اقتصادی

آیا خانه های خالی وارد بازار اجاره می شوند؟



از آنجا که سیستم املاک و مستغلات به دلیل عدم تماس با دستگاه های مربوطه هنوز عملیاتی نشده است ، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در صورت راه اندازی این سیستم ، خانه های خالی را در بازار اجاره بازسازی می کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (مجله زنده خبری) گزارش داد ، به استثنای لایحه مالیات بر دارایی که هنوز به مجلس ارائه نشده است ، سیستم املاک و مستغلات به دلیل عدم تماس با آژانس های ذیربط مانند اداره امور مالیاتی و شهرداری ها تأسیس نشده است ، اگرچه در فوریه سال رونمایی شد گذشته او است.

با این حال ، محمود محمود زاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سیستم اجاره ای قریب الوقوع خبر داد و گفت: یکی از اهداف راه اندازی سامانه املاک و مستغلات ، تلاش برای تکمیل اطلاعات توسط ادارات و آژانسهای مختلف و شناسایی خانه های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی همیشه بازار اجاره را تنظیم می کند ، خاطرنشان کرد: هیچ اجاره قبلی در کشور وجود ندارد که موضوع اجاره حرفه ای با جدیت معاونت مسکن و ساخت و ساز در وزارت راه و شهرسازی با جدیت برخورد شود. در مسیر درست.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه اندازی یک سیستم اجاره ای حرفه ای را راهی مطمئن برای تنظیم بازار اجاره توصیف کرد و توضیح داد: سایر مواردی که این وزارتخانه با توجه به بازار اجاره به دنبال دارد تکمیل سیستم های اطلاعات املاک و مستغلات است که از نیمه راه است. در 7 فوریه فاش شد.

محمودزاده ادامه داد: اطلاعات سیستم املاک و مستغلات توسط آژانسها ، وزارتخانه ها و اشخاص دیگر برای ارسال به سازمان امور مالیاتی جمع آوری می شود.

وی اظهار داشت: هدف ما در وزارت راه و شهرسازی سعی در ایجاد این سیستم و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان ها و آژانس های مختلف و شناسایی خانه های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

محمودزاده اظهار داشت: هدایت منازل خالی به بازار اجاره تأثیر مثبتی در بازار اجاره خواهد داشت. با توجه به وضعیت فعلی مستاجرین و به خوبی درک شده است که اکثر آنها نمی توانند هزینه و هزینه اجاره مسکن را به دلیل بحران کرونا هزینه کنند ، امیدواریم که بتوانیم کمک کنیم و شاهد روند نزولی در نرخ اجاره هستیم. بیایید آن را افزایش دهیم

پیش از آن پروانی اصلانی ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی ، تأکید کرد که لیزینگ یارانه دولتی از بخش خصوصی یک پروژه میان مدت است: پروژه های مسکن نیمه تمام که هم اکنون به اتمام رسیده است که می تواند با یک برنامه اجاره حرفه ای ترکیب شود. در این بخش پیشنهاد می شود که بخش خصوصی از آخرین واحدها خارج شود یا آنها را به دولت واگذار کند و واحدهای مسکن را از دولت ایالتی برای ساخت واحدهای جدید بدست آورد.

بر این اساس واحدهای مسکن تکمیل و ثبت شده در برنامه اجاره حرفه ای به گروه های مختلف درامد اجاره ای که قادر به تأمین مسکن خود نیستند اجاره داده می شود و یا اینکه بخش عمده ای از درآمد آنها برای اجاره نشینان با قیمت مناسب اختصاص داده شده است.

انتهای پیام


این مقاله بر پایه سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت مجله زنده خبری هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا