سلامت و تندرستی

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

شهید بهشتی ، استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه 63 واکسن تاج مراحل بالینی را طی می کنند ، گفت: این واکسن ها تحت آزمایشات بالینی قرار دارند و علاوه بر این تعداد ، 174 واکسن در جهان در مرحله مطالعه مقدماتی هستند و قبل از مرحله بالینی.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر علیرضا ناجی با اشاره به اینکه یک سال پس از شیوع ویروس کرونا ، همه دنیا از مشکلات روانی ، بیولوژیکی و اقتصادی بسیاری رنج می برند ، تأکید کرد: لازم است هرچه سریعتر بیماری همه گیر عروق بیماری کرونا با توده کنترل شود. واکسیناسیون

وی افزود: با رعایت بهداشت و دستورالعمل ها ، افزایش آزمایش های تشخیصی ، درمان مناسب ، قرنطینه و ایزوله شدن و در نهایت واکسیناسیون تاج کنترل می شود.

“درمان های بیماری کرونا ، به ویژه برای انواع شدید بیماری ، معجزه آسا نیست. با توجه به شرایط موجود ، واکسیناسیون مهمترین قسمت کنترل ویروس است.”

دکتر ناجی گفت: “ایمنی جمعی هرگز ناشی از عفونت های طبیعی نیست و با توجه به سوابق بسیاری که در جهان وجود دارد ، ایمنی طبیعی هرگز تضمینی برای کنترل یا محدود کردن تاج جولان نیست.”

رئیس مرکز ویروس شناسی گفت: ما برای اطمینان از سلامت مردم به واکسن های کافی نیاز داریم. در میان این واکسن ها می توانیم آنها را واکسن های مناسبی بنامیم که حداقل کارایی و اثر بخشی آنها بین 70 تا 75٪ باشد.

“در مجموع ، بیش از 230 واکسن در جهان در حال حاضر در آزمایشات بالینی یا در مرحله مقدماتی هستند ، بنابراین حتی برخی از شرکت های دارویی بیش از یک واکسن تولید کرده اند که اهمیت کنترل تاج در هاس در سراسر جهان را نشان می دهد.

استاد کامل ویروس شناسی دانشگاه در مورد 63 واکسن موجود که با تأیید جام جهانی در مراحل بالینی هستند ، گفت: “برخی از این واکسن ها به نوعی وارد مرحله چهارم آزمایش بالینی شده اند. سازمان بهداشت.

دکتر ناجی با اشاره به اینکه پروتئین سنبله هدف اصلی واکسن ها است ، عنوان کرد: به عنوان مثال واکسن نواوا یکی از واکسن های پروتئینی است که مرحله سوم بالینی را پشت سر می گذارد و نتایج اخیراً منتشر شده است. واکسن مشترک بین ایران و کوبا که وارد مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران و کوبا می شود ، نوعی واکسن پروتئینی است.

واکسن های غیرفعال یکی دیگر از واکسن ها علیه بیماری کرون است که رئیس مرکز ویروس شناسی در مورد آن توضیح داد و افزود: از جمله واکسن های غیرفعال می توان به واکسن چینی Sinofarm اشاره کرد و در نسخه ایرانی واکسن بیابان ایران در این بستر قرار دارد. “

این استاد دانشگاه واکسن های ناقل را کلاس دیگری از واکسن های بیماری کرونا معرفی کرد و افزود: واکسن معروف آکسفورد-آسترازنکا ، Sputnik We و Johnson-Johnson واکسن برداری هستند.

به گفته دکتر ناجی ، واکسن های ناقل نیز به دو دسته تقسیم می شوند ، گروه اول واکسن هایی هستند که تولید مثل ندارند و فقط یک پروتئین هدف را بیان می کنند و گروه دوم واکسن های برداری هستند.

وی با بیان اینکه واکسن های Pfizer و Moderna از جمله واکسن های mRNA ژنومی هستند گفت: جالب است بدانید که یکی از واکسن هایی که در ایران مورد مطالعه و تولید قرار می گیرد از این خانواده است.

استاد ویروس شناسی دانشگاه واکسن هایی را برای ذرات شبه ویروس از سایر واکسن های سراسر دنیا معرفی کرد و افزود: این واکسن ها مانند ویروس هستند و با پروتئین هایی که در ویروس هستند ساخته می شوند و این واکسن ها ژنوم ندارند. “

رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ، شهید بهشتی ، واکسن موثر دیگری را علیه ویروس کووید به عنوان واکسن های ضعیف شده معرفی کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت های دارویی برای تولید این واکسن تلاش می کنند.

دکتر ناجی گفت: “بیشتر واکسن های موجود پروتئین s یا ویروس سنبله را هدف قرار می دهند زیرا این پروتئین سطح شاخی ویروس است که به سلول متصل شده و وارد آن می شود.” این پروتئین حاوی چندین آنتی ژن است که توسط سیستم ایمنی بدن هدف قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اولین واکسنی که اجازه ورود به آزمایش بالینی 3 را داشت واکسن Pfizer بود که بیش از 94٪ م effectiveثر است و به طور گسترده در سراسر جهان تزریق می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی گفت: “همه واکسن های موجود فقط برای استفاده اضطراری مجاز هستند.” – روند تولید واکسن ها زمانبر است و به هیچ وجه قابل مقایسه با تولید دارو نیست ، زیرا دارو برای جامعه خاصی استفاده می شود ، اما واکسن ها محصولات پزشکی هستند. “کدام میلیاردها نفر از آنها استفاده می کنند.

دکتر ناجی این باور را که بی خطر بودن واکسن است به عنوان یکی از مهمترین جنبه های تولید واکسن ذکر کرد و ادامه داد: آزمایشات و آزمایشات واکسیناسیون در مراحل مختلف در افراد ، نژادها ، گروه های سنی و گروه های مختلف انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند تولید واکسن زمان بر است ، گفت: با توجه به اورژانس بیماری کرونا و تلفات جانی و این واقعیت که فقط واکسیناسیون می تواند ایمنی جمعی را در جامعه ایجاد کند ، واکسیناسیون تاج از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

“در حال حاضر ، واکسنهایی که در بازار وجود دارند ، حتی اگر مجوز داشته باشند ، واکسنهایی هستند که دارای مجوز اضطراری هستند. در حقیقت ، ما هنوز هم باید به دنبال اطلاعات جدید در مورد واکسن ها پس از تزریق گسترده در سراسر جهان ، فاز.

دکتر ناجی گفت: “همه واکسنهای کرونا مجوز استفاده اضطراری را دارند و هیچ واکسنی مجوز تزریق نهایی را ندارد و این شامل واکسنهایی با ایمنی بالا است که توسط جامعه جهانی مانند Pfizer تأیید شده است.”

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم عمومی شهید بهشتی ، این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه واکسن مدرن پس از واکسن Pfizer توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است ، ادامه داد: این واکسن نیز یکی از واکسن های mRNA ژنومی با کفایت ایمنی بالا است.

دانشکده متذکر شد که همه واکسن های ارائه شده دارای مزایا و معایبی هستند: “مهمترین مزیت واکسنهای mRNA توانایی تولید انبوه واکسن است.” این مدل های واکسن سیستم ایمنی هومورال سلولی را تحریک می کنند.علاوه بر این ، به دلیل فناوری بالا ، این واکسن ها در تولید بسیار چابک هستند و می توانند به سرعت ساختار و ترکیب انواع جدید را در پاسخ به ظهور انواع جدید تغییر دهند.

وی افزود: به عنوان مثال ، شرکت Modrena به سرعت واکسنی را علیه انواع جدید تولید و راه اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ، دکتر ناجی در ادامه در مورد واکسن های ناقل توضیحاتی داد و گفت: آکسفورد ، اسپوتنیک V و جانسون جانسون از ژنوم آدنو ویروس های انسان و حیوان به عنوان ناقل یا ناقل استفاده می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا