اجتماعی

وضعیت اهدای خون در ماه گذشته / بالاترین و کمترین گروه اهدا کننده خون

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: تعداد گروه های خونی اهدا شده در کشور کمترین و بزرگترین است و گفت: “در فروردین ماه امسال بیش از 138 هزار واحد خون در کشور اهدا شد.”

در مصاحبه با مجله زنده خبری ، دکتر بشیر حاجی بیگی وی با اشاره به وضعیت اهدای خون در ماه آوریل و بحران کرونا اظهار کرد: در آوریل 2016 نزدیک به 138000 و 465 واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است.

3 استان در صدر اهدای خون قرار دارند

به گفته وی ، در ماه آوریل ، بیشترین اهدای خون کشور استان های تهران ، فارس و مازندران را هدف قرار داد. وی اضافه کرد: رشد اهدای خون در استان های بوشهر ، هرمزگان ، خراسان شمالی و خراسان جنوبی سریعترین در ماه آوریل امسال نسبت به سال گذشته بوده است. آنها سال گذشته همین موضوع را داشتند.

2٪ در اهدا خون خون زنان افزایش می یابد

حاجی بیگی ادامه داد: در همین زمان در فروردین ماه امسال ، زنان استانهای خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان از اهدا کنندگان خون استقبال بیشتری کرده اند. بنابراین ، ما شاهد افزایش شش درصدی اهدا خون در این استانها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. علاوه بر این ، در آوریل امسال ، شاخص اهدای خون زنان در سطح کشور 2.2 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیشترین میزان اهدای خون در کشور با گروه خونی O مثبت (35٪) همراه است ، در حالی که کمترین میزان اهدا خون با گروه خونی AB منفی (1٪) همراه است. .

حاجی بیگی ادامه داد: در همین زمان در فروردین ماه امسال ، 177 هزار و 633 نفر برای اهدای خون از مراکز انتقال خون در سراسر کشور درخواست کرده اند که از این تعداد 138 هزار و 465 واحد خون اهدا شده است. علاوه بر این ، 24405 نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

وی همچنین گفت: در فروردین ماه امسال 268.990 واحد خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا