بومگردی‌ها آماده خروج از قرنطینه‌اند؟

رئیس دولت اتحادیه اکوتوریسم ایران می گوید: “وقتی ترافیک بین استانی مجاز باشد و افراد با اتومبیل ، اتومبیل و هواپیما تردد کنند ، اکوتوریسم و ​​سایر خدمات توریستی مجاز نیست.”

بومگردی‌ها آماده خروج از قرنطینه‌اند؟

به گزارش مجله زنده خبری ، همه گیر کویت-19 در حدود 2226 مقصد اکوتوریسم در سراسر کشور قرار گرفت و بسیاری را در معرض ورشکستگی قرار داد. وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی که پیش بینی کرده است با حذف محدودیت های ترافیکی بین منطقه ای سفر مسافرتی کند می شود ، تصمیم گرفته است به تدریج مراکز توریستی را افتتاح کند. نظرات و نگرانی های متناقض ابراز شده است که همه شرکت های جهانگردی آماده نیستند و در شرایط حساس کنونی قادر به بازگشایی مجدد نخواهند بود. این امر به ویژه در مورد واحدهای اکوتوریسم ، مسافرخانه ها ، خوابگاه ها و برخی از مسافرت ها صادق است ، با توجه به تفاوت ماهیت و ساختار اسکان در مقایسه با هتل ها.

در همین راستا ، وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی یک پروتکل مجدد با عنوان “راهنمای سفر هوشمند در کرونا” تهیه کرده است. در این مقاله نحوه برخورد با موارد مشکوک Quaid-19 و حمایت شخصی از کارکنان و گردشگران توضیح داده شده است. با توجه به. روز است. برخی از امکانات طراحی داخلی هتل مانند آرایشگاه ، سالن بدنسازی ، استخر ، سونا و سالنهای رویداد که مشاغل پرخطر محسوب می شوند با دستور وزارت بهداشت و مطابق با پروتکل های صنفی بازگشایی می شوند.

توضیحات استفاده از خدمات اسکان و حضور مسافر در این راهنما عمدتا براساس ساختار و سطح هتل صورت می گیرد ، در حالی که نوع پذیرش و اقامت برای میهمانان درگیر در اکوتوریسم ، مهمان خانه ، خوابگاه و مهمانان با هتل ها و هتل های آپارتمانی کاملاً متفاوت است. برخی از این اقامتگاه ها پذیرای جمعی از مسافران در یک اتاق یا یک لابی را دارند و برخی از امکانات مانند حمام و توالت مشترک و عمومی هستند که با مسافت های اجتماعی و اقدامات بهداشتی مغایرت دارد. برخی از این استراحتگاه ها در مناطق دور افتاده واقع شده اند که دسترسی به مراکز درمانی با مشکل روبرو هستند و رعایت دستورالعمل ها بحث برانگیز است. چالش همچنین چگونگی کنترل این خانه های پراکنده در سراسر کشور است. این نگرانی ها ، که به طور مستقیم بر اعتماد مسافر تأثیر می گذارد ، مواردی هستند که در پروتکل بازگشایی مسکن نادیده گرفته شده است.

در مصاحبه با مجله زنده خبری ، مازیار الدوود ، رئیس هیئت مدیره انجمن بوم شناسی ایران ، به برخی از این چالش ها و نگرانی های مربوط به شروع فعالیت های اقامتی مانند اکوتوریسم پرداخت. وی که با حضور در سمپوزیوم معاون میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با نمایندگان سازمان های خصوصی گردشگری برگزار شد ، اظهار داشت: بیشترین آرا برای این بود که تسهیلات گردشگری به آرامی و در شرایط ویژه و ضعیف افتتاح شود و فعالیت های خود را دنبال کنند.

وی افزود: وقتی مردم در جاده ها ، داخل شهرها ، خیابان ها ، اتوبوس ها ، در مترو و مغازه ها سفر می کنند ، پر از مردم است ، چرا خدمات توریستی باز نمی شوند. در حالی که ما فکر نمی کنیم که مردم مانند گذشته سفر کنند ، می توانیم به راههایی برای به حداقل رساندن خطر فکر کنیم.

وی ادامه داد: “اگر تعطیل شدن خدمات مانند هتل ها و اکوتوریسم ادامه یابد ، هزینه های استهلاک و نگهداری بیشتر می شود. حتی در حال حاضر برخی محصولات اقامتی مانند مواد غذایی خریداری شده برای تعطیلات نوروزی غیرقابل استفاده و فاسد هستند.” است.

وی در پاسخ به این سؤال که علی رغم کاهش مداوم نرخ بهره ، آیا اکوتوریسم قادر است و با تمام محدودیت هایی که در ذهن دارد ، مجدداً آن را معرفی کنیم؟ وی گفت: “به هر حال بسته شدن کورونا جامعه محلی را تحت تأثیر قرار داده است. برخی از آنها بیمه نیستند و زندگی خود را از گردشگری به دست می آورند.” از طرف دیگر ، مردم پس از تحمل این مدت ، می خواهند اخلاق به دست آورند و حذف کامل سفر باعث آسیب دیگری می شود. برای بازگشایی مجدد باید همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد.

اگرچه آل داود معتقد است که اکوتوریسم به یک دوره عملیاتی باز خواهد گشت ، اما گفت: “اکنون نیاز به اکوتوریسم برای مسافرت و اسکان زیاد نیست ، یعنی اگر سال گذشته ماهانه چهارصد و پانصد مسافر وجود داشته باشد ، این تعداد اکنون سی و چهل ماه ماه نخواهد آمد. به تدریج می توان کارهای فصل آینده را آماده کرد. در مناطق استوایی ، فصل گردشگری در ده تا پانزده روز به پایان می رسد و تقاضای سفر به این مناطق به صفر می رسد و اکوتوریسم در مناطق استوایی عملا بسته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن اکوتوریسم ایران افزود: درست است که در این شرایط ، بازگشایی تسهیلات توریستی درآمد زیادی ایجاد نمی کند اما از استهلاک و هزینه های دیگر جلوگیری می کند ، خصوصاً وقتی به این نتیجه رسیدم که دولت نمی تواند به ما کمک کند.

الدوود درباره نگرانی های خود در مورد نظارت بر اکوتوریسم ، با توجه به نوع اسکان و پراکندگی جغرافیایی که در برخی از آنها تعریف شده است ، گفت: “مطمئناً می توان از تفکر ما پیروی کرد ، که این امر نظارت را دشوار می کند. وجود ندارد. نظارت روزانه در مناطق روستایی چند کیلومتری امکان پذیر نیست ، اما نظارت اولیه برای اعطای مجوز بازرسی مجدد به راحتی قابل استفاده است. این شوخی نیست و در هنگام اعطای مجوز باید جدی گرفته شود.

همانطور که برای وزارت فرهنگ و گردشگری از گردشگری بازگشایی گزارش، که به حساب شرایط و هنجارهای از سالن، مانند گردشگری کشورهای عضو اکو است، که بیشتر رایج است و امکانات عمومی، او گفت. “من این سند دیده می شود، می توان آن را به فضاهای اقامت، مانند گردشگری کشورهای عضو اکو اعمال نمی شود” اجرای پرونده ها با جزئیات امکان پذیر نیست ، کار دشواری است.

الدوود افزود: “گردشگران محیط زیست پروتكل خود را تهیه كرده و آن را به وزارتخانه داده اند تا در صورت تصویب بتوانیم آن را اجرا كنیم زیرا استاندارد سازی و حتی دستورالعمل های بازگشایی براساس هتل ها بوده است.” به نظر نمی رسد آنها درباره اکوتوریسم چیزهای زیادی می دانند. ما تا آنجا که ممکن است موارد بسیاری را شناسایی کرده ایم که باعث می شود حضور مسافران از ریسک کمتری برخوردار باشد و ما به وزارت اطلاع داده ایم تا این اختلافات و قوانین مشخص باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا