شبکه آمریکایی: کاخ سفید موضعش را درباره موشک‌هایی که به اوکراین می‌دهد حفظ می‌کند

شبکه آمریکایی: کاخ سفید موضعش را درباره موشک‌هایی که به اوکراین می‌دهد حفظ می‌کند

یکی از مسئولان آمریکایی اعلام کرد، انتظار می‌رود که کاخ سفید موضع خود را درباره محدودیت در استفاده از تسلیحات دوربرد ارائه شده به اوکراین برای حمله به عمق روسیه حفظ کند.

به گزارش مجله زنده خبری، این حفظ موضع از سوی آمریکا با وجود فشارهایی از سوی هیات اعزامی اوکراینی به واشنگتن مطرح شده است.

رستم امروف، وزیر دفاع اوکراین و آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور با لیستی از اهداف روسیه که کی‌یف فکر می‌کند می‌تواند در صورت کسب اجازه با تسلیحات آمریکایی آنها را بزند، وارد واشنگتن شدند.

به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، به گفته یکی از مقام‌های اوکراینی هیات این کشور و مقام‌های آمریکایی درباره این مساله استدلال می‌کنند که آیا حمله به عمق روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی می‌تواند در تغییر وضعیت جنگ موثر باشد یا خیر.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برخی از محدودیت‌ها را در استفاده از تسلیحات ارائه شده به اوکراین برداشته و به این کشور اجازه داده تا حملات محدودی را علیه نیروهای روسی در مرز انجام دهد.

در میان تسلیحات مورد علاقه اوکراین، یک سیستم موشکی دوربرد – سامانه موشکی تاکتیکی ارتش یا ATACMS است که از واشنگتن تحویل گرفته و در بهار امسال، پس از ماه‌ها فشار از سوی اوکراینی‌ها، ایالات متحده یک نسخه دوربردتر را ارسال کرد که می‌تواند تا ۱۹۰ مایل اهداف را بزند و این امکان را به کی‌یف می‌دهد تا اهدافی را در داخل کریمه هدف قرار دهد.

در حالی که ایالات متحده حمایت خود از اوکراین را به وضوح اعلام کرده اما به دنبال اجتناب از حملات عمیق در داخل خاک روسیه است و چنین اقدامی را تحریک بزرگی از سوی ایالات متحده و ناتو می‌داند و تلاش می‌کند تا از درگیری مستقیم با مسکو جلوگیری کند.

به گفته یک مقام آمریکایی مطلع به گفت‌وگوها بین هیات اوکراینی و آمریکایی، بی میلی کاخ سفید برای کاهش قوانین خود در مورد استفاده از ATACMS برای هدف قرار دادن اهداف دورتر در داخل روسیه تا حدی به دلیل تعداد محدود آنهاست.

این سیستم‌ها به صورت موفقیت آمیزی در بخش‌هایی که تحت کنترل روسیه است از جمله کریمه استفاده شدند.

پرسش دیگر این است که آیا آمریکا با برداشتن محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحاتش که به اوکراین داده، می‌تواند تفاوت فاحشی در نبرد ایجاد کند یا خیر.

زلنسکی مدت‌هاست که به دنبال تسلیحات بیشتر از غرب بدون داشتن محدودیت استفاده از آنهاست. او در نشست خبری ۲۴ اوت در کی‌یف گفته بود، به دنبال حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر است تا بتواند مسیر پیروزی در جنگ را به آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی ارائه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا