سلامت و تندرستی

استعمال سیگار در مادران باردار و خطر صرع در کودکان

مجله زنده خبری / خراسان رضوی محققان دریافته اند که استعمال سیگار در دوران بارداری می تواند یک عامل خطر برای رایج ترین نوع صرع در کودکان باشد.

یک مطالعه جدید در مورد صرع کودک ، اولین عامل خطر جهان در مصرف سیگار را که سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری است ، شناسایی کرده و پیوند ژنتیکی جدیدی با این بیماری پیدا کرده است.

شناسایی این امر عاملی برای کشف درمان های جدید برای این بیماری خواهد بود.

در انگلستان ، از هر 200 کودک و افراد زیر 18 سال مبتلا به صرع ، حدود 600000 نفر مبتلا به بیماری های عصبی زندگی می کنند و روزانه 87 نفر دیگر اضافه می شود.

مطالعات اخیر نشان می دهد که استعمال سیگار در دوران بارداری یکی از شایع ترین دلایل صرع در کودکان است و این ممکن است برای درمان های جدید مهم باشد.

محققان به همراه تیمی از پزشکان و دانشمندان دانشگاه کینگ دانشگاه لندن ، بر یکی از رایج ترین انواع صرع کودک (صرع لوب تمپورال تمرینی (BECTS)) تمرکز کردند.

حدود یک درصد از کودکان در سراسر جهان از صرع رنج می برند و حدود 15 درصد نیز تحت تأثیر BECTS قرار می گیرند.

تحقیقات قبلی بر شناسایی جهش های ژنتیکی بالقوه مرتبط با این بیماری متمرکز شده است ، اما نتایج کافی نیست.

محققان دریافتند که ژن CHRNA5 به دلیل تغییر در ژن به وابستگی به نیکوتین و بیماری ریه اسلحه مرتبط است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که استعمال سیگار مادران در دوران بارداری ، خطر ابتلا به این نوع صرع مکرر در کودکان را به سه برابر افزایش می دهد (BECTS) و این اولین عامل خطر محیطی برای این بیماری است. همچنین ممکن است گروهی از داروهای به اصطلاح آنتی کولینرژیک در معالجه بیماری مؤثر باشند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

نتایج در مجله EBioMedicine منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا