بین المللی

دمشق: بازپس گیری کامل جولان اشغالی سوریه یک اولویت ملی است

سوریه تأکید کرد که تسخیر کامل ارتفاعات جولان اشغالی تا 4 ژوئن 1967 ، به هر طریق تضمین شده توسط قوانین بین المللی ، یک اولویت ملی و یک حق غیرقابل بازگشت بود.

حسام الدین العلا ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سایر سازمان ها در ژنو ، در سخنرانی در بیست و چهارمین جلسه شورای حقوق بشر اظهار داشت: تخریب روستاها و شهرهای اشغالی و جابجایی ساکنان آنها برای پناه دادن به مهاجران خارجی. ، ماهیت سیاست جنایی است که اسرائیل پس از اشغال فلسطین و ارتفاعات جولان سوریه دنبال می کند.

نماینده دائم سوریه در ژنو تأکید کرد که اسرائیل به اقدامات خودسرانه و تجاوز سیستماتیک خود ادامه خواهد داد و بخشی از تجاوز خود به سطح جنایات جنگی خواهد رسید.

وی افزود: از آن زمان ، جامعه جهانی مطابق قطعنامه 1967 شورای امنیت ، قطعنامه 338/1973 و قطعنامه 497/1981 خواستار خروج کامل اسرائیل از اشغال سوریه از سوریه در 4 ژوئن 1967 شد. / Е.

حسام الدین علا توضیح داد که قطعنامه (497/1981) تأکید می کند که تصمیم اسرائیل برای اعمال قوانین و مدیریت قضایی و اداری بر ارتفاعات جولان اشغالی سوریه باطل است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در ژنو گفت: رژیم اشغالگر به لطف حمایت برخی از اعضای دائم شورای امنیت به رهبری ایالات متحده ، هنوز مطابق قوانین بین المللی و منشور و قطعنامه های سازمان ملل پس از پنجاه و سه سال اشغال عمل نکرد. . این قانون به نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه و حقوق بشر در سرزمین های اشغالی عرب ادامه می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا