 12 پرو به 50 مگاپیکسل تغییر کرده و دوربین فوق عریض نیز از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی مجموع دوربین‌های پشتی را کامل می‌کند و دوربین سلفی قرار گرفته در بالای نمایشگر نیز دارای سنسوری 16 مگاپیکسلی است. در نهایت این میان‌رده از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و به لطف شارژ سریع 67 واتی در مدت زمان کوتاهی فول شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی ردمی نوت 12 پرو

تراشه

دیمنسیتی 1080

پردازنده گرافیکی

Mali-G68 MC4

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل اولتراواید

2 مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

سیستم عامل

Android 12, MIUI 13

حافظه داخلی

256 گیگابایت

رم

8 گیگابایت

امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه

ندارد

باتری

5000 میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع 67 وات

پوکو X4 پرو 5G نسخه 256/8 گیگابایت

با حضور پوکو x6 پرو در بازار، این محصول کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما این همه ماجرا نیست و برچسب قیمتی ارزان‌تر پوکو x4 پرو باعث می‌شود تا هنوز بتوان آن را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر گرفت. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای است و فریم گوشی هم از جنس پلاستیک است و ضخامت 8.1 میلی متری و وزن 205 گرمی از دیگر مشخصات آن در قسمت طراحی هستند. پوکو ایکس 3 پرو نمایشگر IPS با نرخ نوسازی 120 هرتزی داشت و در این نسل شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم و حالا نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی خودنمایی می‌کند. این پنل توانسته حدود 86 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حاشیه‌ها را باریک‌تر از قبل کند. روشنایی این پنل 750 نیت است تا نمایشگر این گوشی تمام و کمال مانند ردمی نوت 11 پرو 5G بدانیم.

در بخش سخت افزاری نیز دقیقا شاهد تراشه‌ای مشابه با ردمی نوت 11 پرو فایوجی یعنی اسنپدراگون 695 5G هستیم. پوکو ایکس 4 پرو به طور حتم به نسبت نسل قبل ضعیف‌تر شده ولی در بخش نمایشگر و دوربین شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم که این موضوع را پوشش می‌دهد. بخش دوربین به طور حتم یکی از نقاط ضعف پوکو ایکس 3 پرو بود ولی حالا سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی بازی را به نفع پوکو ایکس 4 پرو تغییر داده است. دوربین این گوشی حالا می‌تواند به خوبی با هر میان‌رده‌ دیگری رقابت کند و شانه به شانه دیگر گوشی‌ها پیش برود و از بسیاری از محصولات با برچسب قیمتی مشابه پیشی بگیرد. در کنار این دوربین اصلی دوربین فوق عریض با سنسور 8 و دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی نیز سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد.

پوکو ایکس 4 پرو از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و شارژ سریع 67 واتی نیز برای این باتری در نظر گرفته شده است. عملا می‌توانیم بگوییم پوکو ایکس 4 پرو همان ردمی نوت 11 پرو 5G با ظاهری متفاوت است و این سیاست جدیدی است که شیائومی و پوکو پیش گرفته‌اند. از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 13 بر پایه اندروید 11 اشاره کرد.

پوکو M6 پرو نسخه 512/12 گیگابایت

پوکو M6 پرو 4G به شکل عجیبی شبیه به ردمی نوت 13 پرو 4G به نظر می‌رسد که بالاتر معرفی کردیم. این دو گوشی نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر مشخصات فنی نیز شباهت بسیار زیادی دارند. در واقع M6 پرو همان ردمی نوت 13 پرو 4G است که به‌جای دوربین اصلی با سنسور 200 مگاپیکسلی از دوربین اصلی با سنسوری 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

مشخصات پوکو M6 پرو 4G

تراشه

مدیاتک هلیو G99 اولترا

تعداد سیم‌کارت

دو

کیفیت دوربین

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل

MIUI 14 بر مبنای اندروید 13

حافظه داخلی

512 گیگابایت

رم

12 گیگابایت

باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 67 واتی

آنر X8b نسخه 512/8 گیگابایت

گوشی honor x8b شرکت آنر ویژگی‌های بسیار جذابی دارد که در کمتر گوشی در این محدوده قیمتی دیده می‌شود. البته بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم برخی از ویژگی‌های آنر x8b به گونه‌ای هستند که در هیچ گوشی رقیبی دیده نمی‌شود. برای نمونه این محصول به صورت ضد ضربه ساخته شده و بدنه و شیشه نمایشگر آن در عین ظریف بودن مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و سقوط دارد و می‌تواند جان سالم به در ببرد. این گوشی ظاهر زیبایی دارد و با داشتن ضخامتی ۶٫۸ میلی‌متری و وزنی ۱۶۶ گرمی یک محصول بسیار ظریف به حساب می‌آید.

این میان‌رده دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۴۱۲ در ۱۰۸۰ است که سبب می‌شود در هر اینچ ۳۹۴ پیکسل جای بگیرید. صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و حداکثر روشنایی خودکار ۱۲۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند و توانسته حدود ۹۰ درصد از بخش روبرویی را به خود اختصاص دهد. آنر X8b از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد و توان مناسبی هم دارد ولی بسیاری از رقبا از سخت افزار قوی‌تری بهره‌مند هستند. البته شما در این نسخه ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کنید و این نکته باعث می‌شود کوچک‌ترین نگرانی بابت ذخیره سازی دیتا وجود نداشته باشد.

دوربین اصلی این محصول دارای سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی است و برای دوربین سلفی نیز سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و جالب‌تر این که یک فلش LED نیز در روبرو دیده می‌شود تا بتوانید در تاریکی نیز سلفی‌های خوبی به ثبت برسانید. دوربین فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۵ و ۲ مگاپیکسلی این بخش را کامل می‌کنند. این گوشی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و با فناوری شارژ سریع ۳۵ واتی نیز شارژ می‌شود.

مشخصات آنر X8b

تراشه

اسنپدراگون 680

تعداد سیم‌کارت

دو

کیفیت دوربین

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل

MagicOS 7.2 بر مبنای اندروید 13

حافظه داخلی

512 گیگابایت

رم

8 گیگابایت

باتری

4500 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 35 واتی

جمع‌بندی

اگر به راهنمای خرید گوشی رنج قیمت 12 تا 15 میلیون پرداختیم ، قطعا حساسیت زیادی از خود نشان خواهید داد. در این مقاله بهترین گوشی 12 تا 15 میلیون را به شما معرفی کرده‌ایم، از لیست بالا می‌توانید مشخصات هرکدام از این گوشی‌ها را بررسی کرده و مطابق با نیازتان خرید کنید. اگر برای خرید عمده گوشی موبایل به دنبال گزینه‌ای مناسب می‌گردید، این گوشی‌ها را زیر نظر داشته باشید.

منبع : pinterest.com

سوالات متداول

کدام گوشی تا 15 میلیون نمایشگر بهتری دارد؟ تقریبا تمام گوشی‌های موجود در این لیست دارای نمایشگر خوب و باکیفیت هستند و خیلی نمی‌توان بین آن‌ها فرق گذاشت.

 

دکمه بازگشت به بالا