اقتصادی

صعود قیمت نفت در واکنش به پیروزی بایدن

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بهبود ریسک بازار بیش از 2 درصد افزایش یافت و نفت برنت به بالای مرز 40 دلار بازگشت.

هر بشکه نفت برنت برای تحویل ژانویه با 2.7 درصد افزایش به 40.51 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در دسامبر 2.9 دلار یا 2.9 درصد افزایش یافت و به 38.21 دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه جو بایدن برنده انتخابات ایالات متحده در روز یکشنبه اعلام شد ، نفت همراه با سایر بازارهای مالی افزایش یافت تا بخشی از افت 4 درصدی معاملات روز جمعه را جبران کند. در همین حال ، دلار تضعیف شد و کالاهای موجود در آن ارز برای سرمایه گذاران خارج از ایالات متحده ارزان شد.

به گفته مایک مک کارتی ، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets ، این معاملات صبح امروز در یک محیط پر خطر انجام شد و این نشان دهنده اعتماد به نفس روزافزون بایدن برای ورود به کاخ سفید است ، اما حزب جمهوری خواه کنترل سنا را حفظ خواهد کرد. از یک نظر ، نتیجه انتخابات برای بازار ایده آل است. هیچ حزبی اکثریت کنگره را ندارد ، بنابراین جنگهای تجاری و مالیات بیشتر تا حد زیادی از دستور کار حذف خواهد شد.

رئیس جمهور تازه انتخاب شده و تیمش در تلاشند تا با بحران رو به وخامت بهداشت در ایالات متحده مقابله کنند. به گزارش روز یکشنبه رویترز ، ایالات متحده اولین کشوری در جهان شد که تعداد افراد مبتلا به Covid 19 بیش از 10 میلیون نفر بود.

هووی لی ، اقتصاددان در بانک OCBC ، گفت: “این وضعیت به صورت تقاضای کمتر انرژی یا رفتار مصرف عواقب خواهد داشت.”

از طرف دیگر ، آماری که رشد تعداد سکوهای نفتی آمریکا را نشان می دهد ، افزایش تولید آمریکا در ماه های آینده را نشان می دهد. به گفته بیکر هیوز ، شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز را برای هشتمین هفته متوالی افزایش دادند.

اعضای اصلی اوپک نگران کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری بایدن هستند ، این به معنای افزایش تولید و پیچیده شدن تلاش های آنها برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا است.

به گفته تحلیلگران ING ، بازگشت نفت ایران احتمالاً در پایان سال 2021 یا 2022 اتفاق می افتد.

در حال حاضر ، اوپک و متحدانش ، در قالب گروه اوپک پلاس ، تولید را به حدود 7.7 میلیون بشکه در روز محدود می کنند تا کاهش تقاضا به دلیل ویروس کرونا را جبران کرده و از قیمت ها پشتیبانی کند.

به گزارش رویترز ، چین ، بزرگترین وارد کننده نفت در جهان ، از ماه سپتامبر 12 درصد کاهش یافت. اما پس از اعلام پکن برای افزایش 20 درصدی سهمیه واردات نفت ، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که واردات این کشور در سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا