اقتصادی

درمان دردهای میگرنی، دندانی و اختلالات خواب با استنشاق نانو پدهای معطر

با استفاده از عصاره های گیاه معطر ، گروهی از محققان پدهای معطر ایجاد کرده اند که علاوه بر بهبود زخم ها ، می توانند درد دندان را تسکین دهند و استنشاق می تواند درد میگرن و اختلالات خواب را تسکین دهد.

فرزانه نایب حبیبا ، دکترای مهندسی پزشکی ، دانشگاه فنی امیرکبیر و یکی از محققان این پروژه در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی اظهار داشت: در این مطالعه ما یک لایه فعال از آبکاری حاوی عصاره گیاه معطر را طراحی و تولید کردیم که می تواند عصاره گیاهی معطر آهسته را در طی یک ماه آزاد کند و از خواص خوب آنها در آن دوره استفاده کند.

وی با بیان اینکه این بسترها در 6 منطقه برای کاربردهای مختلف تعریف شده است ، بیان کرد: نانوالیاف الکتروکروپری اصلاح شده با داروهای ضد میکروبی مختلف یا مواد دیگر مانند داروها و عصاره های معطر برای طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته است.

نایب حبیب یکی از کاربردهای این پد فعال را در بسته بندی مواد غذایی بررسی کرد و خاطرنشان کرد: توت فرنگی پوسیده و در طی یک هفته از بین می رود و ما برای صادرات آن با مشکل روبرو هستیم ، بنابراین می توان از این پد برای ماندگاری طولانی تر این استفاده کرد نوع غذا؛ زیرا بستر تولید شده می تواند این میوه را به مدت یک ماه یا بیشتر تازه نگه دارد.

وی درمان اختلالات خواب ، استرس و اضطراب ، درمان میگرن ، “بهبود زخم” ، “تسکین درد دندان” و جلوگیری از شیوع آلودگی ها “را از دیگر کاربردهای این پد عنوان کرد و یادآور شد: مواد معطر بسته به کاربرد متفاوت است. به عنوان مثال از عصاره لوندر برای تسکین استفاده شده است.

وی با اشاره به استفاده از تامپون در معالجه دندان درد گفت: معمولاً از لیدوکائین برای درمان دندان درد استفاده می شود که کل حفره دهان را می چسباند. اما این پد تا زمانی که فرد به دندانپزشک مراجعه کند ، می تواند درد دندان را تسکین دهد.

وی با اشاره به عصاره های به کار رفته در این محیط فعال ، اظهار داشت: عصاره های به کار رفته در این محیط از پوست ، برگ ، ساقه و ریشه گیاهان دارویی گرفته می شود و خواص زیادی مانند آنتی اکسیدان ، ضد التهاب ، ضد میکروب و غیره دارد. آنها ضد ویروسی و ضد سرطانی هستند.

نایب حبیب در مورد چگونگی استفاده از این پد توضیح داد و گفت: استنشاق روغنهای اساسی یا اجزای فرار آنها نقش مهمی در کنترل سیستم عصبی مرکزی دارد و این روش در طب سنتی چین برای درمان صرع استفاده می شود.

وی گفت: “به دلیل خاصیت ضد میکروبی عصاره ها ، آنها در ترمیم زخم ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند تا میکروارگانیسم های بیماری زا را بدون آسیب رساندن به سلول های جوان در بافت تازه تشکیل یافته از بین ببرند.”

“ما در ساختار این پد از نانوالیاف حاوی عصاره استفاده کرده ایم. این روش می تواند از مصرف الکل و سایر محلول های شیمیایی برای ضد عفونی زخم و تسریع در بهبود زخم جلوگیری کند.”

این محقق از دانشگاه فنی امیرکبیر تأکید کرد: نانوالیاف تولید شده دارای خاصیت ضد میکروبی مداوم بدون ایجاد مقاومت میکروبی بوده و جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده های مختلف شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هستند؛ علاوه بر این ، این فیبرها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای درمان بیماری ها ، تسکین دردها و دردهای مختلف از جمله درد دندان ، سردرد و درد مزمن هستند و می توان از آن در پوشش داخلی داروها و بسته های غذایی استفاده کرد.

نایب حبیب اظهار داشت: از آنجا که آلودگی میکروبی باعث ماندگاری مواد غذایی می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد ، بنابراین مواد معدنی ، مواد ضد میکروبی آلی و بیولوژیکی و از این نظر از عصاره های معطر به عنوان یک ماده طبیعی استفاده می شود. این تصویب شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دلیل فعالیت ضد میکروبی قدرتمند خود در برابر غذاهای مختلف ، پیشنهاد می کند که “بدون تأیید بیشتر” می تواند به عنوان یک صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: “بررسی فرهنگ توت فرنگی نشان داده است که نانوالیاف حاوی عصاره دارچین یک بسته بندی ایده آل برای محافظت از توت فرنگی برای جلوگیری از فساد است. همچنین از این نانو فیبرها برای بسته بندی استفاده می شود.” قارچ نیز قابل استفاده است.

نایب حبیب اظهار داشت: از این نانو فیبرهای معطر به دلیل ماده فعال مواد معطر می توان برای تسکین درد دندان و سردرد استفاده کرد. عصاره های گیاهی اغلب علاوه بر داشتن بوی خوب ، ضد میکروبی و ضد باکتری نیز وجود دارند. پد سردرد نانوالیاف با استنشاق شریان های مغزی باز می شود و سردرد تسکین می یابد.

وی افزود: بستر تولید شده می تواند عصاره معطر را تا یک ماه نگه دارد و بنابراین این محصول یکبار مصرف نیست. همچنین از این پد برای ماسک های قابل تنفس نیز استفاده می شود که علاوه بر تصفیه می تواند عطر خوبی نیز داشته باشد.

نایب حبیب یادآور شد: “این طرح از آروماتراپی ابن سینا گرفته شده است ، که ما در مقیاس صنعتی پیشنهاد داده ایم. در حال حاضر آزمایش آزمایشگاهی این محصول در حال انجام است و باید سرمایه گذاران را به خود جلب کند. “

به گفته وی ، این پروژه توسط دکتر اکبری و مهندس فائحه آه بالی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا