اجتماعی

آغوش گشوده برای مرگ – مجله زنده خبری

مجله زنده خبری / کردستان چهار ماه است که کمین کرده ام و منتظر کوچکترین خطایی هستیم که ما را به خواب بکشیم.

ماه های اول دل و دل ، وقتی تازه میزبان این میهمان ناخوانده بودیم ، اوضاع کمی بهتر شده بود ، مردم از ترس جانشان در خانه هایشان محبوس بودند و برای انجام کارهای غیر ضروری عجله نداشتند ، بیشتر افراد به جز تعداد انگشت شماری از کلوپ های شبانه و بازدید. آنها بودند و حتی نوروز به خاطر همه اهمیتش کاملاً سکوت در برابر ایرانیان داشت.

ماه های اول تماشای خیابان های متروک و بدون هیچ گونه درآمد باعث می شود مردم روزهایی را که تنها ما نگران تورم بودند و حداقل از زندگی نترسند ، از دست بدهند .پس از 28 مارس که اولین بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا در کردستان مشخص شد ، مردم قوانین وضع کردند محدودیت ها برخی در خانه های خود ماندند ، اما اکنون که چهار ماه از آن زمان می گذرد که ویروس وارد حومه شهر شد ، به خیابان می نگرم و احساس می کنم که تاج از بین رفته است و من نمی دانم.

با مشاهده سقوط تاج از مدتی قبل ، تمام قوانین تاج لغو شد و افراد به اصطلاح تا زمانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند به زندگی عادی خود بازگشتند ، اما به نظر می رسد که این پرونده آغاز کار پایان تاج است.

امروزه ، تا آنجا که چشم می بیند ، رفت و آمد و ترافیکی وجود دارد ، افرادی که با آرامش و راحتی بدون ماسک و دستکش قدم می زنند و از فروشگاه به فروشگاه راه می روند ، حتی افرادی را می بینید که هنگام ملاقات با یک دوست بسیار با هم مهربان هستند. یا آشنا آنها بغل می کنند.

فاصله اجتماعی! مسخره ترین مفهوم Kronai این روزها در کردستان است.همانطور که به کافه ها نگاه می کنم ، چند نفر در یک میز نشسته اند و سرشان از خنده و شوخی گرم است.

به سختی می توانید راهی برای عبور از جمعیت از میدان انقلاب پیدا کنید ، همه پیر و جوان جمع شده و در حال گپ زدن هستند. وقتی به جمعیت آنها نگاه می کنید ، حتی یک فرد مجرد را نمی بینید که خدایی باشد. ماسک ، دستکش یا حداقل از راه دور نپوشید.

همین خطرات و رفتارهای نادرست مردم باعث شده است که به محض اینکه تاج محو شود و شغل های مختلفی شروع شود ، این ولایت بلافاصله به حالت اضطراب و قرمزی برسد.

چند شب پیش یکی از آرایشگران ساناداج برای تلگرام با عنوان “این روزها سالن پر از عروس است و از انجام هرگونه خدماتی برای شما مشتریان عزیز عذرخواهی می کنیم” ، نشان داد که علاوه بر افزایش ورود و عزیمت. در طول راه ، چند ساعت سرگرمی و خوشبختی عروسی با هزینه یک عمر پشیمانی!

ممکن است بسیاری از خانواده ها بگویند ما عروسی نخواهیم داشت که بخواهیم از آن بترسیم ، بلکه فقط یک عروسی جمع و جور با آشنایان و دوستانی که فکر نمی کنند این اتفاق بیفتد ، اما فکر می کنیم که کرون برای اولین بار است. در کردستان با یک مراسم اختتامیه در سقز آغاز شد و هنوز قربانی می شود.

در این روزهای اضطراب ، سنندج نیز برای پیک نیک ها و سرگرمی های حومه شهر داغ است! در روزهای تعطیل ، وقتی چندین پارک را در سنندای می گذرانید ، پر از افرادی است که معتقدند تاج هنوز هم وجود دارد ، اما آنها معتقدند که مرگ همیشه برای همسایه است و تاج هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

به خاطر داشته باشید که یک سهل انگاری کوچک و ناخواسته می تواند جان عزیزان و افراد اطراف ما را به خطر بیندازد.به یاد داشته باشید که تاج تمام نشده است و هنوز هم قوی است. تاج را جدی بگیرید ، زیرا این می تواند قربانی بعدی باشد. خودت باش!

آمار کرونا در کردستان همچنان رو به رشد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: 3.08 نفر با تاج در استان کردستان آلوده شده اند.

فرزین رضایی در جدیدترین آمار درباره وضعیت کرونا در کردستان اظهار داشت: براساس ضوابط وزارت بهداشت ، بر اساس تعداد بیماران مبتلا به کرونا ، استان کردستان یکی از نه استان است که به مرحله اخطار کرونا نزدیک شده است. .

وی اظهار داشت: متأسفانه تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا در بیمارستانهای سنادج طی روزهای اخیر دو برابر شده است و این نوعی هشدار برای استان کردستان است.

رضایی ادامه داد: با کمک و ایثار پرسنل پزشکی ، حدود 1.500 بیمار بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند. متأسفانه حدود 10 نفر مبتلا به کرونا ویروس جان خود را در استان کردستان از دست داده اند.

شدت گرفتن اماکن عمومی به دلیل وضعیت قرمز تاج

همچنین ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تعطیلی و بسته شدن سالن عروسی در سنادج و تقویت نظارت بر سلامت اماکن عمومی در تاج های سرخ با هماهنگی اماکن ، نیروی انتظامی و بازرسان مرکز بهداشت خبر داد.

آرزوو فلاحی اظهار داشت: به دلیل غفلت شهروندان از وضعیت قرمز تاج در سنندج ، شب گذشته یک سالن عروسی در این شهر به دلیل تشریفات در چنین شرایطی با هماهنگی اماکن ، پلیس و بازرسان مرکز بهداشت سننا بسته و پلمپ شد. بود.

وی روز گذشته نیز از لغو جشن عروسی در یک خانه خصوصی در سنندج خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دو واحد قلیان در سنادای به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و بازگشایی اماکن عمومی در شرایطی که تاج در سنادایی خطرناک شد ، پلمپ شدند.

فلاحی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس تاج و افزایش تعداد بیماران در سنندج طی روزهای اخیر هیچ مجوزی برای بهره برداری از اتاق های پذیرش توسط ستاد ملی برای مبارزه با تاج صادر نشده است. آنلاین و موم شده تا اطلاع ثانوی.

وی خطاب به شهروندان گفت: “از مسافرت های غیرضروری ، تجمع در اماکن عمومی و برگزاری مراسم و اجتماعات و اجتماعات گسترده در این شرایط در تاج سرخ به طور جدی اجتناب کنید.”

فلاحی با اشاره به اهمیت قرنطینه و ماندن در خانه ، افزود: غفلت یا غفلت از تاج ویروس باعث افزایش تعداد بیماران شده و باعث سوزاندن کادر پزشکی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت ماسک ها برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب ، تأکید کرد: هنگام ترک منزل و بازدید از اماکن بسته ، حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله یک تا خود را حفظ کنید. دو متر از دیگران.

وی در پایان گفت: “کورو ویروس ضعیف نیست ، بنابراین پروتکل های بهداشتی را تا حد ممکن دنبال کنید.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا