اجتماعی

هشدار شیوع غیرقابل کنترل کرونا در هنگ کنگ

مقامات هنگ کنگ هشدار داده اند که افزایش ناگهانی در تعداد موارد جدید تاج و ثبت 100 مورد جدید باعث شیوع این عفونت در هنگ کنگ غیرقابل کنترل می شود ، ضمن اینکه اقدامات دوردست اجتماعی را برای مقابله با موج جدید تاج تقویت می کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، هنگ کنگ یکی از اولین مناطقی است که از اپیدمی جدید کروناویروس پس از چین تحت تأثیر قرار گرفته است.

این شهر در مبارزه با این بیماری موفقیت چشمگیری داشته و انتقال عفونت محلی تا پایان ماه ژوئن را متوقف کرده است.

با این حال ، در دو هفته اخیر ، شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب دوباره افزایش یافته است ، و بیم آن می رود که این بار این عفونت مانند آتش سوزی در میان 7.5 میلیون نفری هنگ کنگ گسترش یابد.

مقامات هنگ کنگ دیروز گفتند که بیش از 500 مورد بیماری قلبی عروق کرونا ویروس تنها در دو هفته گذشته تأیید شده است که حدود یک سوم موارد از زمان شروع همه گیری این بیماری را نشان می دهد.

دیروز (یکشنبه) تعداد 108 مورد جدید توسط مقامات بهداشتی در هنگ کنگ ثبت شده است که بالاترین نرخ روزانه تاکنون است و تعداد کل تاج ها را به 1886 رسانده است.

هفته گذشته اقدامات جدید دوردست اجتماعی در هنگ کنگ اعلام شد و بسیاری از مشاغل از جمله کافه ها ، سالن های بدنسازی و کلوپ های شبانه بسته شد و استفاده از ماسک ها در وسایل نقلیه عمومی اجباری شد. رستوران ها فقط در شب می توانند غذا را در بیرون از منزل سرو کنند.

با این حال ، این اقدامات از دیروز برداشته شده است ، بنابراین استفاده از ماسک ها در همه اماکن عمومی اجباری شده است و به همه افراد دستور داده شده است که هر زمان ممکن است ارتباط برقرار کنند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه ، با توجه به ظرفیت کامل بیمارستان ها در هنگ کنگ ، 2،000 اتاق قرنطینه برای افرادی فراهم می شود که تست کرونا ویروس آنها مثبت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا