اجتماعی

آغاز شنبه های بدون پسماند در شمال تهران

آغاز روز شنبه بدون ضایعات در شمال تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه گفت: شنبه ها بدون زباله به منظور نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در بین شهروندان و جدا کردن زباله های خشک از مبدا از اول شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، مانی جعفریان اظهار داشت: موارد فوق: به منظور اجرای طرح جام (کاهش ضایعات) ، شنبه ها بدون ضایعات به منظور آموزش مدنی و مشارکت انسانی در حفاظت از محیط شهری ، بهبود بهره وری در خدمات شهری و مدیریت بهینه سلامت انجام می شود. از اولین شنبه شهریور امسال در مناطق شمالی تهران اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح معلمان بازیافت در 27 منطقه در شمال تهران حضور دارند و آموزش های لازم را برای شهروندان در مراکز اداری ، تجاری و مسکن جهت جداسازی از مبدا و روز شنبه بدون زباله خشک ارائه می دهند.
جعفریان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه “شنبه بدون زباله” به منظور جمع آوری زباله های خشک با حداکثر ظرفیت و مشوق ها در یک روز هفته انجام می شود. وی اضافه کرد: روز شنبه بدون زباله از شهروندان از آنها خواسته شد تا روز شنبه ساعت 8 صبح زباله های خشک خود را در خارج از خانه بگذارند تا نیروهای خدمات پسماند شهرداری منطقه 1 شهرداری بتوانند آن را جمع آوری کنند.
براساس این گزارش در وب سایت این شهر ، وی افزود: در این طرح نیروهای خدمات پسماند شهرداری با ماشین های ملودیک در ولسوالی ها حرکت می کنند و زباله ها را از خانه جمع می کنند.
معاون شهردار منطقه خاطرنشان کرد: اگر شهروندان از جنبه های زیست محیطی از تولید مقادیر زیادی زباله و هزینه های اضافی که این امر به شهر تحمیل می کند آگاه باشند ، قطعاً با همکاری و مشارکت در اجرای طرح همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا