اقتصادی

عقبگرد دلار – مجله زنده خبری

دلار در برابر بسیاری از ارزهای اصلی جهان کاهش یافته است.

به گزارش رویترز ، مقامات دولت ترامپ برای تسریع در اجرای بسته پشتیبانی جدید با رهبران کنگره دیدار کرده اند. علیرغم تصویب بسته حمایتی مجلس سنا با اکثریت جمهوری خواه ، دموکرات ها در کنگره هنوز قبول نکرده اند. بسته قبلی 3 تریلیون دلاری قبلی به پایان می رسد و کاخ سفید در بسته جدید خود پیشنهاد داده است که یارانه های نقدی ایالات متحده ادامه یابد.

با شروع مجدد مشاغل و بازگشت کارمندان به مشاغل خود ، به نظر می رسد اعتماد مصرف کننده در حال افزایش است ، حتی با کرونا همچنان رهبری می کند ، در حالی که شاخص مدیران تولید آمریکا در ژوئیه به 54.2 درصد رسیده است. این رقم نسبت به ماه قبل 1.6 درصد و 0.6 درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی بوده است. بررسی ها نشان می دهد که هر دو سفارش داخلی و صادرات خارجی در این ماه نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

با این حال ، انتظار نمی رود اقتصاد ایالات متحده ، حداقل در کوتاه مدت ، به سرعت بهبود یابد و انتظار می رود کمترین رشد فصلی در تاریخ آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی باشد. تجارت در ایالات متحده ، رشد اقتصادی این کشور 32.9 درصد منفی بود که 24.5 درصد نسبت به سه ماهه قبلی و 2.2 درصد بیشتر از پیش بینی شده است.

در گزارش جدید ، آژانس رتبه بندی فیچ چشم انداز اقتصاد ایالات متحده را به منفی کاهش داد.

با وجود از سرگیری مشاغل در ایالت های مختلف ، شیوع تاج بویژه در ایالت های جنوبی و غربی همچنان زیاد است. در آخرین جلسه خود ، فدرال رزرو ایالات متحده اعلام كرد كه نرخ بهره را در سطح فعلی همانطور كه ​​انتظار می رود ، نگه می دارد. با این حال ، نیاز به بازارهای مالی برای نقدینگی زیاد است و احتمالاً بانک فدرال آمریکا برنامه خرید اوراق قرضه خود را تا پایان سال ادامه خواهد داد.

از طرف دیگر ، انتظار می رود روزهای تاریک و تاریک را در روابط پکن و واشنگتن شاهد باشیم. وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با همتای فرانسوی خود ، وانگ یی ایالات متحده را به تلاش برای تسلط بر جهان متهم كرد و گفت كه اگر ما اجبار آمریكا را تحمل كنیم ، فقط جسورانه تر خواهد شد. وزیر خارجه چین همچنین ایالات متحده را به تقسیم دولت و مردم آن متهم کرد و افزود: “چین همیشه ترجیح داده است حداکثر محدودیت نشان دهد ، اما متناسب با یکجانبه بودن ایالات متحده پاسخ خواهد داد.”

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارز در موسسه اوواندا ، گفت: “به نظر می رسد ما شاهد روزهایی هستیم که سلطنت از دلار سقوط کرده است ، و با ادامه این وضعیت ، انتظار داریم صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده برای متوقف کردن روند فعلی اقدام کند.” احتمالاً این خبرها نشان می دهد که ما شاهد بهبود اقتصادی سریع در اتحادیه اروپا یا ایالات متحده نخواهیم بود.

از طرف دیگر ، تصویب بسته حمایتی جدید از سوی رهبران اتحادیه اروپا همچنان به حمایت از یورو در برابر گرسنگی ادامه می دهد و واحد پول واحد اروپایی در یکی از بالاترین سطح ثبت شده در دو سال گذشته است. در کل ، پیش بینی می شود موسسات مالی اروپا بیش از 2 تریلیون یورو اعتبار و نقدینگی را در بازارهای مالی این کشور واریز کنند.

چهوان پرز ، معامله گر ارز در واشنگتن گفت: “همه مدت طولانی منتظر بودند تا بسته محرک نهایی شود. اکنون که اجماع بین کشورهای اروپایی در مورد اجرای و مهلت آن وجود دارد ، آنها را که شرط یورو هستند شرط بندی کنید.” خوشحال هستند. این بسته همچنین مهم است زیرا کشورهای اروپایی بار دیگر در مورد یک مسئله مهم و بزرگ به توافق رسیده اند و وحدت خود را نشان داده اند.

خبرهای مربوط به پیشرفت در ساخت واکسن کرونا نیز در صدر توجه تجار قرار گرفت. دانشگاه آکسفورد می گوید این واکسن با موفقیت ایمنی افرادی که در آفریقای جنوبی ، انگلیس و برزیل آزمایش شده اند را با موفقیت بالا برد و اکنون قرار است بر روی یک نمونه نسبتاً بزرگ در ایالات متحده آزمایش شود که در صورت موفقیت ، می تواند تا حد ممکن دیر شود. امسال شاهد تولید انبوه این محصول برای عرضه جهانی آن خواهیم بود. تاکنون انگلیس ، هلند ، فرانسه و ایالات متحده درخواست واکسن را داده اند.

تاکنون بیش از 18 میلیون و 571 هزار و 746 مورد تاج به ثبت رسیده است که از این میان 700 هزار 385 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 159.456 ، برزیل با 95.078 ، مکزیک با 48.092 ، انگلیس با 46.299 و هند با 39.818 بوده است.

واسیلی سربریاکوف ، استراتژیست ارزی در UBS ، گفت: “معامله گران از چشم انداز کوتاه مدت دلار تردید دارند و ادامه درگیری ایالات متحده با تاج در مقیاس بزرگ می تواند رشد اقتصادی کشور را در مقایسه با چین و اروپا زنده کند.” تاخیر انداختن. تاخیر در اپیدمی توسط تاج در ایالات متحده ، نقش اساسی را در از سرگیری دلار خواهد داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.2 درصد پایین تر و در 93392 نقطه کاهش یافت. نرخ ارز برای فرانک سوئیس 1،093 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معامله ، پوند با 0.06 درصد معاملات در مقایسه با روز گذشته با قیمت 1،306 دلار معامله شد. یورو با 0.19 درصد افزایش به 1.177 دلار پس از باقی ماندن در کانال 1.17 رسید.

ویراژ پاتل ، رئیس استراتژیست مالی آرکرا گفت: “معمولاً در ماه آگوست هر سال الگوهای تجاری مختلفی را مشاهده می کنیم و امسال این روند به دلیل اثرات فوران تاج شدت یافته است.” در ماه های اخیر ، دارایی های ریسک پذیر به شدت افزایش یافته است ، و اگر تنش های ژئوپلیتیکی دوباره تشدید شود ، احتمالاً این لیست به گردش در می آید و بسیاری از پیشرفت های این طبقه دارایی از بین می رود.

ارزهای آسیایی

عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیا هنوز کاملاً با سطح تاج بحرین فاصله دارد و پس از کره جنوبی و استرالیا ، ژاپن اکنون در رکود عمیق قرار دارد و طبق اعلام دولت ژاپن ، اقتصاد ژاپن در سه ماه نخست امسال با 2.2 درصد کاهش یافته است. . کوچکتر شد رشد ، که 1.2 درصد کمتر از آنچه پیش از این توسط کارشناسان پیش بینی شده بود ، یکی از بدترین نتایج اقتصاد ژاپن از سال 2015 است.

در بازارهای ارز آسیا ، دلار با 0.27 درصد کاهش به 105.78 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی خود ، هر دلار آمریکا برای 1398 دلار مبادله می شد. نرخ ارز دلار نیز معادل 6،974 یوان چینی نیز اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا