اجتماعی

افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در جهان

موارد Covid-19 تقریباً در همه نقاط جهان رو به افزایش است و در بعضی مناطق از جمله کاتالونیا و اسپانیا قرنطینه محدود است.

به گزارش مجله زنده خبری ، در برخی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و استرالیا موارد جدید در روزهای اخیر افزایش یافته است و آمارها نشان می دهد که همه گیر این بیماری در همه مناطق جهان رو به افزایش است.

در منطقه کاتالونیا در اسپانیا ، مقامات محلی گفتند که رستوران ها و کافه ها به دلیل ترس از موج دوم این بیماری ، نمی توانند تا اواخر باز شوند.

براساس آمار ، ایالات متحده بیشترین تعداد کشته ها و موارد کوید 19 را به خود اختصاص داده است که تخمین زده می شود بیش از چهار میلیون نفر در این کشور زندگی کنند. برای چهارمین روز پیاپی ، بیش از 1000 مورد کروավիր ویروس در ایالات متحده گزارش شده است.

در استرالیا ، مقامات محلی از ممنوعیت شش هفته ای خبر داده اند و استفاده از ماسک برای ساکنان ملبورن الزامی است.

مقامات استرالیا و ژاپنی ، که از افزایش موارد جدید خبر می دهند ، همچنین درمورد شیوع در بین جوانانی هستند که با برداشتن محدودیت ها ، مسافت اجتماعی را نادیده گرفته اند.

در چند روز گذشته در 37 کشور جهان از جمله تعدادی از کشورهای اروپایی ، شیوع روزانه این بیماری در مقایسه با هفته قبل افزایش یافته و دو برابر شده است. شیوع این بیماری همچنین در هند ، برزیل ، بولیوی ، سودان ، اتیوپی ، بلژیک ، ازبکستان و سرزمین های اشغالی گزارش شده است.

آدریان Capricorn دبیر کل WHO در بیانیه ای گفت: “ما به حالت عادی برنخواهیم گشت.” شیوع این بیماری شیوه زندگی ما را تغییر داده است.

براساس گزارش The Independent ، بیش از 16 میلیون نفر در سراسر جهان به Covid-19 مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 648000 نفر فوت کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا