بین المللی

«سوگند» در تهران و دمشق؛ ویژه‌برنامه المیادین برای رؤسای جمهور ایران و سوریه

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس ، شبکه خبری المیادین ، ​​پس از انعکاس وقایع پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ، پوشش ویژه ای تحت عنوان “سوگند” (الکازم) امروز 14 ژوئیه آغاز شد.

در این برنامه که مختص ایران و سوریه است ، المیادین وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری تا روزی که رئیس جمهور جدید سوگند یاد می کند را پوشش می دهد.

ویژه برنامه القاسم در تهران و دمشق

فوتون عباسی ، مجری برنامه المیادین در دمشق ، میزبان حیان سلمان ، استاد دانشکده اقتصاد بود. المیادین ابتدا در مورد آخرین اخبار داغ در سوریه و حمله موشکی به پایگاه نظامی ایالات متحده در شرق دیرالزور در نزدیکی میدان نفتی عمر س askedال کرد و سلمان گفت: “ابتدا باید بگویم نیروهای اشغالگر آمریکایی به جای آمریکا زیرا طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند. “آنها در سوریه حضور دارند.

سلمان افزود: س questionال این است که اکنون که آمریکایی ها در سوریه هستند ، چرا در منطقه “جزیره”؟ زیرا منابع نفت و گاز به طور کلی و منابع نفتی سوریه به طور خاص وجود دارد.

وی گفت: تولید نفت سوریه در روزهای بحران به 2000 بشکه کاهش یافته و در بهترین حالت اکنون به 4000 بشکه رسیده است. “کاری که آمریکایی ها انجام می دهند فقط سرقت نیست بلکه سرقت بدون اطلاع شما است ، اما اکنون که آنها این کار را با دانش انجام می دهند.” این کاری بود که هیتلر انجام داد. آمریکا با نان و کره مردم بازی می کند.

در تهران ، عبدالرحمن عزالدین ، ​​میزبان المیادان ، میزبان مختار حداد ، سردبیر الوفاک (عربی) بود. حداد در این برنامه در پاسخ به سوالی درباره جلسات اخیر سید ابراهیم رئیسی در ماه قبل از “سوگند ریاست جمهوری” ، گفت: “آقای رئیسی سابقه خوبی از خود به جا گذاشته و کاری را انجام می دهد که هیچ کس در جهان انجام نمی دهد.” و این نظر نخبگان و مردم را برای تشکیل دولت می گیرد. وی این کار را با راه اندازی سایتی به نام یاران رئیسی آغاز کرد و باید کسی را که فردی شایسته می شناسد را به مسئولیت معرفی کند. همچنین آقای رئیسی در این دوره [از انتخابات تا امروز] وی با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کرده است و حتی این تماس ها رقبای سیاسی را نیز در بر داشته است … این اولین بار است که رئیس جمهور قصد تشکیل دولت با حضور همه جانبه نیروها را دارد ، اگرچه رئیس دولت اصلاحات از یک یا دو وزیر

مختار در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران با همسایگان خود به ویژه عربستان در آینده گفت: در حال حاضر مذاکرات خوبی بین دو کشور انجام شده و دو طرف به لحظات مهمی رسیده اند ، اگرچه اکنون نمی توان به این موضوع اشاره کرد زیرا دو کشور همچنان “جزئیات پافشاری است و برخی ممکن است هنگام اعلام شگفت زده شوند. از طرف دیگر ، یکی از اولویت های آن توسعه روابط با همسایگان است. عربستان سعودی نیز فهمیده است که دیگر نمی تواند مانند گذشته در جنگ سرکوبگرانه علیه یمن ادامه یابد. گذشته.

حداد در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مذاکرات هسته ای وین گفت: فکر نمی کنم به زودی دور هفتم را ببینیم. این توپ اکنون در زمین آمریكا است و تصمیم نهایی آمریكا است ، زیرا ایران در مورد تصمیم خود صریح است و قبلاً گفته بود كه باید همه تحریم ها برداشته شود و اطمینان حاصل شود كه دولت آمریكا از این كار عقب نشینی نخواهد كرد. معامله و تحریم ها برای بازگشت تحت عناوین دیگر. اما متأسفانه دولت بایدن ، که ادعا می کند اشتباهات دولت قبلی را می خواهد [دونالد ترامپ] برای جبران خسارت ، همان سیاست هنوز پابرجاست. دولت بایدن تلاش کرده است تا مسائل منطقه ای را به مذاکرات هسته ای پیوند دهد و حتی همزمان با جنگ نبرد سیف القدس در فلسطین ، ایالات متحده تلاش کرد تا موضوع را در مذاکرات مطرح کند ، اما ایران گفت که نمی خواهد بحث کند مسائل غیر هسته ای

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا