بین المللی

مادورو خواستار مقابله جهانی با تحریم‌های آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل آنا ، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا صبح روز پنجشنبه (به وقت تهران) در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش رویترز ، مادورو در سخنرانی خود در جمع اعضای سازمان ملل اظهار داشت که کشورهای صلح آمیز باید علیه تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و متحدانش بسیج شوند.

وی گفت: “ما باید خواستار پایان دادن به همه تحریم های یک جانبه و همه تحریم ها باشیم و آنها (ایالات متحده) به مردم اجازه دهند از حقوق خود استفاده کنند.”

رئیس جمهور ونزوئلا تلاش های آمریکا برای سرنگونی وی را “تجاوز جنایتکارانه و غیرانسانی” توصیف کرد و گفت: “جهان باید بداند که ما با قدرت تاریخ و روح آماده انجام این کار هستیم. “بگذارید برای عقلانیت خود و همچنین برای حقوق بین الملل بجنگیم.”

به نقل از آسوشیتدپرس ، مادورو گفت: “فقط از طریق مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک متقابل ، می توان برای اختلافاتی که از استعمار شاهنشاهی به ارث برده ایم ، راه حلی یافت.

1

“میلیاردها دلار ثروت و درآمد ونزوئلا از کشور گرفته شده و اکنون از بانک های اروپایی و آمریکایی مصادره شده است. بعلاوه ، هر شرکت یا کشوری کالاها یا خدماتی را به کشور ما – اعم از غذا یا دارو – ارائه می دهد.” “آیا سوخت یا سایر مواد تحت پیگرد قانونی هستند (از ایالات متحده).”

بر این اساس ، رئیس جمهور ونزوئلا خواستار ایجاد صندوق تدارکات عمومی گاردان تحت حمایت سازمان ملل شده است که از طریق آن کشور وی و سایر دولت های تحت تحریم آمریکا می توانند مواد غذایی و سایر نیازهای مردم خود را تأمین کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا در اول اکتبر اعلام کرد که پنج مقام دیگر ونزوئلا را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا