اجتماعی

از انتصاب رییس پلیس جدید کشور تا اتخاذ تدابیر دارویی در برابر موج هشتم کرونا

حکم فرماندهی کل انتظامی کشور امروز از سوی سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان صادر و فرمانده جدید انتظامی کشور منصوب شد.

به گزارش مجله زنده خبری، با پایان مأموریت سردار اشتری، سردار احمدرضا رادان با حکم مقام معظم رهبری، فرمانده انتظامی کشور شد. این انتصاب که یکی از مهم ترین اخبار روز بود و به گفته حسین محمد صالحی، عضو کمیسیون امور داخلی و مشاوره شورای اسلامی، می تواند موجب تقویت امید و احساس امنیت در جامعه شود.

در متن حکم فرماندهی کل قوا خطاب به سردار سرتیپ رادان آمده است: «توصیه اکید اینجانب جلب رضایت خداوند متعال و در کنار آن جلب رضایت مردم عزیز در حفظ امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ” یکی دیگر از توصیه های مهم ارتقای توانمندی های سازمان و حفظ حرمت کارکنان و آموزش پلیس های تخصصی برای دستگاه های مختلف امنیتی است. قرار است نهادهای مختلف ملی با نیروی انتظامی کشور همکاری کنند.»

رادان در دوران جانشینی فرماندهی انتظامی کشور به دلیل ارتباط موثر با کلانتری و کارکنان نیروی انتظامی به یکی از فرماندهان محبوب نیروی انتظامی تبدیل شد و صراحت، اقتدار و حضور رسانه ای وی را نیز به یکی از برجسته ترین پلیس ها تبدیل کرد. در میان مردم، شهرتی که حتی در هشت سال غیبت او از رسانه ها نیز ادامه داشت. اجرای طرح ضربتی برای برخورد با راهزنان و اوباش، اجرای طرح امنیت اخلاقی، اجرای طرح های امنیتی محله، انسداد مرزها و …. از جمله اقداماتی است که رادان را در بین افکار عمومی شهرت داد.

فرمانده جدید که نامی قدیمی در این مجموعه است، در حوزه ماموریتی خود با چالش های زیادی مواجه است. چالش گشت های امنیت اخلاقی و چگونگی ادامه فعالیت، چالش جرایم سایبری، پیدایش سرقت های خرد، معتادان و فروشندگان مواد مخدر، ترافیک و آلودگی هوا، کیفیت خودروها، معیشت ماموران پلیس و …. او با آن روبرو می شود و البته این مزیت را دارد که با همه این چیزها در کارنامه خود یک تجربه رویایی دارد و با هیچ کدام غریبه نیست.

«محمد» مشاور «فتح» شد.

سعید محمد امروز نیز با تصمیم فتح مشاور رئیس بنیاد مصطفان شد.

وی پیش از این دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بود.

بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور

اما جدای از اخبار انتصابات، در روزهایی که بحران آلودگی هوا نفس بسیاری را برای مردم سخت کرده بود، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر خوبی بود که مورد توجه مردم نیز قرار گرفت و باعث شد پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز

بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بعدازظهر امروز در استان های ساحلی دریای خزر بارش باران و وزش باد و فردا یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می شود. 28 دی ماه) بارش در استان های ساحلی دریای خزر شدت می گیرد. در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و برف و در نواحی شرقی و جنوب شرقی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

پیگیری کاهش ساعات کار کارکنان «زن» در آموزش و پرورش

رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان و دبیر قرارگاه جوانان وزارت آموزش و پرورش نیز از احداث مهدکودک ویژه بانوان کارمند وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: احداث و احیای مهدکودک هایی که در دهه 80 تعطیل شده بودند، در سال 93 اعمال می شود. و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی همچنین از تلاش برای کاهش ساعات کار بانوان در معاونت اداری خبر داد و گفت: مکاتباتی انجام شده و مصمم هستیم در داخل وزارتخانه به نتیجه قطعی برسیم. پاسخ اولیه این وزارتخانه در این خصوص این است که از آنجایی که روز پنجشنبه تعطیل است، ساعت کار ادارات تا ساعت 16 تمدید شده است.

وظایف «پلیس کودک» چیست؟

به گفته سرهنگ مکفایی، رئیس پلیس پیشگیری تهران، پلیس کودکان برای رسیدگی به جرائم کودکان پنج و هفت ساله قرار ندارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه پلیس پیشگیری و در سطح کلانتری واحدهای مشاوره و مددکاری داریم که زیر نظر معاونت بهزیستی فعالیت می کنند، گفت: اکنون در این مراکز مراکز پلیس کودک راه اندازی کرده ایم. در پلیس کودکان، کودکان می توانند شاکی، متهم، نیازمند به کمک، گمشده و … باشند. تشکیل پلیس کودک با هدف ایجاد فضای امن برای کودکان در محیط های انتظامی بدون گزارش و بازجویی در اداره پلیس انجام شده است. پرونده های تشکیل شده در پلیس کودکان نیز به دادسرای اطفال و نوجوانان می رود، جایی که هم پلیس و هم قوه قضاییه نظارت رویه ای بر پرونده را انجام می دهند.

موفحی با بیان اینکه افسران مربوط به این امور آموزش های ویژه ای دیده اند، گفت: این افسران که اکثراً فارغ التحصیل رشته هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، حقوق و سایر رشته های مرتبط هستند، بر اساس خود به امور مربوط به کودکان می پردازند. آموزش. پیست دانشگاهیان

آخرین آمار جهانی کرونا؛ تلفات روزانه ژاپن به یک رکورد رسیده است

شیوع مجدد کرونا در جهان باعث شده است که آمار این بیماری در برخی کشورها از جمله ژاپن رکورد جدیدی را به ثبت برساند. آخرین آمار جهانی کروناتعداد کل مبتلایان به کووید 19 در جهان به 668 میلیون و 138 هزار و 445 نفر و فوت 6 میلیون و 710 هزار و 395 نفر تایید شده است.

در عین حال، آمارها نشان می دهد که ژاپن با ثبت 456 مورد مرگ در شب گذشته، بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید را در جهان دارد. همچنین، وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که روز گذشته (جمعه) 456 مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده است که بالاترین میزان مرگ و میر روزانه در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری است.

در ایران گرچه آمار کشته شدگان هنوز تک رقمی و در برخی روزها صفر است، اما تعداد شهرهای زرد در نقشه رنگ آمیزی کرونا کشور نیز افزایش یافته است طبق اعلام وزارت بهداشت در 24 ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به کووید 19 در کشور جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به 144 هزار و 706 نفر رسید.

وضعیت عرضه آنتی بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مقابله با موج هشتم

دکتر سجاد اسماعیلی مشاور رسانه ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات سرم بر اساس نیاز کشور و پیش بینی های انجام شده برای کرونا ادامه دارد. گفت: ما قبلاً بر توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم برای کنترل تجویز آن‌ها تمرکز کردیم. زیرا این داروها عمدتاً در بیمارستان ها و موارد بستری تجویز می شوند، اما متاسفانه تجویز این داروها در موارد سرپایی بی رویه بوده است. به همین دلیل در چند ماه گذشته توزیع را عمدتاً در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی متمرکز کردیم، اما در حال حاضر این محدودیت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و سرم در داروخانه‌های خصوصی نیز توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه به خواست خداوند در موج هشتم کرونا مشکلی از نظر تامین سرم و آنتی بیوتیک نخواهیم داشت، گفت: با توجه به مراحل تحویل و توزیع، با خواست خداوند مشکلی برای تامین این داروها نخواهیم داشت. برنامه ریزی های لازم برای داروهای خاص کرونا نیز انجام شده و در حال حاضر دپو وجود دارد و مشکلی نداریم.

بودجه شهرداری بالغ بر 60 هزار میلیارد در سال 1402

در حالی که قرار است لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران تا پایان دی ماه به شورای شهر ارائه شود علیرضا زاکانی شهردار تهران وی امروز رقم پیشنهادی را اعلام کرد و گفت: قطعاً بیش از 60 هزار میلیارد تومان است و گام بزرگی برای شهرستان خواهیم برداشت.

علاوه بر لایحه بودجه شهرداری، مجلس کلان شهر در نظر دارد برنامه چهارم توسعه شهرداری را نیز بررسی کند، به همین دلیل شورا برخلاف هفته های گذشته، جلسه عمومی فردا مالک نیست

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی مجله زنده خبری:


بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور


پیگیری کاهش ساعات کار کارکنان «زن»/ احیای مهدکودک‌های اداری تعطیل


پرداخت ماهانه 17 هزار میلیارد تومان «حقوق» در دوران بازنشستگی


وضعیت عرضه آنتی بیوتیک، سرم و داروهای کرونا برای مقابله با موج هشتم


آخرین آمار جهانی کرونا؛ تلفات روزانه ژاپن به یک رکورد رسیده است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا