اجتماعی

کلیسای جامع نانت فرانسه طعمه حریق شد

مقامات فرانسوی می گویند آتش سوزی گسترده ای در کلیسای جامع نانت رخ داده و باعث شکستن پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی و تخریب سالن اصلی کلیسا از قرن 15 شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، دادستان در نانت گفت: سه آتش سوزی جداگانه در نقاط مختلف کلیسا رخ داده است.

به گفته مقامات ، آتش سوزی احتمالاً عمدی بوده و یک پرونده جنایی برای این جنایت باز شده است. مقامات از اظهار نظر بیشتر خودداری کردند.

این آتش سوزی صبح امروز (شنبه) به وقت محلی شروع شد و در طی چند ساعت عملیات توسط ده ها آتش نشان موجود بود. با وجود آتش ، ستونهای بزرگ دود هنوز از ساختمان کلیسا بیرون می آمدند.

مقامات می گویند که هنوز 104 آتش نشان در صحنه حضور دارند تا از خاموش شدن کامل آتش سوزی اطمینان حاصل کنند.

این آتش سوزی بیش از یک سال پس از وقوع آتش سوزی در مقیاس بزرگ در کلیسای جامع نوتردام در پاریس آغاز شد.

آتش سوزی در پشت سالن اصلی کلیسای جامع نانت رخ داد و سالن اصلی را ویران کرد. همچنین پنجره های رنگی این کلیسا منفجر و خرد شده است.

با این سرعت ، میزان خسارت کمتر از آنچه در ابتدا تصور می شد تخمین زده شد ، و آنچه برای نوتردام اتفاق افتاد در کلیسای جامع نانت اتفاق نیفتاد.

این اولین بار نیست که آتش سوزی به کلیسای جامع آسیب زده است.

بخشی از آن در طول جنگ جهانی دوم در سال 1944 پس از بمباران متفقین نابود شد. در سال 1972 ، آتش سوزی سقف آن را كاملاً ویران كرد. سرانجام ، 13 سال بعد ، یک سازه بتونی جایگزین سقف چوبی قدیمی شد.

به گزارش فرانس 24 ، در سال 2015 ، آتش سوزی که به نظر می رسد در اثر تعمیرات بوده است ، بیشتر سقف یک کلیسای دیگر را در شهر فرانسوی نانت تخریب کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا