سلامت و تندرستی

درخواست وزیر بهداشت از بزرگان اقتصاد : نظام سلامت را دریابید

: فتاب‌‌نیوز:

دکتر سعید نمکی متنی را در صفحه اینستاگرام خود در مورد تأثیر تاج در ابعاد جامعه منتشر کرد و نوشت: “من دیروز تأثیر تاج در اقتصاد کشورها را مرور کردم. من بلند پروازانه خود را با یکی از قدیمی ترین اقتصادهای اروپا و قوی ترین زیرساخت های بهداشتی ، انگلستان مقایسه کردم.

اقتصاد آنها 25 درصد و اقتصاد کشور عزیزمان 3.5 درصد کاهش یافته است. من احساس غرور می کردم ، افتخار می کردم که در میان تحریم های وحشیانه ای که همه منتظر فروپاشی ما بودند ، در مسابقات نابرابر مانند ققنوس از بدترین قرن بیرون آمدیم. لطف الهی ، دعای خانواده های معظم شهدا و مردمی که به قلب شبانه روز ایمان و تلاش افتخار می کردند.

درخواست وزیر بهداشت از بزرگان اقتصاد: سیستم بهداشت را بفهمید

اما فراموش نکنیم که در یک اپیدمی بیماری های عفونی ، چرخه های صنعت و تولید در همه زمینه ها زمانی می چرخد ​​که کارگران ، کشاورزان ، بازرگانان ، بازرگانان و فعالان اقتصادی ابتدا بیمار نباشند و از بیماری نگران نباشند و از کمبود آن نگران باشند. مراقبت های لازم در خانه درها ، دیوارها و ماشین آلات بدون نیروی کار زیاد چیزی بیشتر از تکه های گچ ، سیمان و آهن نیستند.

فراموش نکنیم که با ظهور اولین موج بیماری سیستم بهداشت و درمان ، با تکیه بر تلاش ، کوشش و از خودگذشتگی تمام کارکنان آن ، با بی خودی به میدان رفتند و نگذاشتند حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان سرگردان شود و بمیرد. برخلاف انگلیس. میرمن ، با وجود همه کاستی هایش ، قابل مقایسه با آنها نبود.

در روزهایی که سپر و محافظان خودشان گم شده بودند ، قلبهایشان را آتش زدند و بیماری را کنترل کردند. آنها رنج بردند و به شهادت رسیدند ، اما آنها به مردم کشورشان ایمان و ایمان آوردند و سپس منشور رفتاری را در مورد چگونگی بازگشت به کار ، کشت ، برداشت ، تولید و تغییر چرخه صنعت نوشتند و به ما گفتند که ما نمی ترسیم با لباسهای غیرقابل تحمل ، سعی می کنیم شب و روز عرق کنیم تا شما بتوانید با خیال راحت در تسخیر سرزمین ما در برابر کسانی که به ما ظلم کرده اند بایستید.

ما در حال خشک شدن و فرو ریختن در زیر یک بار سنگین هستیم تا ایران در صحنه جهانی درخشان و شکوه داشته باشد ، اما این واقعیت را از دست ندهید که تخت های ما به دلیل تحریم ها کوچکتر بودند ، داروها ، تجهیزات و تجهیزات محافظتی بسیار دشوارتر بودند ، و تعداد پزشکان و پرستاران ما کمتر از انگلیس بود. فراموش نکنیم که دولت انگلیس بیش از 22 میلیارد دلار فقط در بخش بهداشت هزینه کرده است و ما کمتر از 30٪ از 1 میلیارد دلار اختصاص داده شده در حدود هفت ماه را دریافت کرده ایم. فراموش نکنیم که پرستاران ، پزشکان و کارکنان بهداشتی انگلیس علاوه بر دریافت پاداش های قابل توجه ، در آخر ماه هیچ درخواستی از دولت ندارند و من از کارکنان بهداشتی که ماهها درخواست آنها به تأخیر افتاده و هنوز هم با رحمت و مهربانی خدمت می کنند ، شرمنده هستم. با عشق.

اقتصاد کوچک نشد ، اما ما درآمد اقتصادی بیمارستان ها ، قدرت جسمی و درآمد نیروهای صادق خود و آنچه که باید بدست آوردیم را از دست دادیم. اقتصاددانان بزرگ نباید فراموش کنند که در این شورش ، اگر سیستم بهداشتی سقوط کند ، اگر انعطاف پذیری خدمتگزاران در این زمینه از بین برود ، اگر دارو و تجهیزات نباشد ، اقتصاد برقرار نخواهد شد ، بنابراین م theلفه های سیستم بی بدیل را پیدا کنید که من شعر حافظ را یادآوری کرد. چه کسی گفت ، “پروردگار ، کسی را به یک بنده غافل نساز.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا