۵ راهکار خانگی برای رفع سرفه

به گزارش شفاف، سرفه مزمن گاهی اوقات منجر به استفراغ، افسردگی و در موارد شدیدتر شکستگی دنده می شود. این نوع سرفه به عنوان سرفه بیش از هشت هفته در بزرگسالان و بیش از 4 هفته در کودکان تعریف می شود. این عارضه ممکن است با علائم دیگری ظاهر شود. علائمی مانند آبریزش یا گرفتگی بینی، احساس مایع در پشت گلو، اغلب گلو درد، صدای خس خس، خس خس و تنگی نفس، سوزش سر دل یا طعم ترش در دهان و به ندرت سرفه خونی.

5 درمان خانگی برای سرفه شایع ترین علل سرفه را بشناسید

اگر هفته هاست که خلط یا خون سرفه می کنید و این سرفه باعث اختلال در خواب یا اختلال در زندگی اجتماعی و کاری شما می شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

سرفه های گاه به گاه طبیعی هستند و به پاکسازی مواد و ترشحات از ریه ها و جلوگیری از عفونت کمک می کنند، اما سرفه ای که هفته ها طول می کشد نتیجه یک مشکل اساسی است، از جمله:

ترشحات پشت حلق: علل این ترشحات آلرژی، رینیت فصلی غیر آلرژیک، التهاب حلق و حنجره و سینوزیت است. این ترشحات گیرنده های حلق را تحریک کرده و سرفه ایجاد می شود. به این سرفه سندرم سرفه مجاری تنفسی فوقانی نیز می گویند.

_ آسم: سرفه های مرتبط با آسم با تغییرات فصلی می آیند و می روند و معمولاً پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، قرار گرفتن در معرض هوای سرد یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بدتر می شوند.

بیماری ریفلاکس معده به مری: در این بیماری اسید معده منجر به سرفه مزمن می شود.

_ عفونت ها: سرفه می تواند پس از علائم سرماخوردگی، آنفولانزا، ذات الریه و سایر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی رخ دهد.

_ داروهای فشار خون: این داروها در برخی افراد باعث سرفه مزمن می شوند.

_ برونشیت مزمن: این التهاب منجر به احتقان، تنگی نفس، خس خس سینه و سرفه برای مدت طولانی می شود. اکثر افراد مبتلا به برونشیت مزمن سیگاری فعلی یا سابق هستند.

سیگاری های فعلی یا سابق بیشتر مستعد سرفه مزمن هستند. قرار گرفتن در معرض دود و سیگاری های غیرفعال نیز از سرفه و آسیب ریه رنج می برند.

آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها، داروهای ضد آسم، آنتی بیوتیک ها، مسدود کننده های اسید و سرکوب کننده های سرفه از جمله داروهایی هستند که ممکن است برای کاهش سرفه مزمن تجویز شوند.

راه حل های مراقبت در منزل

به گفته وزارت آموزش سلامت و دفتر ارتقای سلامت، در بسیاری از موارد، اقدامات شما در خانه می تواند به کاهش سرفه مزمن کمک کند.

پرهیز از عوامل حساسیت زا: اگر سرفه مزمن دارید، سعی کنید از محرک هایی که سرفه را بدتر می کنند، مانند عطر یا پاک کننده های شیمیایی، اجتناب کنید.

_ ترک سیگار: شایع ترین علت برونشیت مزمن سیگار کشیدن است که ریه ها را تحریک می کند و سرفه را بدتر می کند.

کاهش رفلاکس: خوردن وعده های غذایی کوچکتر و بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب می تواند از رفلاکس و سرفه ناشی از آن جلوگیری کند.

– آب سرد ننوشید: از مصرف مایعات سرد به خصوص بعد از خواب باید پرهیز کرد و در هنگام سرفه بهتر است از مصرف غذاهای سرخ کردنی و ترکیبات اسیدی مانند ترشیجات پرهیز کرد.

– استفاده از بخور: استفاده از بخور برای مرطوب کردن هوا و کاهش مشکلات تنفسی توصیه می شود. همچنین در صورت آلودگی هوا، شستشوی بینی و انجام بخور با آب ساده پس از بازگشت به منزل توصیه می شود.

دکمه بازگشت به بالا