سلامت و تندرستی

تجهیز مدارس در برابر کرونا / غربالگری دوره‌ای دانش‌آموزان و معلمان

رئیس وزارت بهداشت جوانان و مدارس وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم اشیاء محافظ و ضد عفونی مدارس اظهار داشت: هر سه روز یکبار یعنی. دو بار در هفته ، آنها نرم افزار بروزرسانی غربالگری سلامت را تکمیل می کنند.

دکتر گریل اردلان در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی با اشاره به اینکه چندین جلسه برای بازگشایی مدارس برگزار شده که نتیجه آن پروتکل بوده است ، گفت: یکی از موضوعات مهم اهمیت فاصله اجتماعی بود. از آنجا که کودکان می توانند آلوده شوند اما علائم بالینی کمتری نسبت به سایرین دارند ، ما برای جلوگیری از عوارض دانش آموزان و انتقال این بیماری به دیگران ، ما به اصل فاصله اجتماعی توجه جدی کرده ایم.

وی اظهار داشت حداقل باید دو هفته از مواد ضد عفونی کننده مدرسه استفاده شود، ادامه داد: مدارس باید یک انبار نه هفته ای داشته باشند و یک برنامه ضد عفونی سطح بالا با امکان تماس با گروه ها را براساس پروتکل ارتباطی اجرا کنند. مدارس باید دارای آب آشامیدنی ایمن ، صابون مایع و لوله کشی کافی ، راه حل های ضد عفونی کننده مناسب ، تأسیسات مدیریت پسماندها ، سطل های درب و غیره باشند.

اردلان بر این امر تأکید کرد شما باید در دوره های بهداشتی برای دانش آموزان ، کارمندان و معلمان با استفاده از امکانات اسکان و وب سایت www.salamat.gov.ir ثبت نام کنیدوی گفت: “این کارکنان و دانشجویان را از سلامتی خود آگاه می کند.” برخی تصمیمات اساسی و اساسی در این زمینه که به عهده ستاد ملی ضد باکرونا و ستاد استانی تحت نظارت این ستاد است ، ممکن است برای تهیه منابع لازم با هماهنگی اداره و وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شود. خوشبختانه این مدتی است که این اتفاق افتاده است. ستاد استان نیز وظیفه تأمین و حفظ نیازهای بهداشتی مدارس را برعهده دارد. امیدواریم با تهیه این وسایل محافظ مشکلی ایجاد نشود و این مشکل را بطور روزانه مشاهده کنیم و خوشبختانه حتی در مناطق محروم نیز هنوز ابراز نارضایتی خود از این موضوع نکرده اند.

وی اظهار داشت حضور پرسنل خدماتی آموزش دیده در مدارس الزامی است ، وی اظهار داشت: این نیروها در تلاشند تا برنامه تمیزکاری ، ضد عفونی ، دفع بهداشتی و نظارت بر صابون مایع را عملی کنند. همچنین کلیه کارمندان مدرسه ، درگاه ها ، درایور خدمات و موارد دیگر. آنها توسط همکاران ما در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری آموزش خواهند دید. البته ترجیحاً والدین است که دانش آموزان خود را برای مسافرت سوق دهند اما اگر نتوانند این کار را انجام دهند طبق دستورالعمل ما از خدمات استفاده می کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی نوجوانان ، نوجوانان و بهداشت مدارس با توجه به غربالگری و تشخیص بیماری تاج ادامه داد: دانش آموزان ، والدین ، ​​معلمان و کارکنان مدرسه اکثراً با استفاده از روش خود اعلام در www.salamat.gov ثبت نام می کنند. ir و هر سه روز یکبار ، یعنی دو بار در هفته ، آنها دوباره نرم افزار را به روز می کنند تا غربالگری سلامت را به روز کنند. اگر دانش آموز وضعیت عمومی خوبی نداشته باشد یا علائمی مانند تب ناگهانی در مدرسه داشته باشد ، ممکن است موقتاً در یک اتاق جداگانه جدا شده و در اسرع وقت به یک مرکز جامع بهداشتی مراجعه کند. اگر دانش آموز یا معلم به قوید 19 مبتلا شوند ، دانش آموزان نباید حداقل 14 روز در مدرسه شرکت کنند.

وی با توجه به اینکه دانش آموزان و معلمان به koronavirus آلوده نیستند ، افزود: طبیعتاً با ثبت نام در سامانه www.salamat.gov.ir ، این موضوع از طریق همکاران ما در وزارت بهداشت بررسی می شود و در صورت وجود علائم از طریق این سیستم “. آنها دنبال می کنند بازگشت به محل کار و تحصیل در مدارس منوط به گواهی پزشک است.

اردلان تأکید کرد: برنامه هایی از قبیل مراسم صبحگاهی ، اردوها ، تجمعات و غیره که منجر به تجمع دانشجویی می شود تا زمان اعلام رسمی پایان بیماری همه گیر در تاج ابطال می شود و هرچه سریعتر بین کلاس های دانشجویی اتفاق می افتد.

وی در مورد برنامه های این وزارتخانه برای سنجش سلامت دانش آموزان جدید در شرایط کرون ، اظهار داشت: دستورالعمل هایی نیز برای این کار نوشته شده است و باید مطابق با شرایط ویژه تاج و صف های مناسب اجتماعی و فاصله انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا