سلامت و تندرستی

۱۶۴۲ ابتلا و ۱۰۹ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از جدیدترین موارد تشخیص و کرونا ویروس در کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ، اول سپتامبر 2016 ، براساس معیارهای تشخیصی نهایی ، یک هزار و 642 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور شناسایی شده است که 573 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

وی افزود: تعداد کل بیماران مبتلا به کوید 19 در کشور به 375 هزار و 212 نفر رسید.

لری گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته ، 109 بیمار مبتلا به Covid 19 جان خود را از دست داده اند و تعداد کل مرگ و میر ناشی از این بیماری به 21571 نفر رسیده است.”

وی گفت: خوشبختانه 323 هزار و 233 بیمار توانبخشی یا از بیمارستان مرخص شده اند.

به گفته لاری ، 3729 بیمار مبتلا به کوید 19 تحت مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون 3،231،110 آزمایش کووید 19 در کشور انجام شده است.

به گفته وی ، طبق آخرین اطلاعات در مورد تاج در کشور ، استان های تهران ، مازندران ، گیلان ، کوم ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، کرمان ، خراسان شمالی ، سمنان ، یزد ، زنجان و قزوین به رنگ قرمز است.

لری همچنین اضافه کرد: استانهای آذربایجان غربی ، آلبرگ ، فارس ، لرستان ، هرمزگان ، اردبیل ، بوشهر ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد ، خراسان جنوبی ، مارکازی ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، گلستان و خوزستان نیز در این استان قرار دارند.

وی در تشریح وضعیت بیماری در استان های چهاراهال و بختیاری گفت: این استان در مارس سال گذشته شاهد افزایش اندکی بیماری و در آوریل امسال با افزایش نسبتاً متوسط ​​بود و در اردیبهشت ماه نیز در کنار سایر استان ها کاهش نسبی تعداد موارد در آن استان “. ما بودیم ، اما از ابتدای ماه ژوئن تعداد موارد و بستری شدن در بیمارستان به دلیل این بیماری دوباره افزایش یافته است ، که به طرز نگران کننده ای ادامه دارد و اکنون به بالاترین سطح از زمان شیوع بیماری در این استان و برخی از شهرها رسیده است. از جمله بروجن ، سامان ، شهرکرد لردگان در وضعیت قرمز و شهر فارسان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند.

لاری افزود: براساس گزارش های دریافتی در هفته اول شهریور ، درصد استفاده از ماسک توسط مقامات دولتی در این استان 93 درصد و کارمندان و مدیران مراکز صنعتی 78 درصد است. درصد افرادی که در اماکن عمومی این استان از ماسک استفاده می کنند 75 درصد و در وسایل نقلیه شهری و برون شهری 70 درصد است. بیشترین درصد انطباق با پروتکل ها در این استان در رستوران ها و کمترین میزان در معابر است.

وی ابراز امیدواری کرد که با پیروی از پروتکل های بهداشتی بیشتر و استفاده جدی از ماسک ، شاهد پایان روند صعودی در موارد بستری روزانه در بیمارستان ها و شهرهای این استان برای ترک وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم.

لاری همچنین آرزو داشت که در هنگام شهادت امام حسین (ع) اطاعت و عزاداری هموطنان خود را بپذیرد و از همه عاشقان و نمازگزاران این مدرسه خواست که با اجرای هرچه بیشتر پروتکل های عزاداری ماه محرم تلاش کنند و گفت: “امیدواریم که حمایت مردم. ” با رعایت سه اصل بهداشتی ، از جمله شستن منظم دست ، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک ، شاهد از بین رفتن زنجیره انتقال بیماری در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا