اقتصادی

راه حل کارشناسی برای بازگشت تعادل به بورس

در حالی که روند نزولی بازار سهام و شاخص فرابورس ادامه دارد ، در حالی که انتظار می رود وضعیت بازار موازی چراغ راهی برای بازار سرمایه باشد ، یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که افزایش سرمایه اجباری ناشی از تجدید ارزیابی شرکت ها تأثیر عمده ای در تعادل این بازار دارد.

روزبه شریعتی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با تأکید بر اینکه افزایش سرمایه حاصل از تجدید ارزیابی کلیه شرکت های بازار به صورت قاجار از زمین و ساختمان می تواند بدون هیچ گونه هزینه ای شرایط بازار را تغییر دهد ، اظهار داشت: تقریبا 60٪ بازار این پتانسیل را دارد زیرا ارزش دفتری دارایی شرکت ها از جمله شرکت های تابعه ایمیدرو ، تأمین اجتماعی ، پتروشیمی و … بسیار قدیمی است.

وی گفت: “اگر شركت ها بخواهند دارایی های خود را ارتقا دهند ، شرایط بازار كاملاً تغییر خواهد كرد.” هزار تن بود. افزایش سرمایه از طریق ارزیابی مجدد سریعترین راه برای تغییر شرایط بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: منظور این نیست که بگوییم قیمت ها بالاتر از ارزش خود هستند یا کمتر از ارزش واقعی آنها هستند. در عوض ، هر سهم باید با قیمت خودش معامله شود. افزایش قیمت دلار تأثیر بسزایی در شرکت های فروش دلار دارد. بنابراین سهام این شرکت ها نباید یکسان باشد.

براساس این گزارش ، افزایش سرمایه یکی از راه های تأمین مالی شرکت ها است. در واقع ، برای اینکه شرکت ها تجارت خود را توسعه دهند و رقابت خود را حفظ و افزایش دهند ، سرمایه جمع می کنند. در برخی موارد ، این کار به منظور بهبود ساختار مالی شرکت انجام می شود. این بودجه جدید را می توان به روش های مختلف انجام داد.

تحت روش افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، شرکت دارایی های ثابت مشهود خود مانند زمین ، ساختمان ، ماشین آلات و تجهیزات و غیره را ارزیابی می کند. این امر ارزش دارایی های شرکت را در ترازنامه به روز می کند. در نتیجه ، از آنجا که معادله حسابداری ترازنامه باید ثابت بماند و بدهی های شرکت تغییری نکرده باشد ، برای اینکه این معادله باقی بماند ، باید سرمایه شرکت افزایش یابد. با استفاده از این روش ، هیچ پولی وارد شرکت نمی شود و فقط یک معامله حسابداری در صورتهای مالی شرکت ظاهر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا