اقتصادی

صعود محدود قیمت طلای جهانی

یک نظر سنجی هفتگی توسط کیت کونیوز نشان داد که تحلیلگران و سرمایه گذاران وال استریت پیش بینی می کنند در این هفته جایی برای افزایش قیمت طلا وجود دارد ، اما رکورد طلا مشخص نیست.

به گزارش مجله زنده خبری ، پس از معاملات پر سر و صدا روز دوشنبه ، طلا موفق شد هفته را با عملکرد مثبت به پایان برساند و تحت تأثیر انتخابات پر سر و صدا ریاست جمهوری در ایالات متحده ، نزدیک به بالاترین سطح در دو هفته گذشته معامله شود.

اگرچه خوش بینی زیادی در مورد افزایش قیمت طلا وجود دارد ، اما این س remainsال همچنان باقی است که آیا طلا آنقدر قوی خواهد بود که از مرز 2000 دلار عبور کند؟

در یک نظر سنجی از کارشناسان وال استریت در این هفته 17 نفر شرکت کردند که از این تعداد 13 نفر (76٪) به افزایش قیمت طلا رأی دادند ، یک نفر (6٪) به کاهش قیمت طلا رأی دادند و سه نفر (18٪) نظری نداشتند.

اگرچه سرمایه گذاران همچنان به روند صعودی طلا خوش بین هستند ، اما با ادامه رشد قیمت ها و تعداد شرکت کنندگان در اتصال آنلاین Kitconnews به پایین ترین سطح از اواخر ماه ژوئن ، نرخ بهره به شدت کاهش یافته است.

در نظرسنجی آنلاین سرمایه گذاران Kitconnews 1116 نفر شرکت کردند که 628 نفر (54٪) انتظار افزایش قیمت داشتند ، 309 نفر (279٪) کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 227 نفر (20٪) نظری نداشتند.

روند صعودی جدید در بازار طلا در روز جمعه به افزایش یک درصدی قیمت این فلز گرانبها برای کل هفته کمک کرد. هر اونس طلا 31.10 دلار یا 1.6 درصد افزایش یافت و در هر بورس نیویورک به 1926 دلار رسید که بالاترین سطح از 18 سپتامبر است.

اگرچه تحلیلگران پیش بینی می كنند كه قیمت طلا بیشتر افزایش یابد ، اما آنها متقاعد نشده اند كه به زودی حد 2000 دلار نقض شود.

کالین Szyzinski ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Capital Management گفت: “من انتظار دارم که طلا در تجارت در این هفته افزایش یابد ، اما در حوزه تجارت فلز ارزش زیادی خواهد داشت.” طلا برای رسیدن به بالاترین رکورد به هزینه های محرک بیشتری نیاز دارد و به نظر نمی رسد بانک های مرکزی آمادگی تزریق نقدینگی بیشتر به بازارها را داشته باشند و من فکر نمی کنم دولت آمریکا تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری کاری انجام دهد.

با این حال ، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این ممکن است آغاز روند جدید طلا باشد.

آدریان دی ، رئیس و مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی ، به کیت کونیوز گفت که دو قدم به جلو و یک قدم عقب طلا می تواند سرمایه گذاران را به بازار بازگرداند. اصول اساسی بازار همچنان مثبت است و حاشیه بازار متوجه می شود که طلا به میزان قابل توجهی سقوط نخواهد کرد ، بنابراین آنها برای خرید طلا در برخی از مواقع وارد بازار می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا