مقایسه آزمون تافل و آیلتس

اگر قصد ادامه تحصیل و مهاجرت دارید، لطفاً بدانید که باید در یکی از آزمون های آیلتس یا تافل شرکت کنید و این بدان معنی است که با سوالات مختلفی در مورد تفاوت بین تافل و آیلتس مواجه خواهید شد که کدام یک راحت تر است و چگونه تا برای این آزمون ها آماده شوند. با دانستن تفاوت آیلتس و تافل به راحتی می توانید آزمون هدف را انتخاب کنید و بر همین اساس منابع آزمون تافل و آیلتس را تهیه کنید و با برنامه ریزی مناسب برای این آزمون آماده شوید.

این مقاله تمام اطلاعاتی را که لازم است در مورد تفاوت بین تافل و آیلتس بدانید، ارائه می دهد و مواردی مانند محتوای آزمون، ساختار، مدت زمان، هزینه و نمره را پوشش می دهد. ما به نکات اصلی هر آزمون و نحوه مقایسه نتایج آزمون با یکدیگر خواهیم پرداخت. برای شرکت در آزمون GRE و آزمون تافل با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس یا تافل کدام مناسب تر است؟

اگرچه تفاوت های مهمی بین آزمون های تافل و آیلتس وجود دارد، اما این آزمون ها یک ویژگی مشترک دارند و آن ارزیابی مهارت های دانش آموزان در درک و استفاده از زبان انگلیسی است. این ارزیابی از طریق بخش Listening، Writing، Speaking و Reading انجام می‌شود و به این ترتیب مشخص می‌شود که فرد تا چه اندازه در مکالمه و نوشتار خود یا زمانی که محتوای انگلیسی را می‌خواند یا گوش می‌دهد از زبان انگلیسی استفاده می‌کند، بنابراین چقدر این موضوع را درک می‌کند. زبان؟

قبل از اینکه به تفصیل در مورد تفاوت های تافل و آیلتس صحبت کنیم، بد نیست مروری کوتاه بر هر یک از این دو آزمون داشته باشیم.

آزمون آیلتس و تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

آزمون آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یک آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه ای است که می تواند به صورت کاغذی یا کامپیوتری برگزار شود. نسخه های کامپیوتری این آزمون به تازگی در ایران عرضه شده است و مطمئناً آزمون آیلتس عموماً از تافل محبوبیت بیشتری دارد. این آزمون تحت نظارت بریتانیایی برگزار می شود و شامل لهجه های مختلف از سراسر جهان است. علاوه بر این، دو نوع آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال، و کسانی که می خواهند مهارت های خود را به صورت آکادمیک ارزیابی کنند، می توانند از این آزمون آکادمیک بهره مند شوند.

بررسی اجمالی آزمون تافل

مدت زمان این آزمون 3 ساعت است که توسط کامپیوتر و هدفون انجام می شود که اغلب “TOEFL iBT” نامیده می شود و با راهنمایی “ETS” انجام می شود. اگر می خواهید تفاوت تافل و آیلتس را بررسی کنید باید توجه داشته باشید که برخی از موسسات و دانشگاه های آمریکا فقط آزمون تافل را قبول می کنند و به همین ترتیب در انگلستان بسیاری از دانشگاه ها فقط آزمون آیلتس را می پذیرند.

تفاوت بین تافل و آیلتس

در بررسی تفاوت بین آیلتس و تافل می توان به یک نکته کلی توجه کرد و اگر قصد دارید برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا اقدام کنید تافل بیشتر به شما کمک می کند، اما اگر می خواهید در کشورهای دیگر پذیرش بگیرید، شرکت کنید و ارزیابی کنید. ارتباط روزانه به زبان انگلیسی، آزمون آیلتس برای شما خوب خواهد بود. با این حال، خوب است اطلاعات دقیق تری در مورد نوع آزمون مورد قبول شرکت به دست آورید، در اکثر موارد هر دو آزمون آیلتس و تافل پذیرفته می شوند.

البته در برگزاری این دو آزمون تفاوت هایی وجود دارد و در درس بعدی به ساختار هر آزمون و تفاوت تافل و آیلتس خواهیم پرداخت. شباهت هایی وجود دارد که در میان آنها لازم به ذکر است که هر دو آزمون از 4 قسمت یکسان برای ارزیابی مهارت های چهارگانه زبان یعنی شنیدن، نوشتن، خواندن و صحبت کردن استفاده می کنند.

از آنجایی که نیاز به آمادگی برای آزمون پس از دانستن تفاوت تافل و آیلتس وجود دارد، «فریدرز» مجموعه ای از فیلم های آموزشی برای آشنایی با تافل و آیلتس منتشر کرده است، لینک زیر آورده شده است.

دکمه بازگشت به بالا