سلامت و تندرستی

دلار بخریم یا نه؟ – مجله زنده خبری

امیرحسین کریم زاده با اشاره به این واقعیت که بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23000 تن کاهش یابد. نرخ واقعی دلار 20 هزار تن بود که نوسانات آن می تواند بین 17 هزار تن تا 23 هزار تن باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تن است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از آن درصد است. دلار زیر 15000 تن هیچ بهانه ای نیست.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا سقوط می کنند.

کریم زاده اضافه کرد: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش قیمت دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، در ماه های دسامبر و ژانویه انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. در حال حاضر کالاهایی که ارز 4200 به آنها تعلق دارد در حال حذف هستند. تنها فرآورده نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا