اجتماعی

تعیین مهلت ۳ماهه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی صحت ندارد/ اطلاع از سوابق بیمه ای با پیامک

مدیرکل ثبت اسناد و حساب های فردی سازمان تأمین اجتماعی با استناد به مقاله ای در رسانه ها مبنی بر صدور بخشنامه تعیین مهلت سه ماهه پرداخت حق بیمه به کارگران ساختمانی و بسته شدن پرونده در صورت عدم پرداخت ، گفت: این کار نادرست بود. ” و سازمان محدودیتی برای این حلقه کارگران ایجاد نمی کند.

محمد محمدی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی گفت: اشتغال هر بیمه شده در کار وی از جمله قالی بافی ، سازنده ، راننده و … در صلاحیت سازمان است و به منظور جلوگیری از هرگونه سو possible استفاده احتمالی از منابع مقرر تعیین می شود.

وی همچنین افزود: به منظور جلوگیری از مراجعه مکرر در هنگام شیوع بیماری بیماری کرونا قلب ، علاوه بر امکان پرداخت حق بیمه پاره وقت ، مقرر شد مقرراتی جهت اطلاع کارگر ساختمانی از طریق پرداخت پیامکی حق بیمه و پرداخت نشده ارائه شود. ماه ها.

مدیر کل ثبت احوال و حسابهای فردی تأمین اجتماعی اظهار داشت: طبق قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ، بیمه شده موظف است حق بیمه خود را به روشی که بیمه تامین اجتماعی تعیین کرده است بپردازد. این سازمان مطابق اختیارات مشخص شده در قانون تأمین اجتماعی برای جمع آوری حق بیمه اقدام خواهد كرد.

وی ادامه داد: برای اینکه کلیه کارگران ساختمانی از قانون تأمین اجتماعی بهره مند شوند ، این سازمان موافقت کرده است که کارگران ساختمانی باید پاداش ماهانه خود را تا آخرین روز ماه بعد به سازمان پرداخت کنند.

محمدی درباره شرایطی که بیمه شده شاغل در مشاغل ساختمانی از پرداخت حق بیمه ماهانه امتناع می کند یا پرداخت حق بیمه را فراموش می کند ، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارائه تعهدات قانونی به عنوان رفتار با این گروه از کارگران ساختمانی از اهمیت ویژه ای برای سازمان برخوردار است. . بنابراین تجویز می شود؛ اولاً ، برای پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه و ثانیا ، اگر سه ماه پس از آخرین پرداخت حق بیمه (سه ماه از دوره پرداخت گذشته باشد) یا به دلایل مختلفی برای تأمین آنها (از جمله از طریق بازرسی های دوره ای) ، امکان رسیدگی مجدد و بازگشت مجدد وجود دارد بیمه خود را به بیمه کارگران ساختمانی.

مدیرکل ثبت احوال و حساب های فردی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: بنابراین محدودیتی در پوشش بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد و حتی در صورت پرداخت نشدن حق بیمه ، سازمان به حق بیمه مربوطه و تعهدات قانونی احتیاج خواهد داشت. هدیه

وی ادامه داد: اگرچه قرار است توافق نامه ای اتخاذ شود تا هر سازنده ای با ارسال پیام کوتاه از سوابق بیمه خود مطلع شود.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق کد دستوری # 1420 * 4 * ، می توان به هر یک از بیمه شدگان گران قیمت از آخرین وضعیت بیمه خود اطلاع داد: با توجه به موارد فوق ، تلاش این سازمان برای پوشش دادن کلیه بیمه های کارگران ساختمانی شاغل در مشاغل ساختمانی و جلوگیری از هرگونه سو abuse استفاده و خاتمه عدم بیمه کارگران ساختمانی از منابع حق بیمه ساخت و ساز.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا