اقتصادی

پورابراهیمی: تحریم اخیر ۱۸ بانک ایرانی شوی سیاسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحریم های اخیر آمریکا علیه 18 بانک ایرانی را نمایشی سیاسی و رسانه ای توصیف کرد و گفت: محدودیت های بانکی از سال 1991 وجود دارد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه تعدادی از بانک های ایرانی توسط ترامپ ، اظهار داشت: از زمان آغاز ساختار هوشمند تحریم ها علیه کشور ما ، سیستم بانکی ، چه بانک مرکزی و چه سایر بانک ها تحت تأثیر قرار گرفته است. تحریم ها. با این کار ، جمهوری اسلامی تدابیری اتخاذ كرده بود تا تأثیر خود را به حداقل برساند ، از جمله دور زدن تحریم ها و روش های مختلفی كه سیستم بانكی به گونه ای اداره می كند كه با وجود مواجهه با تحریم ها ، كشور بتواند به جلو برود.

وی افزود: از سال 1991 ، چه قبل و چه بعد از برجام ، اهداف تعیین شده توسط آمریکایی ها برای تحریم بخش بانکی محقق نشده است و وضعیت ما طی چند سال گذشته در عمل نشان داده است که سیستم بانکی بسیار تغییر کرد زیرا ایران در چین و روسیه اتفاق جدیدی وجود داشت و انتقال به ارزهای مشترک و توافق نامه های پولی و روش های جدید ترجمه ، بنابراین آمریکایی ها شکست خوردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: طراح تحریم ها در گزارشی به دولت فعلی آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدید باعث شده ایران رفتار جدیدی داشته باشد و بتواند مشکلات خود را در مواجهه با سیستم بانکی جهانی حل کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه 18 بانک تحریم شده گذشته معمولاً بانک های غیردولتی هستند ، توضیح داد: این تحریم ها از قبل وجود داشته و اکنون بیشتر جنبه سیاسی و رسانه ای دارند که نشان می دهد ایالات متحده از تحریم های اقتصادی منتفع نشده است. بنابراین ، این تحریم ها تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت و سیستم بانکی ما می تواند به جلو حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی سال گذشته در بحبوحه تحریم های آمریکا حدود 80 میلیارد دلار از تراز تجاری کشور را رد و بدل کرد. وی گفت: “ایران از شرایطی که ایالات متحده می خواست برای آن ایجاد کند فراتر رفته است و این تحریم ها هیچ تاثیری در روند در حال انجام ندارد.” . این محدودیت ها از سال 1991 وجود داشته و اکنون ممکن است شدیدتر شوند و ممکن است با مشکل روبرو شویم ، اما تجربه ما نیز افزایش یافته است و آنها نمی توانند جلوی جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

سرانجام ، رئیس کمیته اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی روشهای کارشناسی و منطقی جدیدی برای مبادلات بانکی دارد. ما همچنین پیشنهادهایی در کمیته اقتصادی داریم که می توانیم آنها را در قالب کمیته ضد تحریم مجلس و کمیته اقتصادی اجرا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا