اجتماعی

۵۲ درصد مدارس کشور سند ندارند

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: از 100 هزار و 476 املاک آموزشی ، 52 هزار و 906 مورد فاقد سند است. “52.6 درصد مدارس ما سند ندارند.”

به گزارش مجله زنده خبری ، در دومین روز از سی و چهارمین نشست سران و مدیران آموزش و پرورش ، کاظم احمدی لشکایی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس مسئول است و ما باید آن را بپذیریم و باور داشته باشیم ، گفت: ما نیز باید غم و اندوه خود را کنار بگذارید و تعامل خوبی با مجلس داشته باشید. از لحاظ موضوعی ، اول از همه ، ما باید با کمیته آموزش ارتباط داشته باشیم.
وی افزود: برای این منظور ، چندین موضوع و راه حل وجود دارد که یکی از آنها هم ترازی ظرفیت نمایندگان مجلس برای دستیابی به اهداف آموزش است. پارلمان کسی است که قانون بودجه اجرا را می نویسد. ما باید با پارلمان ارتباط برقرار کنیم. سال آینده آخرین سال برنامه ششم توسعه است. رتبه بندی معلمان در برنامه ششم توسعه نوشته و اجرا شده است. برنامه هفتم توسعه نیز تدوین خواهد شد.
معاون امور حقوقی و آموزش و پرورش به ارتقا the نقش نمایندگان در برنامه ریزی های استان اشاره کرد و گفت: باید نقش نمایندگان در برنامه ریزی های استانی آموزش و پرورش افزایش یابد. توزیع نمایندگان برای ایجاد یک سیستم برنامه محور متعادل به منظور حل مشکلات شهری و استانی و افزایش قدرت چانه زنی آموزش و پرورش برای تصویب برنامه بودجه سالانه باید در مجلس انجام شود.
احمدی ادامه داد: اولین اصل برای توسعه مهارت های مدیران و تعامل سازنده با مجلس احترام و تکریم است. اصل دوم فعال بودن ، انفعال نبودن است ، اصل سوم تفکر و همدلی است و چهارمین پاسخ پاسخی صادقانه و صریح است.
وی با اشاره به 113 سوال ، شکایت و یادآوری در زمینه آموزش در ماه های اخیر گفت: از این تعداد 49 مورد تذکرات و سوالات مربوط به شرایط ، حقوق و مزایای معلمان ، 17 مورد مربوط به شهریه و 13 مورد مربوط به یک سیستم شاد است. ” ، 4 مورد اخراج ، نصب و اعدام مدیران ، دو مورد مربوط به سند مربوط به سال 2030 و دو مورد مربوط به سند تغییر اصلی است.
معاون امور حقوقی و معارف وزیر کشور همچنین به موارد حقوقی اشاره کرد و گفت: “مهمترین موضوع اسناد است. از 100476 املاک ما در آموزش و پرورش ، 52906 مورد فاقد سند است ، به عبارت دیگر 52.6٪ از مدارس ما مستند نیستند “. من یکی ندارم مدیران مناطق و مدارس نیز باید این الگو را دنبال کنند. بعضی اوقات مدیر مدرسه چند صد میلیون در حساب خود دارد ، اما او تمایلی به پرداخت هزینه ثبت اسناد و املاک ندارد. امسال ، همه بخشها موظفند آماری جدی درباره تعداد املاک مستند شده به ما ارائه دهند.

احمدی ادامه داد: ما 43 نکته در مورد تخلف اولیه و سه نکته برای بررسی داریم. مدیران کل باید توجه داشته باشند که براساس مفاد قانونگذار ، معرفی اعضای شوراهای اولیه از وظایف مدیرکل دفتر رسیدگی به تخلفات است. اما تأکید می کنیم که مدیران کل باید در این روند نقش داشته و نظرات خود را دریافت کنند. افراد دارای تأیید ، تجربه و تجربه باید نماینده باشند و باید اعضای قانونی و ترجیحاً زنان باشند.
وی افزود: پس از معرفی ، استقلال هیئت ها را از آنها نگیرید و برای رأی دادن آنها را تحت فشار قرار ندهید. از سال 1990 تا 1998 ، ما به طور متوسط ​​4،900 مورد تخلف در سال در این جمعیت یک میلیون نفر داشته ایم ، به این معنی که 0.35٪ از کارمندان ما موارد تخلف داشته اند.
معاون امور حقوقی و معارف وزیر گفت که بیش از 95٪ تخلفات انضباطی و بیشتر آنها غیبت یا نقض غیر موجه قوانین و مقررات بوده است. آنها قبلی بودند. معلمان ما به دلیل ناآگاهی از قانون این تعداد پرونده داشته اند. همچنین ، 28 درصد تخلفات مربوط به زنان و مابقی مربوط به مردان است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا