زهرا شجاعی: اگر رییس‌جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم

زهرا شجاعی: اگر رییس‌جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم

یکی از فعالان گفت: “زنان می توانند در اداره زنان بهتر عمل کنند ، اما این بدان معنا نیست که فقط زنان می توانند این کار را انجام دهند ، زیرا حاکمیت زنان به عنوان یک سبک در جهان ثبت شده است.”

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر زهرا شجاعی در دیدار زنان و کرونا که به صورت زنده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شد ، اظهار داشت: کرونا تأثیر زیادی در اقتصاد ملی و جهانی داشته و بنابراین مردم قادر به مواجهه با ناتوانی خود نیستند. و ضعف این ویروس کوچک محقق شد و در واقع ایده اقتدار انسانی شکست خورد.

وی در ادامه با اشاره به کتاب پیامبر سیلویا براون افزود: در این کتاب به مصرف زیاد ماسک و دستکش در سال 2020 اشاره شده و بیان شده است که بیماری مانند ذات الریه در همه دنیا تأثیر می گذارد و تا 10 سال ادامه دارد. .

به گفته این فعال زن ، زنان و همچنین سایر افراد جامعه هم در معرض اثرات منفی Covid_19 و هم اثرات مثبت بیماری هستند و نمی توان گفت که زنان از تاج یا مردان قویتر هستند. با این حال ، در برخی مطالعات تایید نشده ، زنان نسبت به مردان در برابر تاج مقاومت بیشتری دارند.

شجاعی گزارش های مربوط به شکاف جنسیتی را ذکر کرد و گفت: “زنان باید بیش از 250 سال صبر کنند تا حقوق برابر مردان را دریافت کنند ، اما چرا چنین تصوری از رهبری زنان در جهان وجود دارد؟”

وی افزود: از آنجا که برخی از مردم بر این باورند كه عوامل بیولوژیكی و ناتوانی زنان در كنترل قدرت مانع از رهبری آنها می شود ، دیگران معتقدند كه زنان خود می خواهند در حاكمیت مشاركت نكنند ، اما برخی دیگر موانع فرهنگی و اجتماعی را باور دارند. و فرهنگ مردسالاری ، برخی سیاست های دولت و غیره این وضعیت را ایجاد کرده اند

این فعال زنان با استناد به مقاله ای در مجله بیرقان ، آماری ارائه داد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده ، اطلاعاتی به دست آمده است كه كشورهایی كه در دوران تاجگذاری بر زنان حاكم بودند ، با تواتر 19 درصدی موفق تر بودند. و همین رقم در کشورهایی که رهبران مرد دارند 26 درصد است.

وی افزود: رهبران زن با اجرای سیاست های مختلف ، تصمیم گیری های دشوار و جسورانه مانند بستن مرزها و قرنطینه سازی ، همراهی افکار عمومی با واژگان روشن ، جمع بندی آزمون تاج و غیره در زمامداری موفق شده اند.

وی افزود: البته سایر عوامل مانند اقتصاد پیشرفته ، شاخص بالای توسعه اجتماعی ، اعتماد بالای مردم به دولت در کشورهایی که رهبران زن دارند ، یکسان است.

شجاعی معتقد است: “از نظر سیاستمداران ، آینده حاکمیت جهان پس از کرونا متفاوت از گذشته خواهد بود ، زیرا شاهد فروپاشی سازمانهای بزرگ ، تمرکززدایی و تخریب سیستم های سلسله مراتبی و غیره خواهد بود.” بنابراین ، رهبران آینده جهان باید دارای خصوصیاتی مانند خلاقیت ، انعطاف پذیری ، همکاری ، مدیریت زمان و اقناع باشند که به نظر می رسد در زنان وجود دارد.

شوجایی گفت: “اگر تعداد زنانی که به مدیریت زنان در کابینه اعتقاد دارند افزایش یابد ، قطعاً مفید خواهد بود.” “اگر رئیس جمهور زن بود ، قطعاً در کنترل تاج موفقیت بیشتری داشتیم.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا