سلامت و تندرستی

کرونا تاکنون در فارس ۱۸۰۰ قربانی گرفته است

مجله زنده خبری / فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تعداد کل قربانیان بیماری عروق کرونا قلب در استان فارس بیش از 1800 نفر است.

دکتر عبدالرسول همتی روز چهارشنبه (22 آبان) با تشریح جزئیات آماری شیوع بیماری عروق کرونا قلب در فارس ، گفت: با مرگ 37 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در 24 ساعت گذشته ، تعداد کل مرگ های ناشی از این بیماری از آغاز تا امروز به 1810 نفر رسیده است.

همتی با ابراز تاسف از این موضوع گفت: “در استان فارس از ابتدای فوران تاج ، آزمایشات آزمایشگاهی مظنونان و افراد علامت دار بسیار سریعتر از سایر مناطق کشور آغاز شده است ، بنابراین تاکنون آنها آزمایش و آزمایش شده اند. بیش از 414 هزار مورد آزمایش شده است. ” ای

وی کشف فعال بیماری را یکی از دلایل مهم درمان بهتر این بیماری در فارس نسبت به سایر استان ها دانست و گفت: از 414 هزار آزمایش انجام شده 109 هزار و 836 نفر تشخیص داده شده و 93 هزار و 127 نفر آنها تاکنون تشخیص داده شده است. . کاملاً بهبود یافته اند.

همتی گفت: یکهزار و 781 بیمار مبتلا به بیماری کرونا قلب تا صبح امروز چهارشنبه 22 آبان در بیمارستان های فارس بستری بودند که از این تعداد 288 بیمار به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

وی با یادآوری اینکه طی روزهای اخیر تعداد استان های قرمز استان در استان فارس افزایش یافته و هیچ یک از 37 شهر این استان سفیدپوش نیست ، گفت: وضعیت 27 شهر فارس قرمز و مابقی است زرد یا در شرایط زنگ خطر

آمار جداگانه ای از تلفات پارسیان

همتی با بیان اینکه بیشتر قربانیان تاج مربوط به شیراز هستند ، گفت: شیراز با 913 مورد فوت به دلیل تاج تقریباً 50 درصد قربانیان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شیراز ، شهرهای مرودشت با 130 مورد ، کازرون با 63 مورد و آباده با 45 مورد در رتبه های بعدی مرگ از تاج در فارس قرار دارند.

همتی ادامه داد: از بقیه قربانیان کرونا در فارس ، 33 مورد مربوط به داراب ، 31 مورد مربوط به لامرد ، 24 مورد مربوط به کوار و همین تعداد مربوط به خرم بید ، 23 مورد مربوط به اقلید ، 22 مورد است. مربوط به ممسنی ، 19 مورد مربوط به قیروکارزین ، 18 مورد. سپیدان و همین تعداد زرقان ، 17 مورد مربوط به استهبان و همین تعداد مربوط به خرامه ، 14 پرونده مربوط به زرین دشت و همین تعداد مربوط به پاسارگاد ، 11 مورد در فیروزآباد و همین تعداد در شهرستانهای نی ریز و ارسنجان ، 10 مورد مربوط به سروستان ، 9 مورد مربوط به رستم ، 7 مورد مربوط به مر و همین تعداد مربوط به بیدا ، 5 مورد مربوط به بوانات ، 4 مورد مربوط به كوه چنار ، 3 مورد مربوط به فراشبند و سرحان و بختگان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همه افراد جامعه اعم از مسئولیت پذیر و غیرمسئول موثر هستند و می توانند در مبارزه صحیح با بیماری عروق کرونا قلب نقش داشته باشند.

همتی با اشاره به اینکه اگر مسئولیت در جامعه مشهود نیست ، قطعاً روزهای سخت تری خواهیم داشت ، اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از سلامتی ، برای محافظت از خود و سایر افراد جامعه باید از خانه به خانه از ماسک استفاده کنند تا از حضور در مجالس خودداری کنید ، خودداری از شرکت در مهمانی ها و میهمانی های خانوادگی و دوستانه ، ماندن در خانه و پرهیز از ترافیک غیر ضروری و توصیه های دیگر را در نظر بگیرید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: شستن منظم دست ها و فاصله اجتماعی یکی از مهمترین لحظات در شرایط فعلی است. با این وجود ، افراد باید در صورت مشاهده علائم بیماری ، مراقبت های لازم را انجام دهند و بلافاصله با پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا